Darbas atokiose vietose ir taip yra labai sunkus, o ir nuvykti į darbo vietą nėra taip paprasta. Todėl dujotiekių, naftotiekių, karjerų ir kitų pramoninių objektų specialistai į darbo vietas neretai vyksta specialiais visureigiais. Šiemet Kanados kompanija Zeal Motor pristatė naują visureigį darbininkų ir atsargų pristatymui į nuošalius pramoninius objektus – Fat Truck nebijo jokių kliūčių.
Nuvykti ten, kur kelių nėra, tikrai nėra lengva, todėl rinkoje yra ne vienas toks ekstremalus krovininis ar keleivinis visureigis. Štai Prinoth Trooper yra vikšrinė mašina, keičianti sunkvežimius ir visureigius, o Terra Bus yra rimtas didelis bekelės autobusas. Krovinių pristatymas taip pat nebūna paprastas – sunkūs vamzdžiai, įrankiai ar technika pristatoma ir tokiais vikšriniais sunkvežimiais kaip Foremost Husky 8. Tačiau šįkart pažvelkime į dar šiemet pristatytą Fat Truck.
Fat Truck – tai kanadietiška bekelės transporto priemonė, sukurta specialiai gamtinių išteklių bei infrastruktūros kompanijoms. Tai – ratinis visureigis, kurio ilgis – 3,72 m, o plotis – 2,57 m. Viduje gali įsitaisyti 8 žmonės, nors vietos čia tikrai nėra daug. Kita vertus, pirkėjai gali pasirinkti ir krovininius Fat Truck variantus – vienas veikia kaip paprastas pikapas, o kitas – kaip savivartis. Tuščias Fat Truck sveria 2217 kg bei gali pavežti vieną toną krovinio.
Tikriausiai įdomiausias Fat Truck bruožas yra neįprastai atrodančios specialiai šiai mašinai pagamintos padangos. Jos yra išties didelės – aukštis siekia net 1,64 m. Slėgį jose įmanoma keisti neišlipus iš kabinos. Tai reiškia, kad važiuojant į klampius purvynus bus galima greitai sumažinti slėgį, o vėliau padangas vėl pripūsti net nelipant iš kabinos. Beje, slėgis šiose padangose niekada neviršija 0,34 barų.
Sausuma Fat Truck gali judėti 40 km/h greičiu, o vandeniu – 6 km/h. Taip, Fat Truck plaukia – tai yra viena iš priežasčių, kodėl buvo pasirinktos tokios padangos ir kodėl jos turi plaukmenis. Tai reiškia, kad Fat Truck iš esmės neturi sustoti net privažiavęs vandens kliūtis – visureigis ir toliau judėtų pirmyn. Fat Truck gali įkopti į 35 laipsnių įkalnes ir skersai važiuoti 22 laipsnių nuolydžiais.
Įdomu ir tai, kad Fat Truck visiškai neturi vairo. Visureigis valdomas vairalazde, kuri yra sumontuota tarp dviejų priekinių sėdynių. Ją pasiekia bet kuris priekyje sėdintis žmogus. Fat Truck naudoja 2,22 litrų 4 cilindrų Caterpillar turbodyzelinį variklį, išvystantį 67 ag (50 kW). Tokia nedidelė galia stebina, tačiau jos pakanka norimoms savybėms pasiekti. Šis variklis per hidrostatinę transmisiją suka visus ratus. Fat Truck degalų bako talpa – 70 litrų. Gamintojas teigia, kad tokio dyzelino kiekio taupant turėtų pakakti maždaug 10 valandų.
Tikimasi, kad Fat Truck sudomins kompanijas, kurios užsiima energetikos infrastruktūros priežiūra, miškininkyste, vėjo jėgainių statyba, kalnakasyba ar kitomis veiklomis, kurioms reikia bekelės transporto priemonių. Kas žino – galbūt Fat Truck suvilios ir entuziastus. Nors šis visureigis yra gana lėtas, jis tiktų kelionėms į atokias vietas, medžioklei ar žvejybai. Arba tiesiog nuotykių ieškotojams.
Taip pat skaitykite:
ZIL-E167 – sovietinis šešiaratis visureigis, turėjęs užkariauti Sibiro ir Uralo regionus;
Charkovianka – didžiuliai sovietų sniegaeigiai, pasiekę Pietų Ašigalį;
Antarctic Snow Cruiser turėjo ištirti Antarktidą, bet buvo palaidotas sniego ir gėdos;
Terra Bus turi 6 varomus ratus ir važinėja ten, kur kelių nėra;
Prinoth Trooper – vikšrinė mašina, kuri atokiose vietovėse pakeičia sunkvežimius ir visureigius;
Foremost Husky 8 – dvi poros vikšrų, 80 tonų svoris ir nepalaužiamas charakteris;
Kaip pervežami milžiniški karjerų sunkvežimiai?
100 tonų sveriančių ALMA radijo teleskopo antenų transporteriai.