Įprasti autobusai yra labai efektyvios transporto priemonės, tačiau jie negali važinėti ten, kur kelių nėra. Tačiau pasaulyje yra ir bekelei pritaikytų autobusų, kurie miestietiško transporto nė iš tolo neprimena. Būtent toks yra Foremost Terra Bus – šešiaratis autobusas, kuris važiuoja ten, kur kitos transporto priemonės bijo ir pasirodyti.

Apie Foremost kompanijos produktus rašome ne pirmą kartą. Tai – kanadiečių sunkiosios technikos gamintojas, kurio specializacija – bekelei skirtų mašinų gamyba. Foremost gamoje – daugybė modelių skirtų pramoninių objektų ir gamtinių išteklių gavybos infrastruktūros priežiūrai. Praeitą kartą rašėme apie Foremost Husky 8 – įspūdingai didelį vikšrinį sunkvežimį, o dabar pažvelgsime į autobusą Terra Bus.

Foremost Terra Bus – tai bekelei skirtas didžiulis šešiaratis autobusas, kuris teoriškai gali važinėti ir keliais. Kitaip tariant, šiai mašinai galima padovanoti ir valstybinių numerių ženklus, jei to prireiktų, nes Terra Bus nėra beprotiškai platus. Šio autobuso paskirtis yra dvejopa. Terra Bus gali būti naudojamas darbininkų pristatymui į sunkiai pasiekiamus objektus. Pavyzdžiui, į naujo naftotiekio statybas ar nuošalią mokslinę stotį. Tačiau Terra Bus taip pat gali atlikti ir pramogines funkcijas – šie autobusai dažnai po įvairius ledynus, sniegynus ir kitus unikalius gamtos kampelius vežioja turistus.

Kanados šiaurėje turistus vežiojantis Terra Bus. (Dene’ Miles, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Kaip galite pasakyti iš nuotraukos, Terra Bus turi tris ašis ir visos jos yra varomos. Šis autobusas turi dyzelinį 8,5 litrų 4 cilindrų Detroit Diesel Series 50 variklį, išvystantį 250 AG (187 kW). Jo pakanka 40 km/h greičiui išvystyti – nedaug, tačiau juk šis autobusas dažniausiai važinėja bekele, kur išvysto tik apie 18 km/h greitį.

Važiuodamas keliu Terra Bus gali pasiekti ir 40 km/h greitį, tačiau keliais jis važinėja retai. (Gamintojo nuotrauka)

Bekelėje Terra bus yra neįtikėtinai efektyvus. Šis autobusas gali be vargo įveikti purvynus ir sniegynus. Jo paslaptis – 6 varomų ratų sistema su bekelei pritaikyta važiuokle. Terra Bus kaip ir bet kuris kitas bekelės visureigis turi blokuojamus diferencialus ir labai tvirtą važiuoklę. Padeda ir Goodyear Terra padangos, kurių išmatavimai (66 x 43 x 25) buvo specialiai pasirinkti turint omenyje minkštą, purų pagrindą – Terra Bus pasižymi visai nedideliu slėgiu į gruntą.

Foremost Terra Bus autobusai gali pasigirti neprilygstamu pravažumu. (Gamintojo nuotrauka)

Foremost Terra Bus sveria apie 25 tonas ir gali pavežti beveik 5 tonas krovinio. Aišku, tiek jo niekada nebūna – viduje įprastai susėda iki 56 keleivių. Turistinės autobuso versijos yra šiek tiek kitokios – turi didesnius langus, patogesnes sėdynes, keltuvą neįgaliojo vežimėliui. Transportinės versijos darbininkams yra kuriamos pagal užsakymą ir gali turėti didesnį krovinių skyrių įrankiams ar kitus priedus. Vienas toks darbinis autobusas naudojamas Makmerdo mokslinėje stotyje Antarktidoje – jis vežioja mokslininkus, stoties darbuotojus ir lankytojus.

Antarktidoje dirbantis Terra Bus – atkreipkite dėmesį, kad darbinė autobuso versija turi mažesnius langus ir nėra tokia blizganti ir graži. (Eli Duke, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Terra Bus ilgis – 14,89 m, o plotis – 3,61 m. Pagal šiuos išmatavimus Terra Bus daug nesiskiria nuo kitų autobusų, tačiau jo aukštis – 3,96 m. Jis turi tokią aukštą prošvaistą, kad į vidų tenka lipti laiptais. Aišku, turistai dėl to neturi priežasčių skųstis, nes viduje šilta ir patogu, o už lango – įspūdingi gamtos vaizdai. Keli turistiniai Terra Bus autobusai važinėja šiaurės Kanados ledynuose Britų Kolumbijoje ir Albertoje.

Turistinėje Terra Bus versijoje telpa 56 keleiviai, kurie gali pasidžiaugti dideliais langais ir kitais patogumais. (Marilyn Peddle, Wikimedia(CC BY 2.0)

Taigi, toks tas Terra Bus autobusas. Tai yra vienas iš nedaugelio šiuo metu gaminamų autobusų, specialiai sukurtų bekelei. Įdomu tai, kad jis buvo sukurtas rimtam pramoniniam darbui, tačiau išpopuliarėjo turizmo srityje. Greičiausiai reikėtų sakyti, kad tai parodo Foremost Terra Bus lankstumą. Šie autobusai gaminami dar nuo devintojo dešimtmečio ir tikriausiai bus gaminami dar ilgą laiką. Jei tik pasitaikys tokia galimybė, būtinai ryžkitės tokią transporto priemonę išbandyti.

Taip pat skaitykite:

Kuo ypatingi oro uostų autobusai?

Prinoth Trooper – vikšrinė mašina, kuri atokiose vietovėse pakeičia sunkvežimius ir visureigius;

Foremost Husky 8 – dvi poros vikšrų, 80 tonų svoris ir nepalaužiamas charakteris;

Kombinuoti autobusai – nykstančios transporto priemonės;

Kaip pervežami milžiniški karjerų sunkvežimiai?

100 tonų sveriančių ALMA radijo teleskopo antenų transporteriai;

Stipriausias pasaulio kranas Taisun;

Liebherr LR 13000 – galingiausias vikšrinis kranas pasaulyje;

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia