Honda istorijoje yra daug įvairiausių modelių, įskaitant ir kelis galingus sportinius automobilius. Tačiau tik vienas Honda modelis turi V8 variklį ir Europoje jo nematėme. Tiksliau, matėme, bet tai nebuvo Honda.
Honda yra labai garsus Japonijos automobilių gamintojas, bet paprastos keturratės transporto priemonės nėra viskas, ką gamina Honda. Galbūt esate girdėję apie Honda ASIMO – turbūt pažangiausią 21 amžiaus pradžios humanoidą? Honda beje, yra ir vienas didžiausių motociklų gamintojų pasaulyje, nors pats mažiausias Honda motoroleris buvo sukurtas kaip priedas automobiliui. Honda taip pat gamina įrankius, mažus variklius ir net lėktuvus – HondaJet yra vienas iš populiariausių tokio tipo lėktuvų pasaulyje.
Tai bus kiek keista istorija, nes turime pradėti Jungtinėje Karalystėje, bet visos dėlionės detalės tuoj sukris į savo vietas. Britiškas Range Rover nuo pat gamybos pradžios 1970 metais buvo skirtas pasiturintiems žmonėms, dažnai vykstantiems į medžioklę ar vasarnamius kaime. Ankstyvuosius Range Rover sunku vadinti prabangiais, ypač pagal šiuolaikinius standartus, bet visureigiai tais laikais buvo kaimietiškai paprasti, todėl šis modelis rinkai prisistatė kaip kiek aukštesnės klasės automobilis.
Su laiku Range Rover subrendo, tačiau devintajame dešimtmetyje Europoje jau buvo daug pigesnių visureigių iš Japonijos, kurie dar buvo ir patikimesni. Reaguodama, Rover kompanija pristatė Land Rover Discovery – šis 1989 metais į gatves išriedėjęs automobilis turi tą pačią rėminę platformą ir keturių varomų ratų sistemą kaip Range Rover, bet yra kiek kuklesnis ir pigesnis.
Land Rover Discovery vos pasirodęs sulaukė reikšmingos komercinės sėkmės, net jei japonų neišstūmė. Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Suzuki Vitara, Toyota Land Cruiser Europoje išliko populiarūs. Bet žinote kas dar norėjo pasivaržyti su japoniškais visureigiais? Honda!
Honda prioritetai buvo kiti ir kompanija pražiopsojo augantį visureigių populiarumą. Bet kompanijai tai nesutrukdė 1993 metais į kelius Japonijoje išleisti Crossroad, dažniau žymėtą kaip Cro$$road (taip, su dolerio simboliais).
Kažkur matytas Honda Cro$$road
Honda Crossroad iš karto tapo pirmuoju markės automobiliu su V8 varikliu. 3,9 litrų agregatas, išvystantis 132 kW galią, dvi tonas sveriančiam visureigiui yra kone būtinas ir Crossroad greičiu tikrai nenusileido kitiems laikmečio visureigiams. Automatinė pavarų dėžė labai tinka tingiai svyruojančiam Crossroad charakteriui, o keturių varomų ratų sistema tokiems automobiliams yra tiesiog būtina. Japonams 4,5 metrų ilgio ir beveik 2 metrų aukščio Crossroad buvo labai didelis, o ankstyvieji šio modelio automobiliai turi net 7 vietų saloną.
Bet grįžkime prie Cro$$road šaknų. Kas yra pirmos kartos Crossroad? Tai – pirmos kartos Land Rover Discovery su kitu logotipu. Honda ilgą laiką palaikė artimus verslo ryšius su British Leyland – korporacija, kuriai priklausė Land Rover. Taigi, vietoje to, kad kurtų naują visureigį varžytis su Isuzu, Toyota, Nissan ir Mitsubishi pasiūlymais, Honda tiesiog nusipirko Discovery ir pakeitė jo tapatybę. Automobilių pramonėje tai toli gražu nėra nematyta praktika. Honda pirko ne dizainą, ne kėbulo štampavimo stakles ar brėžinius, o jau pagamintus automobilius – tik Japonijoje pardavinėti Crossroad buvo gaminami Jungtinėje Karalystėje.
Iš pradžių pirkėjai galėjo rinktis tarp tridurės ir penkiadurės Crossroad versijos, bet vėliau japonams siūlytas tik penkiaduris visureigis. Crossroad yra gana neblogai įrengtas, lyginant su kitais 20 amžiaus pabaigos automobiliais – turi ABS, priekines oro pagalves, oro kondicionierių. Bet toks ir turėjo būti, nes buvo brangus.
Honda Crossroad projektas buvo naudingas ir Honda, ir Land Rover kompanijoms. Tačiau dabar daug kas pasakytų, kad šis visureigis, pirmas ir vienintelis Honda modelis su V8 varikliu, pakenkė kompanijos reputacijai. Honda vardas nuo seno siejamas su patikimumu, ilgaamžiškumu, o štai Land Rover tokios reputacijos neturi. Japonijoje Crossroad buvo vienas iš dažniausiai gendančių Honda modelių. Be to, vienu metu beveik 5 tūkstančius jau parduotų Crossroad teko kviesti į dirbtuves, nes paaiškėjo, kad dėl užrakto defekto važiuojant gali atsidaryti vairuotojo durelės.
Honda Crossroad gamyba nutraukta 1998 metais, nes būtent tada pirmąją Land Rover Discovery seriją pakeitė antroji. 1994 metais visą Rover grupę įsigijo BMW. Šis sandoris labai nepatiko Honda kompanijai, nes ji artimai bendradarbiavo su britais ir jautė, kad jei kas ir turėjo nusipirkti šį verslą, tai Honda. Bendradarbiavimas tarp Rover ir Honda buvo daug gilesnis nei Crossroad. Honda tiekė variklius Rover automobiliams, britai gamino kai kurias kėbulo dalis Honda europiečiams. 20 % Rover grupės jau priklausė Honda, o dalis Honda gamybos operacijų Europoje priklausė Rover, todėl kompanijos pardavimas vokiečiams sukėlė nemažai japonų pykčio. Taigi, nebuvo net minčių, kad Crossroad projektas būtų tęsiamas po pirminio susitarimo pabaigos. Be to, Crossroad dėl tokio tolimo importo kelio buvo brangus ir sunkiai galėjo konkuruoti su vietiniais japoniškais visureigiais. Vienu metu Honda nukirto net 25% Crossroad kainos, kartu atimdama daug jo patogumų, bet pardavimų tai labai nepaskatino.
Honda Crossroad niekada nebuvo parduodamas už Japonijos ribų – kitos rinkos priklausė Land Rover Discovery. Bet keli tokie visureigiai vėliau pasiekė Naująją Zelandiją ir Australiją.
Honda Crossroad vardas sugrįžo 2007 metais, bet tas automobilis, irgi parduodamas tik Japonijoje, yra tik krosoveris ir neturi V8. Tiek cilindrų niekada neturėjo net ir Honda sportiniai automobiliai – NSX puikiai lekia ir su V6.