Didelė dalis mums reikalingų žaliavų atkeliauja iš požeminių kasyklų, kurios gali būti labai skirtingos – vienos yra didelės ir erdvios, kitos – ankštos ir žemos. Kartais erdvės čia tiek mažai, kad įprasti sunkvežimiai čia tiesiog netelpa ir tenka naudoti specialiai požeminėms kasykloms sukurtas mašinas. Štai, pažvelkite kaip keistai atrodo žaismingą vardą nešiojantys Komatsu semtuvai.

Apie požeminėms kasykloms skirtą techniką rašome ne pirmą kartą. Anksčiau esame pasakoję apie Caterpillar R3000H – kasykloms skirtą krautuvą – kviečiame paskaityti ir tą straipsnį.

Ankštoms požeminėms kasykloms skirta technika turi atitikti keletą pagrindinių reikalavimų. Visų pirma, ji privalo turėti žemą profilį, kad tilptų ir nedidelėse šachtose. Tuo pačiu, šios specializuotos mašinos turi būti pakankamai manevringos, nes ankštose kasyklose tiesiog nėra vietos apsisukti. Operatoriai privalo būti gerai apsaugoti nuo krentančių uolienos gabalų, o jų darbo vieta tuo pačiu privalo būti ir pakankamai ergonomiška. Galiausiai, svarbūs ir galios šaltiniai – dėl saugumo geriau nenaudoti vidaus degimo variklių, nes jų išmetamosios dujos papildomai apkrautų ventiliacijos sistemas. Kaip jau tikriausiai supratote, Komatsu Joy Scoop semtuvas atitinka visus šiuos kriterijus.

Pramoniniai semtuvai patys pakabina gruntą ir patys jį nuveža į numatytą vietą. (Komatsu nuotrauka)

Pramoninis semtuvas yra specializuotas transporteris, kuris pats pasikrauna gruntu (akmenimis, anglimi ar kitokiu kroviniu) ir jį nuveža į numatytą vietą. Semtuvas yra tarsi labai žemas krautuvas, tačiau vietoje to, kad jis pasemtų grunto ir jį išpiltų į sunkvežimį, jis pats atlieka ir pastarosios mašinos darbą. Semtuvai ypač naudingi žemose kasyklose, kuriose įprastai krautuvo ir savivarčio kombinacijai tiesiog neužtektų erdvės.

Komatsu Joy Scoop serijos semtuvai yra laikomi vienais geriausių rinkoje. Tiesa, šis rinkos segmentas yra labai siauras – po to, kai Komatsu 2017 metais įsigijo JAV korporaciją Joy Globa, japonai čia beveik neturi konkurentų. Joy Scoop šeimoje yra keturi skirtingų pajėgumų semtuvai, kurie skiriasi galia, kaušo dydžiu, baterijų talpa ir dar kai kuriomis charakteristikomis. Mažiausias Komatsu Joy Scoop semtuvas, žymimas 01ESV36, yra 8,7 metrų ilgio, turi 158,4 kWh baterijas, 3,4 kubinių metrų kaušą ir tuščias sveria apie 17,2 tonas. Tuo tarpu didžiausias šeimos narys, žymimas 01ESV60, yra beveik 11 m ilgio, turi 286 kWh baterijas, 4,67 kubinių metrų kaušą ir sveria beveik 31,2 tonas. Į būtent šį semtuvą ir verta pažiūrėti iš arčiau.

Didžiausias Komatsu semtuvas yra beveik 11 metrų ilgio. (Komatsu nuotrauka)

Komatsu Joy Scoop 01ESV60 turi du 75 AG (55,9 kw) važiavimui skirtus variklius – tai yra vienintelis du variklius turintis Joy Scoop šeimos narys. Jie leidžia pasiekti beveik 10 km/val greitį, tačiau svarbiausia tai, kad šis semtuvas gali gabenti 27,6 tonų krovinį. Tas krovinys šių semtuvų atveju yra gruntas, kurį ši mašina pati ir pakabina. Kadangi vietos tokiose kasyklose nėra daug, iš kaušo gruntas vėliau yra išstumiamas hidraulinio cilindro pagalba – kitaip jo išversti tiesiog nepavyktų. Hidraulika taip pat atsakinga ir už kaušo pakėlimą/nuleidimą ir paties semtuvo vairavimą. Visi Komatsu Joy Scoop semtuvai turi 35 ag (26 kw) elektrinį variklį hidrauliniam siurbliui sukti.

Nepaisant to, kad šis semtuvas yra beveik 11 metrų ilgio, jis yra pakankamai manevringas. Vairuojama mašina lankstosi perpus – abi ašys yra kietai pritvirtintos prie rėmo ir nesisukioja. Maksimalus vairavimo kampas – 45 laipsniai, o išorinis apsisukimo spindulys – 7,8 metrai. Gamintojas teigia, kad šis semtuvas gali dirbti 1,42-2,1 metrų aukščio kasyklų šachtose. Tiesą sakant, aukščiausia Komatsu Joy Scoop dalis yra vairuotojo kabinos stogas, kurio aukštis yra reguliuojamas. 01ESV60 modifikacijos semtuvo rėmo aukštis siekia vos 1,17 m.

Komatsu Joy Scoop 01ESV60 konstrukcija – paspauskite, norėdami pamatyti aukštos rezoliucijos atvaizdą. (Komatsu nuotrauka)

Galinėje Joy Scoop dalyje yra sunkios baterijos, o priekyje, žinoma, semtuvas ir vairuotojo darbo vieta. Įdomu tai, kad vairuotojas sėdi pasisukęs šonu, kad lengvai matytų tris mašinos puses. Taip jam lengviau manevruoti, išvengti kliūčių, paimti ir išversti krovinį. Joy Scoop semtuvai vairuojami vairalazdėmis – vairas važinėjant tokiu greičiu yra tiesiog nereikalingas. Vairuotoją nuo krentančių akmenų saugo plieninis narvas, tačiau jis iš esmės sėdi lauke – jokių langų ir sandarių durelių šios mašinos neturi. Pirkėjui pageidaujant, Komatsu šio semtuvo išorėje gali sumontuoti žibintus ar kitą papildomą įrangą.

Elektrinės mašinos puikiai tinka darbui požeminėse kasyklose. Joms nereikia atgabenti degalų, jos neskleidžia nuodingų išmetamųjų dujų, veikia pakankamai tyliai. Komatsu Joy Scoop semtuvai yra žemi, patikimi ir efektyvūs. Įprastai jie naudojami naujų šachtų plėtimui ar nevertingo grunto pervežimui.

Taip pat skaitykite:

Kas yra vakuuminis ekskavatorius ir kam naudojama ši mašina?

Big Brutus – milžiniškas elektrinis kastuvas, kuris sutilpo tik į 150 traukinio vagonų;

Didžiausias elektromobilis – karjerų sunkvežimis, kurio net nereikia įkrauti;

Ypatingas anglies kasyklų sunkvežimis su gale sumontuotu varikliu ir ilgu krovinių kėbulu;

Caterpillar R3000H – požeminėse kasyklose dirbantis krautuvas;

Liebherr R9800 – vienas didžiausių karjerų ekskavatorių pasaulyje;

Liebherr LR 13000 – galingiausias vikšrinis kranas pasaulyje;

Big Muskie – greičiausiai didžiausias visų laikų trosinis ekskavatorius.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia