Lėktuvai iš toli šviečia oro linijų spalvomis. Kartais fiuzeliažai dažomi ir labai ryškiomis, prabangiomis spalvomis, bet dauguma komercinių lėktuvų yra balti. Tik durų apvadai dažnai yra tamsesni. Kodėl?
Anksčiau lėktuvai dažnai blizgėdavo nuogo šlifuoto aliuminio spalva. Dabar lėktuvai dažomi, nors tas dažų sluoksnis yra stebėtinai sunkus. Dauguma komercinių lėktuvų yra tiesiog balti, bet bandomi nauji lėktuvai dažnai yra žalios spalvos.
Gali būti, kad šios smulkmenos nesate pastebėję, bet kitą kartą oro uoste atkreipkite dėmesį – lėktuvų duris supa kelių centimetrų pločio juosta, kontrastuojanti su bendra fiuzeliažo spalva. Durys, kaip ir visas lėktuvas, įprastai būna baltos, o ta juosta (na, vaizdžiai tariant, durų stakta) – tamsiai pilka ar tiesiog metalo spalvos. Jei lėktuvas dažytas tamsiai, duris supa šviesus rėmas.
Jei manote, kad tie durų apvadai sugalvoti dėl saugumo, neklystate. Lėktuvai yra labai aptakūs. Fiuzeliažo paviršius yra lygus lygus ir net durys į jį įsilieja tarsi nepastebimai. Jei į lėktuvą turi patekti gelbėtojai, tas fiuzeliažo paviršiaus lygumas gali tapti problema, ypač naktį ar tirštuose dūmuose. Tai gali įvykti po avarinio nusileidimo, orlaiviui nuslydus nuo tako ar įvykus kitokiai nelaimei. Tiesą sakant, reikalavimas kontrastuojančia spalva pažymėti duris ir buvo sugalvotas todėl, kad gelbėtojams pratybų metu būdavo sunku rasti įėjimą.
Jungtinių Valstijų Federalinė aviacijos administracija nurodo, kad tas kontrastuojantis rėmas turi būti bent 2 colių pločio. Nurodoma ir koks kontrastas turi būti, kad tas durų apvadas nebūtų per daug subtilus. Apatinis jo kraštas dažniausiai yra storesnis ar pažymėtas papildomai – tai padeda statant laiptus keleivių laipinimui ir gelbėtojams nurodo, kur yra lėktuvo grindys. Ta informacija gali būti svarbi, jei lėktuvas yra apsivertęs ar gelbėtojams tenka saugotis neišjungtos avarinės čiuožynės (nes ji išsiskleidžia su didele jėga).
Gerai įsižiūrėję, virš pagrindinių lėktuvo durų pastebėsite ir subtilesnę įkypą liniją – tai yra tik mažas lovelis lietaus vandeniui nutekėti, kad jis nebėgtų ar keleivių galvų ar į saloną, kai durys yra atviros.
Kontrastuojančiu apvadu turi būti pažymėtos visos durys, kurios išorėje turi rankenas. Taigi, ir avariniai išėjimai, kuriais keleiviai įprastai nesinaudoja. Aišku, jei negalėtų prieiti prie durų, gelbėtojai pjautų skylę fiuzeliaže.