Jonas Hiltonas yra žinomas automobilių sporto pasaulyje. Anksčiau jis buvo vienas iš Renault Formulės 1 komandos vadovų, tvarkęs klausimus, susijusius su lenktynių technika. Tačiau dabar Hiltonas pasuko kita linkme – jo įkurta įmonė Lunaz gražiausius klasikinius britiškus automobilius vers moderniais elektromobiliais.
Senų automobilių virsmas elektromobiliais nėra naujiena. Tai daro ne viena kompanija. Net ir Volkswagen Käfer yra verčiamas elektriniu Vabalu. Tačiau tai, ką daro Lunaz, vis tiek yra verta dėmesio.
Silverstone įsikūrusi bendrovė šiuo metu ruošia tris elektromobilius. Visų pirma – 1953-ųjų Jaguar XK120 – šis sportinis gražuolis savo laiku buvo greičiausias pasaulyje. Lunaz taip pat elektrifikuos ir porą Rolls-Royce automobilių – 1961-ųjų Phantom V ir 1956-ųjų Cloud. Kaip galite įsivaizduoti, šie automobiliai taip paprastai elektrifikacijai nepasiduoda.
Lunaz iš pradžių mašinas restauruoja, o tik tada jas paverčia elektromobiliais. Pašalinami vidaus degimo varikliai, transmisijos ir viskas, kas susiję su šiais agregatais. Tuomet, aišku, pašalinamos rūdys, kurių seniems britiškiems automobiliams netrūksta. Tuomet prasideda sudėtingoji dalis – 3D skenavimas, modeliavimas ir elektrinės sistemos talpinimas į senamadišką automobilio kėbulą. Lunaz teigia, kad jei šių automobilių pirkėjai labai norės, savo mašinas galės konvertuoti atgal į daugmaž originalią būklę, tačiau tai nebus lengva, nes konversijos metu keičiama ir automobilio konstrukcija.
Rolls-Royce Cloud dar ruošiamas, o štai kiti du Lunaz modeliai jau reklamuojami ir siūlomi klasikinio britiško automobilių dizaino entuziastams. Didžiulis aštuonvietis limuzinas Phantom V gaus 120 kWh baterijas. palyginimui, naujas Jaguar I-Pace turi 90 kWh elementus. Tuo tarpu lengvesnis Jaguar XK120 turės 80 kWh talpos baterijas, išdėstytas po kapotu ir po bagažinės grindimis. Gamintojas teigia, kad visi Lunaz automobiliai su vienu įkrovimu galės nuvažiuoti bent 400 km.
Baterijas Lunaz surinks pats. Tiesą sakant, didžiąją dalį elektronikos sistemų britai ketina kurti patys. Kiek stebina tai, kad Lunaz į savo mašinas įdiegs ir kitas modernias technologijas – greitą įkrovimą, regeneracinį stabdymą (lėtėjant dalis energijos sugrįžta į baterijas), autopilotą, elektroninę stabilumo sistemą ir taip toliau.
Lunaz Jaguar XK120 į gatves išdriedės pirmas. Kompanija žada, kad automobilis bus labai sportiškas – galinius automobilio ratus suks 280 kW (380 AG) varikliai. Aišku, visi Lunaz automobiliai taip pat turės modernias važiuokles, kurios galės susitvarkyti su papildomu svoriu ir galia. Juk originalus XK120 išvystė 119-164 kW galią.
Lunaz išsaugojo nemažai XK120 interjero elementų. Tiesa, šis įspūdis gali būti kiek apgaulingas. Riešutmedžio panelė slepia lietimui jautrų ekraną, o tarp klasikinės išvaizdos prietaisų yra ir baterijų lygio indikatorius. Tuo tarpu išoriškai Lunaz automobiliai praktiškai nesiskiria nuo originalų – išsaugota ir degalų bako anga, ir visos grotelės.
Tai, ką daro Lunaz, patiks ne visiems – ne vienas automobilių entuziastas manys, kad tai – šventvagystė. Tačiau Lunaz modifikuoti automobiliai nėra labai reti. Jiems bet kuriuo atveju reikia restauracijos, o elektrifikuoti jie, tikėkimės, važinės dažniau. Jonas Hiltonas teigė, kad tai ir yra jo motyvacija – jis nori suteikti galimybę žmonėms klasikinius automobilius naudoti kasdien. Tiesa, ta galimybė bus brangi – Lunaz automobiliai kainuos nuo maždaug 400 tūkstančių eurų.
Taip pat skaitykite:
Naujas senas Volkswagen eKäfer – legendinis vabalas virto elektromobiliu;
Estiškas elektromobilis Nobe 100 yra keistas ir toks mielas;
L’Œuf Electrique – elektrinis kiaušinio formos automobilis, sukurtas dar 1942 metais;
100 m/h ribą pirmasis įveikė elektromobilis;
Pirmieji elektromobiliai pasirodė prieš pirmuosius automobilius su vidaus degimo varikliais;
Amazon užsakė neįsivaizduojamą daugybę Rivian elektrinių furgonų;
7 įdomiausi faktai apie naująjį elektrinį Porsche Taycan;
Elektriniai sunkvežimiai važinėjo dar prieš 100 metų.