Mercedes-Benz – tai prabangių automobilių markė. Todėl ne vienas žmogus 2017 metais kiek sutrikusiu žvilgsniu žiūrėjo į naująjį X-Klasse pikapą – negi Mercedes-Benz nusprendė gaminti automobilius ūkininkams?!

Mercedes-Benz X-Klasse pikapas, dar žymimas W470. (Gamintojo nuotrauka)

Kai markė turi aiškiai apibrėžtą įvaizdį, visi nukrypimai nuo jo yra pasmerkti nedraugiškiems komentarams. Pavyzdžiui, Aston Martin yra žinomas GT ir sportinių automobilių gamintojas, todėl miesto automobilis Cygnet buvo apkalbamas ne iš gerosios pusės. Volkswagen jau seniai atitrūko nuo pigių automobilių gamybos, bet Phaeton limuzinas nuo markės charakterio nutolo taip toli, kad tiesiog negalėjo būti sėkmingas. Kita vertus, pirmos kartos Mercedes-Benz A-Klasse buvo pakankamai populiarus, nors daug kas numodavo ranka – „netikras Mercedes“.

Lygiai tokių pat komentarų sulaukė ir X-Klasse pikapas, bet dėl kitokių priežasčių. Bet pikapo žanras Mercedes-Benz markei iš tikrųjų nėra toks svetimas. Taip, Mercedes-Benz yra prabangių automobilių markė, bet tuo pačiu logotipu žymimi ir sunkvežimiai, ir net specialiai ūkininkams skirtos mašinos. Mercedes-Benz ir traktorių yra gaminusi! Ir pikapas Mercedes-Benz gamoje nėra visiška naujiena – G-Wagen turėjo pikapo versiją, o ir argentinietiškas 220D yra geras pavyzdys. Tačiau X-Klasse vis tiek nuo pat pradžių buvo pasmerktas nesėkmei.

Garsus Mercedes-Benz X-Klasse prisistatymas

X-Klasse idėja buvo pakankamai paprasta ir gerai apibrėžta. Mercedes-Benz manė, kad pasauliui reikia aukštesnės klasės pikapo. Tokių tikrai yra, bet visi jie – tik prabangesnės įprastų pikapų versijos, neturinčios savo vardų ar dizaino. Visi bandymai sukurti iš pagrindų prabangaus pikapo modelį virto komercinėmis nelaimėmis. Lincoln Blackwood, Lincoln Mark LT ir Cadillac Escalade EXT yra prabangūs pikapai, bet pirkėjų sulaukė mažai. Mercedes-Benz manė, kas gali tai, ko nepadarė kiti.

2017 metais Ženevoje pristatytas Mercedes-Benz X-Class konceptas. (Norbert Aepli, Wikimedia(CC BY 4.0)

2015 metais Mercedes-Benz patvirtino planus gaminti prabangų pikapą. Netrukus paaiškėjo kai kurios projekto detalės, įskaitant tai, kad automobilis bus gaminamas bendradarbiaujant su Renault-Nissan aljansu. 2016 metais buvo pademonstruotos pirmosios koncepcijos, o gamybai paruoštas dizainas pristatytas 2017-ųjų Ženevos automobilių parodoje, po kurios X-Klasse (W470) tapo prieinamas pirkėjams.

Mercedes-Benz X-Klasse – tai vidutinio dydžio pikapas, pasižymintis moderniai aptakiu dizainu. Šio automobilio ilgis – 5,34, plotis – 1,92 m. Didžioji tos erdvės dalis yra rezervuota salonui – X-Klasse krovinių skyriaus ilgis – 1,59 m, plotis – 1,56 m (tarp arkų – 1,2 m). Šis automobilis gali pavežti daugiau nei toną sveriantį krovinį arba patempti 3500 kg – tai yra neblogi skaičiai tokio dydžio pikapui, bet ir Nissan Navara savininkai juos yra matę.

Mercedes-Benz atrodo moderniai, bet žiūrint objektyviai jo dizainas atrodo labai paprastas. (Gamintojo nuotrauka)

Stambi X-Klasse nosis slepia santykinai nedidelius 4 ir 6 cilindrų variklius, kurių darbinis tūris – nuo 2,0 iki 3,0 l. Didžiausias ir galingiausias 3,0 litrų V6 dyzelis siūlo 190 kW galią – daugiau nei 2,2 tonas be krovinio sveriančiam pikapui tai tikrai nėra daug. Silpniausia X 220d versija išspaudžia tik 120 kW. X-Klasse yra varomas visais arba tik galiniais ratais ir turi 6 laipsnių mechaninę arba 7 laipsnių automatinę transmisiją.

Mercedes-Benz net neslėpė fakto, kad X-Klasse turi kur kas kuklesnių brolių. Šis pikapas buvo sukurtas ant Nissan F-Alpha platformos, kurią naudoja Nissan Navara ir Renault Alaskan.

X-Klasse labai išskirtinių savybių neturėjo, todėl broliavimasis su Nissan Navara buvo matomas kaip minusas. (Gamintojo nuotrauka)

Savaime aišku, Mercedes-Benz taip taupė pinigus, kuriuos priešingu atveju būtų tekę investuoti į iš pagrindų naujo pikapo platformos kūrimą. Be to, Mercedes-Benz tuo metu neturėjo laisvų gamybinių pajėgumų, kuriuos galėtų efektyviai skirti X-Klasse, todėl nuo pat pradžių buvo planuojama, kad MB pikapas bus gaminamas Nissan ir Renault gamyklose.

Bet nesvarbu – pirkėjai juks į platformas nežiūri, tiesa? Na, kai kurie žiūri – visada bus tokių, kurie sakys, kad tai – Nissan. Bet protingesni žmonės supranta, kad platformų ir gamybinių pajėgumų dalybos nėra naujiena. Ir pats savaime toks sprendimas nėra blogas, jei galutinis rezultatas tenkina pirkėjų lūkesčius.

Nissan Navara – artimas X-Class brolis. (Gamintojo nuotrauka)

Be to, Mercedes-Benz savo X-Klasse suteikė daug savo komforto technologijų bei variklius, kurių Navara neturi. Tačiau, kai 2017 metų rudenį Ispanijoje Nissan gamykloje prasidėjo X-Klasse gamyba, daug kam kilo klausimų – ar Mercedes-Benz tinginiauja? Ypatingai įdomių savybių X-Klasse tiesiog neturėjo – Mercedes-Benz pikapo žanro ribų neišplėtė. Tegul, tai – Nissan Navara brolis, bet Mercedes-Benz galėjo ant šios platformos sukurti ką nors įdomaus ir išskirtinio. Nesukūrė.

Gamintojas šiam automobiliui parinko specifines rinkas – Europą, Australiją bei Naująją Zelandiją, Lotynų Ameriką ir Afriką. Į JAV ar Kanadą X-Klasse nebuvo eksportuojamas. Mercedes-Benz pasirūpino galinga marketingo kampanija, kuri pabrėžė ne tik X-Klasse komfortą, kokybę ir prabangą, bet ir galimybes pritaikyti šį pikapą aktyviam laisvalaikiui.

Mercedes-Benz X-Klasse – prabangiam aktyviam laisvalaikiui?(Gamintojo nuotrauka)

Tačiau Mercedes-Benz X-Klasse pirkėjų nerado. Prasti pardavimai privertė Mercedes-Benz jau 2020 metais nutraukti X-Klase gamybą – per mažiau nei 3 metus parduota tik kiek daugiau nei 32 tūkstančiai tokių automobilių. Iš aukščiau paminėtų pikapų, tik Lincoln Blackwood buvo gaminamas trumpiau.

X-Klasse – pasmerktas nesėkmei

Mercedes-Benz X-Klasse net nebuvo ekstravagantiškai prabangus ar brangus. Pigiausios šio pikapo versijos 2017 metais Europoje nekainavo nė 40 tūkstančių eurų. Ir jis vis tiek neskrido nuo lentynų. Aišku, dabar lengva žiūrėti atgal ir aiškinti kodėl, bet atrodo, kad šis pikapas nuo pat pradžių buvo pasmerktas nesėkmei.

X-Klasse salonas. (Gamintojo nuotrauka)

Įprastų Mercedes-Benz pirkėjų pikapai nedomina. Net ir prabangus pikapas yra pikapas – darbui ar aktyviam laisvalaikiui skirtas automobilis. Statistinis Mercedes-Benz pirkėjas pikapą mato tik važiuodamas į golfo laukus.

Įprasti pikapų pirkėjai nesidomi Mercedes-Benz. X-Klasse pagal įprastas pikapų kategorijas buvo toks pat geras kaip Nissan Navara, tai kam mokėti daugiau? Įvairūs technologiniai žaisliukai tikrų pikapų naudotojų taip nedomina. Juolab, kad Navara tikrai nėra kažkoks ypatingai skurdus biudžetinis pikapas.

Tikrai, Mercedes-Benz? Tikrai? (Gamintojo nuotrauka)

Mercedes-Benz amerikiečiams X-Klasse nepasiūlė, bet jie ir nebūtų pirkę – JAV pikapų rinka yra vietinių markių ir Toyota teritorija.

Galiausiai, Mercedes-Benz X-Klasse nepasiūlė nieko labai įdomaus ar pažangaus. X-Klasse neturėjo jokių įdomių naujų savybių, funkcijų ar dizaino bruožų. Jei Mercedes-Benz parduoda pikapą, jis tiesiog turi būti kuo nors išskirtinis. X-Klasse atrodė kaip bandymas užsidirbti minimaliomis pastangomis. Egzistuojančios technologijos iš Mercedes-Benz gamos sumestos ant Nissan platformos – nieko, kas priverstų kitus pikapų gamintojus suklusti.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia