Mitsubishi Space Wagon ir Space Runner šiaip yra pakankamai nuobodūs automobiliai. Tai – kompaktiški vienatūriai, gaminti daugiausia galvojant apie Azijos rinkas, bet kartais važinėjantys ir mūsų keliais. Iš tikrųjų, apie šiuos automobilius rašyti nebūtų ko, bet Mitsubishi kadaise buvo kiek kitoks automobilių gamintojas.
Jaunuoliai, kurie pažįsta tik naujus Mitsubishi modelius, tikriausiai nėra didžiausi šios markės gerbėjai. O juk buvo laikas, kai Mitsubishi savo modelių gamoje turėjo ir tikrų sportinių automobilių (pavyzdžiui, Starion, 3000 GT, Eclipe), ir ypatingų ralyje gimusių sportiškų sedanų, ir Dakaro nugalėtojų atstovų bendro naudojimo keliuose. Dabar tuo sunku patikėti, bet kažkada Mitsubishi sugalvojo paskolinti raliui sukurto Lancer Evolution charakterį savo vienatūriams.
Ralio bolido kraujas minivene
Mitsubishi Space Wagon, kuris turėjo labai daug vardų ir daug kur yra žinomas kaip Chariot, pirmiausia pasirodė koncepcinėje formoje 1979-ųjų Tokijo automobilių parodoje. Space Wagon gamyba prasidėjo 1983 metais, modelis buvo kapitaliai atnaujintas tris kartus ir buvo gaminamas iki 2003-ųjų.
Mitsubishi Space Wagon buvo sukurtas pagal Japonijos automobilių standartus. Pirmos kartos Space Wagon labiau primena universalą nei tikrą miniveną – tai yra 4,3-4,5 metrų ilgio ir 1,6 m pločio automobilis, siūlytas su keliais skirtingais keturių cilindrų varikliais, kurių darbinis tūris yra nuo 1,6 iki 2,0 litrų. Galingiausia buvo MR Turbo versija su 1,8 l. varikliu, išvystančiu 99 kW. Šis automobilis savo laiku buvo pakankamai sportiškas, ypač jei turėjo 5 laipsnių mechaninę, o ne 3 laipsnių automatinę transmisiją. Tiesa, MR Turbo buvo prieinamas tik Japonijoje ir tik iki 1987 metų.
1991 metais Mitsubishi pristatė antros kartos Space Wagon. Jis išaugo visomis kryptimis – yra vos ilgesnis (4,51-4,6 m), šiek tiek platesnis ir aukštesnis už savo pirmtaką, bet išmatavimų skirtumas nėra milžiniškas. Iš Mitsubishi meniu dingo mažesni varikliai – antros kartos Space Wagon naudoja tik 2,0 arba 2,4 litrų keturių cilindrų variklius. Bet įdomiausia versija neabejotinai buvo Resort Runner GT.
1995 metais per Japonijos automobilių žurnalus Mitsubishi Chariot Resort Runner GT nusirito su šauktuku – 4G63! Tai – variklio, kuris buvo montuojamas į Galant VR-4 (ir AMG versiją) ir, svarbiausia, Lancer Evolution, kodas. Ir taip, to paties Lancer Evolution, kuris tapo gatvių chuliganų svajone ir, vėliau, ralio karaliumi.
Mitsubishi sumažino turbobenzininio 4G63 galią nuo 182 iki 169 kW – aukštesnį svorio centrą turinčiai Chariot (taip Japonijoje vadintas Space Wagon) platformai visa Lancer Evolution galia būtų buvęs neatsakingas pasirinkimas. Visi tie kilovatai per penkių laipsnių mechaninę transmisiją suka visus Resort Runner GT ratus – naudojama ta pati sistema, kaip ir Lancer Evolution. Negana to, Resort Runner GT yra ir vairuojamas visais keturiais ratais, turi stabdžių antiblokavimo sistemą (ABS) ir nepriklausomą važiuoklę. Ir septynias sėdynes salone. Kad ir kaip keista būtų, Mistubishi reklamavo Chariot Resort Runner GT kaip paprastą ankstesnio Chariot MR Turbo pasekėją – tiesiog greitesnis minivenas ir tiek.
Greitesnis? Taip, veždamas vaikus į mokyklą Mitsubishi Chariot Resort Runner GT per mažiau nei 7 sekundes įsibėgėja iki 100 km/val. ir gali toliau spausti iki 225 km/val. greičio. Dar įspūdingiau tai, kad šis greitis visų varomų ratų sistemos dėka yra stabiliai pasiekiamas praktiškai ant bet kokio paviršiaus – juk tai yra minivenas su ralio bolido genais.
Nuo to Space Wagon, kurį tikriausiai kur nors esate matę (nors pas mus jie yra santykinai reti), Mitsubishi Chariot Resort Runner GT skiriasi ir išvaizda. Sportinis minivenas turi kiek kitokį bamperį, tikrą oro įsiurbimo angą ant kapoto bei iškilų stoglangį. Tiesa, galite labai nesižvalgyti šių automobilių mūsų skelbimų puslapiuose, nes Chariot Resort Runner GT, kaip ir ankstesnis MR Turbo, buvo parduodamas tik Japonijoje. Nors ten jis buvo šiek tiek pigesnis nei Lancer Evolution sedanas, Chariot Resort Runner GT vis tiek buvo brangus ir nelabai populiarus.
Ralio injekcija dar vienam minivenui
Space Wagon nebuvo vienintelis kompaktiškas minivenas, kurį gamino Mitsubishi. 1991 metais, kai prasidėjo antros kartos Space Wagon gamyba, Mitsubishi pradėjo gaminti ir automobilį, kuris Europoje vadinamas Space Runner (Japonijoje – RVR). Iš tikrųjų, mechaniškai tai – tas pats automobilis. Mitsubishi tiesiog sutrumpino ratų bazę (nuo maždaug 2,7 iki 2,5 m) bei kėbulą, pašalino trečiąją sėdynių eilę ir vienas galines dureles. Taip antros kartos Space Wagon virto Space Runner – mažesniu, vikresniu automobiliu su 1,8-2,4 litrų keturių cilindrų varikliu. Tiesa, tas didžiausias variklis buvo siūlomas tik Šiaurės Amerikos rinkoje, kur šis automobilis žinomas Mitsubishi Expo LRV vardu ir, šalia to, buvo siūlomas kaip Dodge, Plymouth ar Eagle prekės ženklų modelis.
Kadangi Mitsubishi sugalvojo sukišti Lancer Evolution vidurius į didesnį Chariot, o šie automobiliai buvo gaminami toje pačioje gamykloje ir mechaniškai praktiškai nesiskyrė, tai kodėl to paties nepadarius su Space Runner? Ir tai buvo padaryta maždaug po dviejų metų – jau 1997 metais į Mitsubishi salonus užsukę pirkėjai galėjo pasirinkti kompaktišką miniveną RVR Hyper Sports Gear-R su tuo pačiu 4G63 varikliu iš Lancer Evolution.
Mitsubishi RVR Hyper Sports Gear-R gavo visai naują bamperį su didesnėmis grotelėmis, kad tas 2,0 litrų variklis turėtų kuo kvėpuoti. Čia jis išvysto 169-184 kW (matyt, būta skirtingų versijų) ir yra suporuotas su keturių laipsnių automatine arba penkių laipsnių mechanine transmisija. Žinoma, raliui sukurtas variklis suka visus ir šio mažylio ratus.
Išoriškai RVR Hyper Sports Gear-R išsiskiria ne tik agresyvesniu bamperiu, bet ir kitais smulkiais patobulinimais, tarp kurių – ir nedidelis spoileris gale. Daug standartinių RVR buvo tobulinami, kad primintų Hyper Sports Gear-R versiją.
Kadangi Mitsubishi RVR Hyper Sports Gear-R yra gana trumpas – vos 4,4 metrų ilgio – jis važiuoja kaip koks sportinis visureigis. Ir 100 km/val. pasiekia per maždaug 6,5-7 sekundes.
Ir Mitsubishi RVR Hyper Sports Gear-R yra retas. Visada buvo – jis buvo siūlomas tik Japonijoje ir kainavo žymiai brangiau nei standartinis RVR. Tačiau vis tiek smagu prisiminti laikus, kai Mitsubishi kūrė tokius automobilius, kurie, atrodo, turi teisę egzistuoti tik vaiko vaizduotėje ar anime filme.