Mitsubishi Starion yra neblogas 9-ojo dešimtmečio automobilių kultūros simbolis. Variklis su turbokompresoriumi priekyje, mygtukų pilnas 2+2 salonas viduryje ir varantys ratai gale – ko daugiau norėti? Na, nebent atsimerkiančių žibintų, kuriuos Starion taip pat turėjo. Tik ką reiškia toks keistas modelio vardas? Negi buvo padaryta klaida?

Sugalvoti originalų automobilio pavadinimą nėra taip jau lengva. Gamintojai nori, kad modelio vardas būtų skambus, lengvai ištariamas, įsimintinas ir prasmingas. Jis turi atitikti automobilio charakterį. Geriausi vardai yra istoriniai, nes jie parodo, kad gamintojai nėra atitrūkę nuo savo praeities ir joje ieško stiprybės. Tačiau Starion savo vardą gavo kiek kitaip.

Mitsubishi Starion gamyba prasidėjo 1982 metais. Šis sportinis automobilis pasirodė tuomet, kai sportiški japoniški kupė buvo labai populiarūs – jis iš karto stojo į kovą su Nissan 300ZX ir Mazda RX7. Po Starion kapotu riaumojo 2,0 arba 2,6 litrų keturių cilindrų variklis, įprastai montuojamas su turbina. Įvairios Starion versijos išvystė po 150–197 ag (112–147 kW). Tai nebuvo labai galingas automobilis, tačiau jis svėrė tik 1,3 tonas ir buvo varomas galiniais ratais. Smagesnė buvo 5 laipsnių mechaninė transmisija, bet buvo siūloma ir 4 laipsnių automatinė pavarų dėžė.

Prižiūrėtas Mitsubishi Starion ir šiandien traukia dėmesį. (Jeremy, Wikimedia(CC BY 2.0)

Starion buvo išties nuostabus automobilis. Kampuotas, su atsimerkiančiais žibintais ir unikaliu statramsčių dizainu jis buvo lengvai pastebimas ir įsimintinas. Salonas, kuris, aišku, šiandien atrodo pasenęs, džiugino krūva mygtukų ir dar daugiau kampų. Starion buvo pats devintasis dešimtmetis ir šiandien, beje, yra neblogas projektinis automobilis arba priedas kolekcijai.

Bet sugrįžkime prie šio modelio vardo. Tuo metu Mitsubishi savo modelius vadino su arkliais susijusiais vardais – tai turėjo simbolizuoti veržlumą ir jėgą. Štai garsusis Colt nebuvo pavadintas ginklų gamintojo vardu. Angliškas žodis colt nurodo jauną vyriškos lyties kumeliuką – supraskite, eržiliuką. Mitsubishi Eclipse savo vardą pasiskolino iš legendinio 18-ojo amžiaus grynakraujo lenktyninio žirgo, kuris laimėjo visas savo lenktynes. Starion vardas taip pat yra susijęs su arkliais ir egzistuoja dvi versijos, kaip.

Mitsubishi Starion vardą galėjo gauti ir dėl japonų akcento. (Jeremy, Wikimedia(CC BY 2.0)

Pirmoji versija, kurią pakartojo ir garsusis automobilių pasaulio žurnalistas Jeremy Clarksonas, yra susijusi su japonišku akcentu. Japonams sunku ištarti raidę L – tokio garso japonų kalboje tiesiog nėra. Taigi, sklando gandai, kad Mitsubishi savo automobilį norėjo pavadinti žodžiu Stallion, reiškiančiu eržilą. Tačiau tuomet telefoninių pokalbių metu dėl to japoniško akcento modelio vardas po truputį pasikeitė į Starion. Ši nepatvirtinta teorija teigia, kad tuomet Mitsubishi tiesiog liko prie tokio neįprasto vardo – jis pasirodė esąs dar skambesnis nei Stallion. Juolab, kad patiems japonams jį ištarti buvo lengviau.

Tačiau oficiali Mitsubishi Starion vardo istorija yra kitokia. Gamintojas teigia, kad Starion – tai Star of Arion (Ariono žvaigždė) trumpinys. Graikų mitologijoje buvo toks nemirtingas kalbantis žirgas Arionas. Tai buvo ypatingas dievų išveistas gyvūnas, ant kurio sėsti galėjo tikrai ne bet kas. Taigi, Mitsubishi pasirinko tokį mitinį vardą, tačiau, matyt, tiesiog Mitsubishi Arion neskambėjo, todėl buvo pasirinktas Starion vardas.

Starion 4WD – keturiais ratais varoma sportinė versija, kuri buvo kuriama raliui. Šis automobilis prototipo stadijos neperžengė, nes Group B klasė buvo panaikinta. (Mitsupicture, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Gali būti, kad abi versijos yra bent iš dalies teisingos – kas dabar pasakys. Kitų markių Starion versijos buvo vadinamos Conquest – Chrysler Conquest, Dodge Conquest ir Plymouth Conquest. Tačiau Starion vardas skamba žymiai geriau. Mitsubishi nutraukė Starion gamybą dar 1989 metais. Taigi, net paskutiniams pagamintiems Starion šiemet sukanka 30 metų.

Taip pat skaitykite:

Ką reiškia garsiausių markių pavadinimai?

Ar teisingai tariate markių pavadinimus?

10 linksmų faktų apie automobilius;

Vienetinis Phantom Corsair net neturėjo rankenėlių;

Kodėl senieji Bentley neturi slenksčių?

Ar atpažįstate šį Volkswagen automobilį? Tokių mūsų kraštuose nebūna;

Kodėl Citroën DS vairas turėjo tik vieną stipiną?

Ferrari 308 GTB Vetroresina numerio apšvietimas yra sumontuotas nuimame variklio dangtyje, bet jokių laidų ten nėra;

Pirmojo Lamborghini Countach karta turėjo periskopą.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia