Dar visai neseniai Mitsubishi vardas automobilių sporte buvo labai gerbiamas. Jei tik lenktynės vyko žvyru, smėliu ar sniego trasoje, jose tikriausiai varžėsi greitas Mitsubishi. Neišvengiamai tas charakteris pasiekė ir gatvėmis važinėjančius automobilius. Štai Mitsubishi Pajero Evolution buvo gatvinis Dakaro ralio čempiono brolis.

Kažkur Japonijoje stovintis Mitsubishi Pajero Evolution. (Tokumeigakarinoaoshima, Wikimedia)

Turbūt būtų nemandagu sakyti, kad dabar Mitsubishi liko tik savo didingos istorijos šešėliu. Tačiau jau ilgai laukiame įspūdingo naujo Mitsubishi, kuris primintų, pavyzdžiui, Starion laikus.

Aišku, daug daugiau entuziastų laukia savo vardo verto Lancer Evolution (ar tiesiog Evo) įpėdinio. Pirmos kartos Mitsubishi Lancer Evolution buvo gaminamas vos porą metų – nuo 1992 iki 1994-ųjų. Tai buvo kompaktiškas sedanas su 2,0 litrų turbokompresoriniu varikliu, išvystančiu 182 kW galią ir per 5 laipsnių mechaninę transmisiją sukančiu visus automobilio ratus. Pirmasis Lancer Evo buvo sukurtas naudojant sportinio Galant VR-4 mazgus. Tuo tarpu pastarasis automobilis prekyboje pasirodė tam, kad Mitsubishi su juo galėtų dalyvauti Pasaulio Ralio Čempionato A grupėje. Galant VR-4 tapo įkvėpimu AMG versijai.

Tas pirmasis Lancer Evo iš pradžių turėjo būti skirtas tik Japonijos rinkai. Tačiau pastebėję, kad nemažai jų Tekančios Saulės šalį palieka neoficialiai eksporto keliais (legaliai, bet ne per atstovybes), Mitsubishi nusprendė pasiųsti Lancer Evo į pasaulį. Ir taip gimė legenda. Bet Evolution vardą Mitsubishi naudojo ir anksčiau savo lenktyniniams automobiliams žymėti.

1985-ųjų Dakaro ralio nugalėtojas Mitsubishi Pajero Evolution. (M.rJirapat, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Štai 1983 metais Mitsubishi į Paryžiaus-Dakaro ralį pasiuntė pirmąjį Pajero Evolution. Tai buvo tikras gamyklinis lenktyninis automobilis, su kuriuo Mitsubishi planavo laimėti. 1983 metais tai nepavyko – labai garbingus istorinius laurus tuomet nuskynė Mercedes-Benz 280 GE. Nepavyko ir 1984 metais, bet 1985 metais prancūzų Patricko Zanirolio ir Jeano da Silva vairuojamas Pajero Evolution pagaliau laimėjo Dakaro ralį.

Mitsubishi į Dakarą siuntė vis atnaujintas Pajero Evolution versijas. 1992 metais pavyko pasiekti antrąją pergalę, 1993-iais – trečiąją. Ir taip toliau – 1985-2007 metais Mitsubishi Pajero Evolution Dakaro ralį laimėjo net 12 kartų. Joks kitas automobilis tokio pasiekimo savo istorijoje neturi. Mitsubishi Pajero Evolution tapo paskutiniu afrikietiško Dakaro ralio čempionu, nes 2009 metais renginys buvo perkeltas į Pietų Ameriką.

Mitsubishi Dakare turi ir kitų įdomių pasiekimų. Būtent su Pajero Evolution pirmąsias tris savo automobilinies pergales pasiekė Ponas Dakaras Stéphaneas Peterhanselis. Pajero Evolution vairavo ir 2001-ųjų čempionė Jutta Kleinschmidt – vienintelė moteris kada nors laimėjusi Dakaro ralį. Bet pakalbėkime apie Pajero Evolution, kuris pats į Dakaro ralį nevažiavo.

Mitsubishi Pajero Evolution, atnešęs Jutta Kleinschmidt pergalę Dakaro ralyje. (Axel Schwenke, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Pajero Evolution su valstybiniais numeriais

1997-ųjų Dakaro raliui Mitsubishi norėjo stipriai patobulinti savo lenktyninį Pajero Evolution. Japonai norėjo nutraukti Citroën ZX dominavimą – šis prancūziškas mažylis 1994-1996 metais Dakare neturėjo lygių. Tačiau radikaliai modifikuotas Pajero Evolution per daug skyrėsi nuo paprasto serijinės gamybos visureigio ir nebeatitiko T2 klasės reikalavimų. Tiesa, tai buvo menka problema, nes automobilių sporto galiūnai tam jau seniai turėjo atsakymą – homologacinius automobilius.

Pūstos arkos suteikė daugiau vietos nepriklausomai važiuoklei. Ir, aišku, atrodo agresyviau. (Detectandpreserve, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Taigi, tais 1997 metais Mitsubishi Pajero Evolution vardas pasiekė ir bendro naudojimo kelius. Pajero Evolution V55W yra specialiai lenktyninio Dakaro automobilio homologacijai skirtas riboto leidimo modelis, sukurtas antros kartos Pajero pagrindu. Tai – kompaktiškas visureigis su stipriai pūstomis ratų arkomis, šnerves primenančiomis angomis ant aliumininio kapoto ir pora komiškai didelių vertikalių aerodinaminių stabilizatorių (pelekų).

Variklį ir kitus Pajero Evolution mechaninius mazgus iš apačios dengia storos metalinės apsaugos, o ant bagažinės dangčio paliktas atsarginis ratas rodo, kad tai – tikras visureigis. Pajero Evolution yra piktai atrodantis dviduris visureigis ir jo mechaniniai komponentai tik papildo jo charakterį.

Aliumininis Pajero Evolution kapotas turi dvi dideles šnerves, o variklio skyrių iš apačios dengia stora metalinė apsauga. (Detectandpreserve, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Mitsubishi Pajero Evolution nosyje yra 3,5 litrų V6 variklis be jokių turbokompresorių. Gamintojas tuomet teigė, kad jis išvysto 205 kW galią, nors ne vienas automobilių žurnalistas manė, kad tikroji jo galia yra dar įspūdingesnė. Žinoma, tie kilovatai per 5 laipsnių mechaninę transmisiją ir du riboto slydimo diferencialus yra padalinami visiems keturiems Pajero Evolution ratams. Šis automobilis turi tokią nepriklausomą važiuoklę, kokios kituose laikmečio Pajero modeliuose nerastumėte, ventiliuojamus diskinius stabdžius ir storas bekelės padangas.

Pajero Evolution gale matomi pelekai – tai vertikalūs stabilizatoriai. Juos turėjo ir kai kurie lenktyniniai visureigiai. (Detectandpreserve, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Mitsubishi Pajero Evolution buvo surenkami rankomis, kainavo brangiai ir buvo reti. 1997-1999 metais Mitsubishi pagamino maždaug 2500 tokių automobilių. Bet jie yra nuostabūs tiek savo išvaizda, tiek dinaminėmis savybėmis. 205 kW dabar galbūt neatrodo daug, tačiau Pajero Evolution savo bekelei skirtas padangas mielai pasvilina ir ant sauso asfalto. Atrodo, kad dauguma Pajero Evolution turėjo dešinėje sumontuotus vairus, nors internete galima rasti ir kairiavairių pavyzdžių.

Mitsubishi Pajero Evolution V55W dabar yra kolekcininkų geidžiamas automobilis. O ir Mitsubishi jį tikriausiai prisimena su nuoširdžia nostalgija, nes lenktyninis jo brolis laimėjo 1997 ir 1998 metų Dakaro ralį. 

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia