Plačiausias padangas rastume ant sunkiosios technikos – karjerų savivarčiai naudoja labai plačias padangas, nes yra neįtikėtinai sunkūs. O kokios yra plačiausios kada nors serijiniu būdu gamintos lengvojo automobilio padangos?
Platesnės padangos reikalingos dėl vienos iš dviejų priežasčių – mažesnio slėgio į gruntą ir sukibimo. Visa tai susiveda į kontakto plotą. Kai savo įprastu kasdienišku automobiliu lekiate greitkeliu, asfaltą liečia tik keturi nedideli gumos lopinėliai, kurių bendras plotas yra mažesnis nei vienas A4 formato lapas. Didesnio skersmens ratai (matuojami coliais) nepadidina kontakto ploto. Tai gali padaryti tik sportinis protektoriaus raštas (ar, pavyzdžiui, F1 stiliaus slikai), mažesnis slėgis ir didesnis padangos plotis.
Didesnis kontakto plotas padeda bekelės visureigiams neįklimpti ir leidžia sunkvežimiams nelaužyti kelio asfalto. Bet platesnes padangas dėvi ir galingi sportiniai automobiliai, kuriems reikia daugiau sukibimo, kad jie galėtų tinkamai ir saugiai išnaudoti savo sukimo momentą.
Dauguma lengvųjų automobilių nešioja 205-255 mm pločio padangas. Jei vairuojate ne visureigį ar sportinį automobilį, greičiausiai jūsų mašinos padangos telpa į tuos rėmus. Antros kartos BMW M2 yra galingas sportinis automobilis ir turi 275-285 mm pločio padangas, tuo tarpu Porsche 911 GT3RS (992) turi net 325 mm pločio galines padangas. Šie skaičiai jums padės suvokti, kokios plačios iš tikrųjų yra Bugatti Veyron padangos.
Plačiausias padangas dėvi Bugatti Veyron – 2005-2015 metais gaminas hiperautomobilis, kadaise varžęsis dėl greičiausio titulo. Veyron dėvi specialiai jam sukurtas Michelin padangas, nes įprastos neatlaikytų apkrovų. Priekiniai Veyron ratlankiai yra apvilkti 265 mm pločio padangomis, o galiniai turi net 365 mm pločio padangas. Bugarri Veyron yra varomas visais ratais, bet galinės padangos yra platesnės, nes bėgėjantis dėl inercijos ant jų nutupia didesnė svorio ir apkrovų dalis, o vairuojamai ašiai labai plačios padangos netinka.
Galingiausios Bugatti Veyron versijos išvysto 883 kW galią ir 1500 Nm sukimo momentą – nors šis automobilis sveria beveik dvi tonas, turėdamas pakankamai vietos jis bėgėjasi iki 431 km/val. Tiesa, jo konkurentai, kurie irgi varžėsi dėl greičiausio serijinės gamybos automobilio titulo, tokių plačių padangų neturi – Koenigsegg Agera išsivertė su 345 mm padangomis.
Palyginimui, Pagani Huayra ir Koenigsegg CCXR galinių padangų plotis yra 335 mm, Ferrari LaFerarri ir Koenigsegg One:1 – 345 mm, Lamborghini Revuelto ir Bugatti Chiron – 355 mm. Pastarasis pavyzdys, beje, yra stebinantis, nes Bugatti Chiron yra tiesioginis Veyron palikuonis, gamintas 2016-2022 metais. Jis dar greitesnis ir dar galingesnis, bet technologijų pažangos dėka išsiverčia su kiek siauresnėmis padangomis, kurios, aišku, sveria šiek tiek mažiau (ir yra peršviečiamos Rentgeno spinduliais).