Peugeot RCZ nėra dažnas automobilis mūsų keliuose. Ar prisimenate, kada paskutinį kartą jį matėte? Jis gamintas trumpai, yra nepraktiškas ir nepigus, todėl populiariu taip ir netapo. Tačiau automobilių žurnalistai Peugeot RCZ labai gyrė, jis pelnė ne vieną apdovanojimą ir buvo palankiai vertinamas palyginimuose su pagrindiniais konkurentais.
Žurnalistai RCZ dažniausiai lygino su Audi TT ir Mini Coupé. Ir tuose testuose Peugeot RCZ pasirodydavo neblogai, bet žmonės balsuoja piniginėmis ir Audi TT yra vienintelis iš šių automobilių, kuris iš tikrųjų buvo sėkmingas.
Audi TT buvo gaminamas nuo 1998 iki 2023 metų, buvo net trys TT kartos. Tuo tarpu Mini Coupé gamyba tęsėsi nuo 2011 iki 2015 metų, o Peugeot RCZ – nuo 2009 iki 2015 metų. Akivaizdu, kad vienas iš šių automobilių buvo sėkmingesnis už kitus. Bet Peugeot RCZ egzistavimas pats savaime buvo sėkmė – šis modelis net nebuvo planuotas.
Peugeot garsėja savo pašėlusiais koncepciniais automobiliais, kurie dažniausiai kuriami net negalvojant apie serijinę gamybą. Proxima, Quasar ir 907 yra geri tokių konceptų pavyzdžiai. 2007 metų Frankfurto automobilių parodoje Peugeot pristatę 308 RCZ koncepciją. Kaip galite suprasti, šis kupė buvo sukurtas 308 hečbeko pagrindu. Jam suteikta kiek sportiškesnė stovėsena su išryškintomis ratų arkomis, žemas ir apvalus siluetas.
Peugeot į 308 RCZ konceptą įdiegė ir gana neįprastą sprendimą – jis turi Zagato stiliaus dvigubo kupolo stogą, kurio forma įsilieja ir į galinį stiklą. Tai – įsimintina ir nepigi dizaino detalė, kuri buvo atspindėta ir modelio pavadinime – RCZ raidės yra Racing Concept Zagato akronimas.
Frankfurte Peugeot 308 RCZ konceptas buvo sutiktas sveikinimais. Šis dizainas buvo priimtas taip šiltai, kad Peugeot nusprendė mesti jį į gamybą. Serijinei gamybai skirtas RCZ pametė hečbeko modelį žyminčius skaičius iš savo pavadinimo, bet labai nuo koncepcijos nesiskiria (o taip būna retai).
Serijinė Peugeot RCZ gamyba po truputį prasidėjo 2009 metais, bet rimčiau įsibėgėjo jau 2010-aisiais. Šis automobilis buvo gaminamas ne Prancūzijoje, o Austrijoje – prancūziškas kupė buvo surenkamas Magna Steyr gamykloje, kur pagaminama nemažai Mercedes-Benz, BMW, Chrysler, Toyota, Jaguar ir kitų markių automobilių.
Peugeot RCZ mechaniškai nedaug skiriasi nuo 308, kurio pagrindu buvo sukurtas. Tiesa, didesni ratai ir kiek sportiškesnė važiuoklės konfigūracija tikrai padeda sukurti kitokį charakterį. RCZ ilgis – 4,3 m, plotis – 1,85 m, svoris – 1,4-1,6 t (dyzeliniai automobiliai yra kiek sunkesni). Visi RCZ yra varomi tik priekiniais ratais.
RCZ buvo siūlomas su 1,6 litrų benzininiu arba 2,0 litrų dyzeliniu varikliu. Dyzelinė versija išvysto 120 kW ir 320 Nm (nuo 2012-ųjų – 340 Nm), leidžia pasiekti 100 km/val. per 8,2 sekundes. Jis siūlytas tik su mechanine 6 laipsnių transmisija. Automatinę pavarų dėžę turi tik pati silpniausia benzininė RCZ versija, išspaudžianti 115 kW ir 240 Nm – tas automobilis iki 100 km/val. bėgėjasi 8,4 sekundes.
Geresnis pasirinkimas buvo 1,6 l variklis su 147 kW, 275 Nm ir mechanine transmisija – jis 100 km/val. pasiekia per 7,5 sekundes. Arba nuo 2014 metų siūlytas RCZ R su 200kW ir 330 Nm varikliu – jis tris skaičius spidometre parodo per 5,9 s.
Peugeot RCZ R neabejotinai yra šio modelio istorijos žvaigždė. Tas 200 kW variklis savo laiku buvo galingiausia 1,6 litrų jėgainė serijinės gamybos automobilyje. Be to, RCZ R turi geresnę, standesnę važiuoklę, didesnius stabdžių diskus. Gerai ir tai, kad RCZ R pasirodė po to, kai RCZ dizainas buvo atnaujintas – ryškiausi pokyčiai matomi priekyje, kur buvo atsikratyta tos atsikišusios Kalmaro nosies.
RCZ R gamyba nebuvo ribota, bet tai yra nišinis automobilis, todėl jo tiražas pasiekė tik 3054. Taip nutiko todėl, kad RCZ R pasirodė 2014-ųjų pradžioje, o jau 2015 metais Peugeot visiškai nutraukė RCZ gamybą. Iš viso Peugeot pardavė 67,9 tūkstančius RCZ automobilių.
Peugeot RCZ buvo gaminamas gana trumpai, bet spėjo pelnyti ne vieną apdovanojimą. 2010 metais TopGear jį paskelbė metų kupė, taip jį net tris kartus iš eilės vadino ir Auto Express. Nemažai apdovanojimų RCZ prisiskynė savo išskirtiniu dizainu, bet ir jo dinaminės savybės daug ką nustebino. Pavyzdžiui, Diesel Car žurnalas, aišku, nušviečiantis dyzelinius automobilius, pavadino RCZ geriausiu sportiniu automobiliu.
Bandymuose Peugeot RCZ dažnai buvo lyginamas su Audi TT, kuris turi panašų profilį. Audi surinkimo ir medžiagų kokybė yra geresnė, bet Autocar žurnalas teigė, kad lyginant su RCZ R šiek tiek senesnis TT yra nuobodus. Peugeot RCZ netgi buvo pigesnis už panašiai sukomplektuotą Audi TT! Kita vertus, Volkswagen Scirocco pranoko abu paminėtus kupė.
Tai jei Peugeot RCZ buvo taip giriamas, kodėl jis gamintas tik 6 metus? Na, naujas RCZ buvo pigesnis už Audi TT, bet brangesnis už daug to meto karštųjų hečbekų. Pavyzdžiui, Renaultsport Megane 265 Cup buvo daug greitesnis, daug praktiškesnis ir daug pigesnis. Toyota GT86 nėra praktiškas, bet irgi buvo daug pigesnis už RCZ. Net BMW M135i kainavo mažiau nei RCZ. Peugeot RCZ nėra toks sportiškas. Taigi, vienintelė priežastis jį pirkti būtų dizainas ir jis tikrai yra ypatingas, bet tą nišą jau buvo užpildęs Audi TT, kuris kainavo daugiau, bet buvo siūlomas su didesniais varikliais ir turi vokiško patikimumo aurą.
Be to, RCZ pardavimai – beveik 68 tūkstančiai automobilių per 6 metus – nėra tokie tragiški, turint omenyje, kad Peugeot savo verslo strategijoje jam nenumatė svarbaus vaidmens. Jo gamyba nutraukta ne tiek dėl prastų pardavimų (bet ir dėl jų), o todėl, kad buvo pereita prie naujo Peugeot 308. Peugeot net nesvarstė naujo hečbeko paversti kupė (antros kartos RCZ), nes tokie modeliai tiesiog nebuvo pelningi.