Renault Sport yra mylima Renault kompanijos dalis, labiausiai garsėjanti savo karštaisiais hečbekais. Pats pirmasis Renault Sport modelis buvo labai lengvas ir labai smagus lenktyninių trasų mėgėjas su valstybiniais numeriais – Renault Sport Spider buvo sukurtas vairavimo entuziastams.

Renault Sport Spider, gamintas 1996-1999 metais. (Alexander Migl, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Renault yra vienas iš didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje. Kompaniją 1899 metais įkūrė broliai Louisas, Mercelis ir Fernandas Renault. Per šią ilgą istoriją Renault sukūrė daug įvairių mašinų – nuo pirmojo modernaus tanko Renault FT iki inovatyvaus vienatūrio Renault Espace (kuris, beje, galėjo būti Peugeot). Tačiau progresas ne visada buvo lengvas.

Finansine prasme, antroji devintojo dešimtmečio pusė Renault buvo sunki. Europoje stiprėjo konkurencija, kai kurie nauji modeliai pardavimais neprilygo seniesiems, o ateitis atrodė neaiški. Renault vadovai, regis, patys negalėjo suprasti, kokia turi būti Renault. Kompanija nutraukė stilingo ir pakankamai jauno kupė Fuego bei gamybą ir, regis, Renault gamoje nebeliko nieko išsiskiriančio iš minios. Tačiau pirmos kartos Espace pardavimais pranoko lūkesčius, o ir Renault 21 sekėsi neblogai, todėl paskutinį amžiaus dešimtmetį Renault pasitiko jau optimistiškesnės nuotaikos.

Projektas W94

Dešimtojo dešimtmečio pradžioje Renault nusprendė, kad nori tapti žinoma sportinių automobilių gamintoja. Ir ne primą kartą – kompanijos vadovai ilgesingai žiūrėjo į pašėlusį Renault 5 Turbo, gamintą 1980-1986 metais ir neturėjusį geros pamainos. Buvo nuspręsta paleisti naują prekės ženklą Renault Sport ir jo garsinimui sukurti ypatingą sportinį automobilį. Taip gimė projektas W94.

Kai kurie Renault Sport Spider neturi jokio priekinio stiklo. Tas vėjo deflektorius padeda, bet stiklo neturinčius Renault Sport Spider sunku vairuoti be šalmo. (FaceMePLS, Wikimedia (CC BY 2.0)

1994-ųjų viduryje Renault užbaigė W94 prototipo kūrimą. Inžinieriaus Patricko Le Quémento pieštukas nubraižė labai lengvą minimalistinį automobilį su didelėmis akimis ir mažomis dimensijomis. Vėliau žmonės sakė, kad tai buvo Lotus Elise prieš Lotus Elise. Renault Sport Spider oficialiai debiutavo jau kitais metais Ženevos automobilių parodoje, kartu pristatytas ir naujas Renault Sport prekės ženklas, vėliau žymėjęs ne vieną automobilį.

Renault Sport Spider gamyba prasidėjo 1996-iais. Automobiliai buvo rankomis surenkami Alpine gamykloje Djepe. Tuo pačiu Renault pradėjo ir šių automobilių lenktynių seriją. Dauguma Renault Sport Spider buvo pritaikyti naudojimui keliuose, bet Renault pagamino ir 90 Trophy versijos automobilių, kurie purtėsi vien nuo minties apie valstybinius numerius, šviesoforus ir greičio ribojimo kalnelius.

100 Renault Sport Spider yra dešiniavairiai – visi britams skirti automobiliai turėjo stiklus.. (The Car Spy, Wikimedia (CC BY 2.0)

Mažas ir smagus Renault Sport Spider

Renault Sport Spider buvo sukurtas kaip idealus žaislas vairavimo entuziastui. Toks, kurį galima paspausti ir kelyje, ir trasoje. Juo galima pasilinksminti nerizikuojant gyvybe ar vairuotojo pažymėjimu.

Renault Sport Spider turi F7R variklį – 2 litrų jėgainę, kurią naudojo ir Clio Williams bei Mégane Coupe. (The Car Spy, Wikimedia (CC BY 2.0)

Renault Sport Spider viduryje – 2 litrų 4 cilindrų variklis F7R, be jokių turbinų išspaudžiantis 110 kW galią ir 180 Nm sukimo momentą. Per 5 laipsnių mechaninę transmisiją jis suka galinius automobilio ratus. Renault sugalvojo sumontuoti variklį ir pavarų dėžę atskirame mazge, prie pagrindinio rėmo pritvirtintame per paprastą vyrį. Taip bandyta apriboti vibracijas, bet vairuotojai vis tiek užpakaliu jautė kiekvieną akceleratoriaus paspaudimą. Tas pats variklis buvo naudojamas ir Clio Williams bei Mégane automobiliuose, kurie, žinoma, buvo gerokai sunkesni. Mat Renault Sport Spider sveria vos 930 kg.

Renault Sport Spider kėbulas turi aliumininį rėmą, apvilktą poliesterio kompozito detalėmis. Automobilio ilgis – beveik 3,8 m, plotis – 1,83 m. Renault Sport Spider turi į viršų atidaromas žirklines dureles, bet neturi stogo (dėl to ir vadinasi Spider) – nei sulankstomo, nei nuimamo, nei jokio kitokio. Renault siūlė kuklų stogelį, kuris apribojo maksimalų automobilio greitį iki 90 km/val., bet daug pirkėjų jis nesurado, nes net nebuvo neperšlampamas.

930 kg – Renault Sport Spider sveria mažiau nei Alpine A110 ar Mazda MX-5. (MartinHansV, Wikimedia (CC BY 3.0)

Priekinis stiklas su valytuvu pradėtas siūlyti tik 1997 metais – ankstyvieji automobiliai jo neturi. Tiesa, jiems jo nebūtinai ir reikia, nes Renault Sport Spider turi oro srauto deflektorių, kuris nukreipia nemalonų vėją virš vairuotojo ir keleivio galvų. Panašų sprendimą naudoja keli automobiliai – pavyzdžiui, žymiai jaunesnis McLaren Elva. Stiklas yra nereikalingas svoris – su juo Spider sveria 35 kg daugiau. Kartais Renault Sport Spider galima pamatyti su dviem mažais priekiniais stiklais.

Nereikalingo svorio nėra ir Renault Sport Spider salone. Jokios stereo sistemos, kondicionieriaus, oro pagalvių, garso izoliacijos ar kitų nesąmonių. Net kilimų čia nėra – aliumininė automobilio konstrukcija yra visiškai atvira. Tiesa, svarbiausius prietaisus Renault Sport Spider turi, kaip ir reguliuojamus pedalus ir vairą, kad būtų galima susikurti idealią vairuotojo poziciją.

Renault Sport Spider salone nėra kilimų, radijo ar jokios prabangos. (dave_7, Wikimedia (CC BY 2.0)

Renault Sport Spider lekia labai smagiai. 100 km/val. šis kišeninis superautomobilis pasiekia per 6,9 sekundes ir bėgėjasi iki 216 km/val. Tačiau svarbiausia tai, kad posūkiuose jis yra labai smagus ir jį galima paspausti. Lenktynininko įgūdžiai tam nėra būtini, nes Renault Sport Spider atleidžia klaidas. Na, o jei klaida bus per didelė, liks tikėtis, kad saugos lankas apsaugos galvą.

Tuo tarpu Renault Sport Spider Trophy yra pritaikyti automobilių sportui. Jie yra žemesni, turi rimtesnius saugos lankus ir sveria vos 854 kg. Renault Sport Spider Trophy turi tą patį variklį, bet čia jis dirba sunkiau ir išspaudžia 144 kW bei 184,4 Nm. Sekvecinės 6 laipsnių transmisijos dėka Renault Sport Spider Trophy 100 km/val. pasiekia per 5,8 sekundes ir bėgėjasi iki 251 km/val.

Renault Sport Spider Trophy varžėsi ir specialiai šiam modeliui skirtoje lenktynių serijoje. (Dcolvin, Wikimedia)

Tiesa, jei ketinate nerti į skelbimus ieškoti šių didžiaakių gražuolių, pasiruoškite didesnę kiaulę taupyklę. Nors Renault Sport Spider yra pagamintas iš santykinai pigių medžiagų ir turi nedidelį variklį, jis yra labai retas. 1996-1999 metais pagaminta mažiau nei 1800 tokių automobilių, įskaitant ir lenktynines Trophy versijas.

Renault Sport Spider yra priminimas, kad kartais automobilių gamintojai nori ir gali pasilinksminti. Šis mažas plastikinis automobilis atrodo kaip žaislas, bet net ir superautomobilių pilname garaže dulkių jis tikriausiai nerinktų.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia