Buldozeris – tai sunkioji savaeigė mašina, skirta gruntui ar įvairioms birioms medžiagoms stumdyti. Buldozeris turi verstuvą (peilį) ir, dažniausiai, vikšrinę važiuoklę. Šios mašinos yra naudojamos statybose ir karjeruose, tačiau kartais praverčia ir karyboje. Štai FNSS Kunduz yra šarvuotas buldozeris, kuris dar moka ir plaukti.

FNSS Kunduz – šarvuotas amfibinis buldozeris, sukurtas Turkijos sausumos pajėgoms. (Gamintojo nuotrauka)

Šarvuoti buldozeriai – tai karo inžinerijos mašinos, specialiai paruoštos darbui pavojingose vietose. Įprastai tai yra tik paviršutiniškai modifikuoti paprasti statybų buldozeriai – dažnai tam pasirenkamas  Caterpillar D7 ar D9. Jie dengiami šarvais, langai uždengiami metalinėmis žaliuzėmis, papildomai apsaugomos hidraulinės linijos. Šios mašinos vykdo statybų darbus – ruošia aikšteles laikinoms bazėms, padeda kasti tranšėjas, stato barjerus, lygina gruntą karinių lėktuvų tūpimo takams. Bet ne tik – kariniams buldozeriams tenka tempti sugedusią ar mušiuose pažeistą karinę techniką, griauti priešo suręstus barjerus ar net naikinti sausumos minas.

Turkijos šarvuotos karinės technikos gamintojas FNSS Defence Systems buldozerį Kunduz, dar žinomą kaip AZMİM ar AACE, pradėjo kurti dar 2009 metais. Būtent tuomet buvo pasirašyta sutartis su Nacionalinės gynybos ministerija, pagal kurią FNSS įsipareigojo sukurti šarvuotą amfibinį buldozerį. Tai – labai neįprasta mašina. Plaukiojanti vikšrinė karinė technika nėra tokia jau reta, bet plaukiojančių buldozerių tiesiog nebūna.

Kunduz gali atlikti įvairias užduotis, įskaitant ir kitos karinės technikos evakavimą, barjerų statybą ir upių paruošimą persikėlimui. (Gamintojo nuotrauka)

Prireikė mažiau nei 4 metų ir FNSS pristatė Kunduz prototipą. Šarvuoto amfibinio buldozerio kūrimą pagreitino galimybė panaudoti komponentus iš kitų vikšrinių FNSS mašinų. Rezultatas – unikali galinga ir pajėgi karinės inžinerijos mašina.

FNSS Kunduz priekyje – didelis buldozerio peilis, pritvirtintas tiesiai prie mašinos rėmo. Kitaip tariant, jo neįmanoma nuleisti žemyn ar pakelti į viršų. Kunduz tam naudoja hidraulinę važiuoklę – kai mašina pritupia, buldozeris atsiremia į žemę ir gali būti naudojamas įprastai. Taip gamintojas išvengė potencialiai pažeidžiamų hidraulinių linijų. Operatorius turi nedidelį langą, tačiau kabinoje yra ir didelis LCD ekranas, transliuojantis per įprastas ir naktinio matymo kameras filmuojamą vaizdą.

FNSS Kunduz konstrukcija. (Gamintojo nuotrauka)

Kunduz įgulą sudaro du žmonės, kurių kabina turi oro kondicionavimo sistemą. Šalia įgulos kabinos yra variklio skyrius, o visas šis korpusas yra apsaugotas šarvais ir turi integruotą ugnies slopinimo sistemą. Keliu Kunduz gali važiuoti 45 km/val. greičiu. Tai reiškia, kad jis konvojuje neatsilieka nuo kitų šarvuotų mašinų. Šis buldozeris gali važiuoti į 60 % įkalnes, neapvirsta net pakrypęs 30 % į šoną ir nekreipia dėmesio į 1,5 metrų pločio pranšėjas.

Kunduz ilgis – 6,2, plotis – 3,3, aukštis – 3,2 m. Šis buldozeris sveria 19,5 tonas. Jis turi ir 15 tonų gervę kitos technikos gelbėjimui ir įvairiems griovimo darbams. Kunduz nėra ginkluotas, tačiau gali turėti dumų uždangą.

Vandenyje Kunduz išvysto 8,6 km/val. greitį ir yra stebėtinai manevringas. (Gamintojo nuotrauka)

Jau ne kartą minėjome, kad Kunduz yra amfibija – ši mašina iš tikrųjų plaukia. Gale tam įrengti du vandens srauto varikliai (pump-jet) – panašūs, kokius naudoja vandens motociklai. Jie leidžia buldozeriui vandenyje pasiekti 8,6 km/val. greitį ir kontroliuoja jo plaukimo kryptį. Kunduz nėra koks nors kateris, tačiau jis lengvai gali plaukti ir prieš srovę.

FNSS Kunduz yra pakankamai įdomi mašina. Turkijos sausumos pajėgos įsigijo 12 tokių buldozerių ir, kaip teigiama gamintojo puslapyje, jau panaudojo juos kariniuose veiksmuose. 

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia