Dakaro ralis ne be reikalo yra vadinamas sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis. Tenka grumtis ne tik su konkurentais, bet ir reljefu, netikėtai besikeičiančiais orais ir net savo paties nuovargiu. Tam reikia ir labai pažangių mašinų, bet viena markė Dakaro ralyje yra susižėrusi daugiausiai pergalių. Ar galėtumėte atspėti, kokia?
Straipsnis buvo atnaujintas dar prieš 2022-ųjų Dakaro ralio finišą – kai jį skaitysite, rekordai gali būti šiek tiek pasikeitę
Tikriausiai ne vienas paminėjo Kamaz vardą. Ir iš tiesų Rusijos sunkvežimių markei priklauso 18 Dakaro pergalių, tačiau tai nėra rekordas. Galbūt kas nors prisimena ir Mitsubishi dominavimą automobilių klasėje – šio gamintojo visureigiai Dakaro ralyje triumfavo 12 kartų. Kiek arčiau būsite pasirinkę KTM, nes šio gamintojo motociklai sunkiausiose planetos lenktynėse laimėjo net 18 kartų. Tačiau yra viena markė, kuri pergalių skaičiumi šiek tiek lenkia ir KTM.
Jei žiūrėtume tik į atskiras kategorijas, KTM yra absoliutus čempionas tarp markių. KTM Dakaro ralyje dominavo nuo 2001 iki 2020 metų. Tai reiškia, kad 7 kartus KTM motociklai laimėjo dar Paryžiaus-Dakaro ralį, o vėliau, nuo 2009 iki 2020 metų, dominavo ir Pietų Amerikoje. Situacijos nepakeitė ir taisyklės – 2011 metais maksimalus motociklų variklių darbinis tūris apribotas iki 450 kubinių centimetrų. Tuomet KTM 690 Rally Dakaro trasose pakeitė KTM 450 Rally, kuris ir vis tiek nepaliko šansų konkurentams. Tai yra tiesiog neįtikėtinas pasiekimas. Lenktynininkai teigia, KTM paslaptis – nuolatinis tobulėjimas, įspūdingas manevringumas ir prisitaikymas prie vairuotojo stiliaus.
KTM niekada nesustojo tobulinti motociklo, nors jis ir taip tiesiog nušluodavo konkurentus. 2017 metais KTM 450 Rally motociklai užėmė visas tris pirmąsias vietas. Tačiau į 2018-ųjų Dakaro ralį KTM atsivežė kardinaliai atnaujintą motociklo versiją. Buvo visiškai pakeistas iš anglies pluošto pagaminto rėmo dizainas, sumontuotos didesnės 52 mm šakės, arčiau rėmo centro perkeltas galinės svirties tvirtinimo taškas. Vairuotojai taip pat galėjo pagal savo stilių ir būsimą trasą koreguoti motociklo svorio pasiskirstymą. Šią galimybę suteikė dvigubas degalų bakas – norėdami vairuotojai galėjo daugiau degalų palikti motociklo gale arba arčiau centro. Austrų motociklų gamintojui taip pat pavyko 10 kilogramų sumažinti 450 Rally svorį. Matthias Walkneris su šiuo motociklu 2018 metais nugalėjo Dakaro ralyje. Tuomet 5 greičiausiųjų dešimtuko vietas užėmė būtent KTM motociklai. 2019 metais su šiek tiek patobulinta 450 Rally versija triumfavo Australas Toby Priceas.
Tačiau straipsnio pradžioje minėjome, kad daugiausiai Dakaro pergalių susišlavė ne KTM. Šis pasiekimas priklauso Yamaha markei. Ji motociklų klasėje Dakaro ralyje laimėjo 9 kartus, tačiau dar 13 kartų laimėjo keturračių motociklų kategorijoje. Tai – įspūdingas pasiekimas, parodantis, koks pažangus yra šis gamintojas. Įdomu tai, kad keturračiai savo atskirą kategoriją Dakaro ralyje turi būtent 13 metų. Taigi, Yamaha laimėjo visas šias lenktynes, kokios tik kada yra įvykusios.
Įdomu tai, kad Dakaro ralyje dominuoja tik galiniais ratais varomi Yamaha Raptor 700 ir YFM700R keturračiai. Vairuotojai teigia, kad šie keturračiai turi labai gerą variklį, kuris ne tik turi pakankamai daug galios, bet yra ir labai patikimas. Jie taip pat giria keturračių važiuoklę, kuri puikiai sugeria paviršiaus nelygumus ir užtikrina optimalų stabilumą bei sukibimą. Tačiau dalis Yamaha sėkmės slypi ir šios markės populiarume – absoliuti dauguma Dakaro ralyje startuojančių keturračių yra būtent Yamaha markės. Dalyvių sąraše rastume vos kelis Can-Am keturračius, ir vos vieną kitą Honda markės mašiną.
Tačiau nereikėtų nuvertinti Yamaha pasiekimų. Jei dalyviai renkasi šiuos keturračius, vadinasi jie yra kažkuo pranašesni. 22 pergalė Dakaro ralyje yra milžiniškas pasiekimas.
Daugiau apie Dakarą:
Dakaro ralį įveikęs elektromobilis;
ATV ir SxS klasės Dakare – kodėl jos buvo įtrauktos?
Pigiesiems prancūzams Renault 4 ir Citröen 2CV Dakaro ralyje pasisekė skirtingai;
Greito maisto furgonas po greičio ruožo viliojo skrudintomis bulvytėmis;
Šešiaratis Jules II Proto atrodė įspūdingai, bet kelionę baigė per anksti;
DAF sunkvežimio su dviem varikliais avarija pakeitė Dakaro ralio taisykles;
Kodėl Dakaro sunkvežimių įgulą sudaro trys žmonės?
Į Dakarą su Vespa motoroleriu;
7 tragedijos, parodančios Dakaro ralio pavojingumą;
„500 šiknaskylių prie starto linijos“;
Kodėl Dakaro ralis nebeaplanko Dakaro?;