Toyota Century – vienintelis šiuo metu gaminamas japoniškas automobilis, kurio savininkas už vairo nėra laukiamas. Tai – prabangus, klasikinio dizaino limuzinas, gaminamas geriausių Toyota meistrų rankomis. Procesas yra ilgas ir reikalauja kruopštumo, kad Century pirkėjai nerastų net menkiausių trūkumų, tačiau tai reikalauja ir netradicinių sprendimų. Štai dureles meistrai specialiai montuoja kreivai, bet to nežino net šio automobilio pirkėjai.

Toyota Century yra pakankamai įdomus automobilis. Pirmoji karta pasirodė dar 1967 metais. Ji buvo sukurta Crown Eight pagrindu ir turėjo V8 variklį. Antrosios kartos Century, pasirodęs 1997-aisiais, jau turėjo V12 jėgainę. Šis automobilis visada atrodė senas, tačiau Toyota labiau mėgsta apibūdinimą solidus. Tokio konservatyvaus dizaino esmė yra ta, kad jis nesensta ir labiau patinka Century pirkėjams, kurie įprastai yra vyresnio amžiaus žmonės. Bet grįžkime prie tų kreivų durelių.

Taigi, naujos kartos Toyota Century yra labai panašus į senąjį. Gal šiek tiek modernesnis, turi gražesnius žibintus bei pasižymi elegantiškesnėmis proporcijomis. Jis yra varomas hibridinės jėgainės – V8 variklis kartu su elektriniais varikliais išvysto 425 ag (317 kW).  Century nėra panašus į jokį kitą Toyota automobilį ir tai yra šiek tiek keista. Mercedes-Benz limuzinai turi bendrų bruožų su kitais markės automobiliais, vieninga dizaino kalba jungia ir BMW bei Audi modelius, o ir likę Toyota automobiliai yra lengvai atpažįstami. Tačiau Century yra išskirtinis, visiškai unikalus Toyota gamos narys, kuris savo dizaino elementais su niekuo nesidalina. Tiesą sakant, Century beveik neturi ir Toyota logotipų.

Toyota Century šiuo metu yra vienintelis naujas japoniškas automobilis, kurio savininko vieta yra gale. (Toyota nuotrauka)

Toyota Century yra surenkamas rankomis. Aišku, kai kurios gamybos užduotys vis dar patikimos mašinoms (pavyzdžiui, kėbulo komponentų štampavimas), tačiau jokie robotai apie gaminamą Century nesisukioja. Higashi-Fuji gamykloje Century skirtame ceche yra beveik visiškai tylu. Čia geriausi Toyota meistrai baltomis pirštinėmis siekia tobulybės. Century kėbulas neturi labai aštrių, ypatingai riestų linijų, tačiau vis tiek reikalauja tikslumo. Toyota teigia, kad meistrai šlifuodami ką tik suvirintą kėbulą turi kvėpuoti kiek įmanoma tolygiau – staigūs judesiai gali pakenkti griežtoms automobilio linijoms.

Meistrai dirba labai kruopščiai – patekti į Century cechą yra labai sudėtinga. (Toyota nuotrauka)

Tuomet ateina laikas montuoti dureles. Įdomu tai, kad jos iš pat pradžių turi būti sumontuotos tobulai ir tai yra šiek tiek keista. Įprastai automobilių durelės prieš dažymą yra sumontuojamos tarsi laikinai. Vėliau jos gali būti nuimamos, kad būtų lengviau įrengti saloną, arba bent jau sulygiuojamos, kad tarpas aplink jas būtų vienodas iš visų pusių. Tačiau Toyota Century turi pakankamai sunkias dureles, kurias išmontuoti nėra taip paprasta – tam trukdo ir apdaila. Taigi, jau pirmu bandymu meistrai jas turi sumontuoti taip, kad jas būtų galima palikti ramybėje. Bet kokie pakeitimai, kai automobilis jau yra nudažytas, yra vengtini, nes gali pakenkti kokybei. Daryk kartą, bet daryk tobulai – būtent todėl Toyota meistrai Century dureles montuoja kreivai.

Durelės montuojamos kreivai naudojant unikalius, specialiai šiai užduočiai sukurtus įrankius. (Toyota nuotrauka)

Nedažytos Toyota Century durelės yra pakreipiamos į viršų. Tai yra, galinė briauna yra šiek tiek aukščiau nei turėtų būti. Sunku pasakyti, koks tai kampas, tačiau jis tikrai nėra labai žymus. Tuomet automobilis yra paruošiamas, gruntuojamas ir dažomas viena iš keturių spalvų. Galiausiai surenkami varantieji mazgai bei salono apdaila (kuri dažnai yra vilnonė). Procesas užtrunka, tačiau galiausiai automobilis pasiekia savo pirkėją atrodydamas nepriekaištingai – net durelės nebebūna kreivos.

Viršutinė durelių dalis montuojama aukščiau, kad apdailos svoris vėliau šias linijas sulygiuotų. (Toyota nuotrauka)

Taigi, kaip jau tikriausiai supratote, durelės kreivai montuojamos todėl, kad jų apdaila yra pakankamai sunki. Garso izoliacija, elektronika, stori stiklai ir, žinoma, medžio bei vilnos ar odos elementai sveria gana nemažai – pakankamai, kad durelės palinktų žemyn. Taigi, prognozuodami šį pokrypį meistrai iš pat pradžių dureles sumontuoja kampu. Visų kėbulo komponentų pozicija ir tarpų preciziškumas dar kartą matuojami paskutiniame gamybos etape, kuomet tikrinama kokybė.

Rinkoje beveik nėra automobilių, kurie surinkimo kokybe galėtų prilygti Toyota Century. (Toyota nuotrauka)

Aišku, galima pagalvoti – ar tai tikrai būtina? Žinoma, automobilis galėjo būti suprojektuotas taip, kad dureles būtų galima sulygiuoti vėliau. Tačiau nereikėtų mokyti Toyota kompaniją kaip gaminti automobilius. Pasirinkti metodai atspindi pasitikėjimą meistrais ir aukščiausios surinkimo kokybės siekį. Toyota Century kainuoja nuo maždaug 160 tūkstančių iki 500 tūkstančių eurų, priklausomai nuo pasirinkto prabangos lygio.

Taip pat skaitykite:

Toyota Kikai – išvirkščias automobilis;

Prabangus automobilis neprivalo turėti odinį saloną – japonai mėgsta vilną;

Erzinančios netikros grotelės ir ventiliacijos angos;

Kaip atsirado ir paplito puodelių laikikliai?

10 linksmų faktų apie automobilius;

TOP10 mėgstamiausių išnykusių automobilių dizaino elementų;

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia