Pasaulyje yra nemažai automobilių, kuriuos galėtumėte atpažinti vien iš šešėlio. Hummer H1 tikrai yra vienas iš jų. Šis karinis visureigis civilio automobilio kailyje buvo gaminamas 1992-2006 metais ir tapo ne vieno bekelės entuziasto džiaugsmu. Bet japonai turi kitą šiek tiek panašią legendą – susipažinkite su Toyota Mega Cruiser.

Toyota Mega Cruiser buvo gaminamas pakankamai trumpą laiką ir tik nedideliais kiekiais. Tačiau entuziastams nėra ko nusiminti – manoma, kad Toyota greitai imsis gaminti TJ Cruiser visureigį, skirtą aktyvų gyvenimo būdą mėgstantiems žmonėms. Žinoma, jis tikrai nebus toks kietas kaip Mega Cruiser – legendinis Toyota visureigis, apie kurį tikriausiai nesate girdėję.

Žinoma, senas geras Hummer H1 patinka ne visiems. Tai yra didelis, sunkus ir lėtas visureigis, kuris miesto gatvėse atrodo kaip nerangus jautis. Tačiau tas automobilis iš tikrųjų yra labai įdomus. H1 yra civilinė karinio visureigio versija, priešingai nei H2 ir H3, kurie tuo pasigirti negali. Kadaise Antrojo pasaulinio karo laikų Jeep virto CJ visureigiais (Civilian Jeep), kurie tapo Wrangler pagrindu. Pasikeitė laikai, pasikeitė karyba, pasikeitė ir kariniai visureigiai, todėl H1 yra vertas dėmesio. Juolab, kad techninius jo trūkumus šiais laikais išspręsti nesunku. H1 kainos ir dabar auga, o originalių pavyzdžių – mažėja.

Karinis visureigis, kurio pagrindu buvo sukurtas Mega Cruiser. (Rikujojieitai Boueisho, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Bet šįkart mes ne apie Hummer, nors Toyota Mega Cruiser į H1 yra šiek tiek panašus. 1995-2001 metais gamintas visureigis visų pirma buvo skirtas Japonijos sausumos pajėgoms. Apsivilkęs karinę uniformą Mega Cruiser pavirsta High Mobility Vehicle, gabena karius, tempia minosvaidžius, kulkosvaidžius ir pabūklus, tarnauja kaip raketų paleidimo ar radaro platforma. Tai yra platus ir itin pravažus karinis visureigis, tai kodėl jo nepardavus ir civiliams?

Šis visureigis tapo ir raketų paleidimo platforma. (Los688, Wikimedia)

Toyota Mega Cruiser pasižymi stambia rėmine konstrukcija. 4,1 litro turbodyzelinis 4 cilindrų variklis, įprastai sutinkamas sunkvežimiuose, per keturių laipsnių automatinę transmisiją suko visus keturis Mega Cruiser ratus. Žinoma, šis visureigis turėjo blokuojamus diferencialus – vieną gale, vieną priekyje ir vieną – centre. Šis automobilis yra juokingai lėtas, nes tas nemažas variklis išvysto tik 116-127 kW galią, tačiau bekelėje Mega Cruiser gali varžytis ir su moderniais visureigiais. Prie to prisideda ir įspūdinga 42 cm prošvaista. Įdomu ir tai, kad Toyota Mega Cruiser yra manevringesnis nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio – jis yra ne tik varomas, bet ir vairuojamas visais keturiais ratais. Dėl to šios mašinos apsisukimo spindulys yra vos 5,6 m. Kita vertus, tai yra maža paguoda gyvenantiems sausakimšuose Japonijos miestuose.

Toyota Mega Cruiser nuotrauka iš 1996-ųjų brošiūros. (Toyota nuotrauka)

Aišku, žodis Mega šio modelio pavadinime pasirinktas neatsitiktinai. Mega Cruiser ilgis – 5,1, plotis – 2,17, aukštis – 2,08 metrai. Galbūt jums tai ir neatrodo labai daug, tačiau tai – didžiausias visureigis Toyota gamoje. Jis sveria daugiau nei 2,8 tonas. Toyota gražuolį Mega Cruiser aprūpino iš kompozitinių medžiagų pagamintu kapotu, taip sumažindama svorio centrą ir, aišku, palengvindama priėjimą prie variklio.

Toyota Mega Cruiser yra labai retas visureigis, tačiau entuziastai jį dievina. (Ypy31, Wikimedia)

Gyvenimas su Mega Cruiser nėra toks jau sunkus. Priešingai nei karinė versija, Mega Cruiser dėvi paprastas padangas (karinis visureigis buvo apautas run-flat padangomis), viduje yra kondicionierius ir stereo aparatūra. Mega Cruiser gali vežti net 6 žmones – du priekyje ir keturis gale. Aišku, karių pervežimui skirtas visureigis sutalpina net 10 žmonių, bet Mega Cruiser tokios talpos nereikia. Tiesą sakant, net ir esamos sėdynės tokiuose visureigiuose užpildomos retai.

Stipriai modifikuotas Toyota Mega Cruiser Filipinuose. (Ominae, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Taigi, kodėl jūs apie Toyota Mega Crusier nesate girdėję? Viskas labai paprasta – didžiausias Toyota visureigis buvo parduodamas išimtinai tik Japonijoje. Toyota neketino pradėti civilinių bekelės mašinų gamybos, tačiau norėjo keletą tokių visureigių pasiūlyti policijai, gelbėjimo tarnyboms, o vėliau ir privatiems asmenims.

Mega Cruiser civiliniu automobiliu tapo tik todėl, kad Toyota norėjo šiuos visureigius pasiūlyti policijai ir gelbėjimo tarnyboms. (Toyota nuotrauka)

Mega Cruiser buvo pardavinėjamas tik keliose gamintojo atstovybėse Japonijoje. Visi šie automobiliai yra dešiniavairiai, todėl ir dabar dauguma jų liko Japonijoje. Beje, savo laiku Mega Cruiser buvo pakankamai brangus – 1999 metais jis kainavo apie 85 tūkstančius eurų ir sukiojosi netoli brangiausių japoniškų automobilių sąrašo viršaus. Greičiausiai todėl per 6 metus Toyota pardavė tik 136 Mega Cruiser visureigius – žymiai mažiau nei karinės paskirties versijų.

Taip pat skaitykite:

Toyota TJ Cruiser – mažas, bet kietas visureigis;

Meistrai Toyota Century dureles gamykloje tyčia montuoja kreivai;

Toyota Kikai – išvirkščias automobilis;

Ką bendro turi kibiras ir Citroën Méhari visureigis?

Kaip atrodytų studentiškas JEEP?

LARC-LX – didžiulis plaukiojantis karinis visureigis.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia