Japonijoje surastume daug keistų automobilių. Kitokia kultūra, specifiniai įstatymai ir gyvenimas milijoniniuose miestuose suformavo savotiškas automobilių dizaino madas. Tačiau WiLL Vi net ir japoniškam skoniui turėjo atrodyti keistas. Dar keisčiau tai, kad tai – Toyota markės automobilis, kuris šio vardo nenešiojo.

WiLL Vi – retro dizaino įkvėptas Toyota automobilis, gamintas 2000-2001 metais. (Philafrenzy, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Tai – dar vienas japoniškojo neo-retro stiliaus automobilis. Toks senų automobilių įkvėptas dizainas 20 amžiaus pabaigoje Japonijoje buvo ryški automobilių pasaulio mada. Norite sužinoti daugiau? Paskaitykite apie Nissan Pao – šis automobilis atrodo išties senamadiškas, nors buvo gaminamas iki 1991 metų.

Pradėkime nuo svarbiausių faktų – kas tas WiLL? WiLL – tai ypatingas prekės ženklas, sukurtas 1999 metais Japonijoje. WiLL produktai buvo skirti specialiai jaunimui. Taip kompanijos, kurios dalyvavo WiLL programoje, tikėjosi išplėsti savo lojalių klientų ratą. Ir taip – kalbame daugiskaita, nes WiLL produktus gamino ne tik Toyota.

Toyota, žinoma, jaunimui gamino WiLL markės automobilius. Tuo tarpu Asahi gamino WiLL alų, Ezaki Glico – saldumynus, Panasonic – elektroniką (nuo muzikos grotuvų iki fakso aparatų), Kao – asmeninės higienos produktus. Iš viso po WiLL prekės ženklu susibūrė net septynios visiškai skirtingos kompanijos, kurios taip norėjo prisistatyti jaunimui.

Toyota WiLL Vi buvo parduodamas tik Japonijoje, bet keli automobiliai pasiekė ir Europą. (Philafrenzy, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Toyota nusprendė tai padaryti mažais ir pigiais automobiliais. Pirmasis jų, pavadintas WiLL Vi, į gatves išriedėjo 2000 metais. Tai buvo itin mažas sedanas – šio keturdurio automobilio ilgis siekė vos 3,76, plotis – 1,66 metrus. WiLL Vi naudojo iš kitų Toyota modelių (ypač iš Yaris) pasiskolintus mechaninius komponentus, įskaitant 1,3 litrų variklį ir 4 greičių automatinę pavarų dėžę. Tačiau išore jis nepriminė nieko kitko.

WiLL Vi dizainas buvo kuriamas žvalgantis į senus automobilius. Pavyzdžiui, tas neigiamu kampu pasviręs galinis stiklas anksčiau buvo sutinkamas Mazda Carol, Ford Anglia ir Citroën Ami automobiliuose. Dureles ir kapotą papuošę stambūs grioveliai taip pat buvo įkvėpti senųjų Citroën modelių. Norint WiLL Vi formoje buvo galima įžiūrėti ir Volkswagen vabalo siluetą. Na, o bagažinės dangtį, žinoma, puošė išorėje sumontuoti vyriai.

Keisčiausiai atrodė WiLL Vi galinė dalis. (Tennen-Gas, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

WiLL Vi buvo dažomas keliomis pastelinėmis spalvomis. Specialiai šiam automobiliui buvo sukurti ir plastikiniai ratų gaubtai, kurie turėjo priminti paplūdimiuose sutinkamas jūrų ežių liekanas, kurias žmonės vadina smėlio doleriais. Pirkėjai galėjo pasirinkti ir nuimamą medžiaginį stogą, kokį turėjo ne vienas mažas europietiškas automobilis. Tik tų pirkėjų nelabai buvo.

WiLL Vi gamyba buvo nutraukta jau 2001-ųjų pabaigoje. Toyota ir toliau dalyvavo WiLL programoje, tačiau kiti du markės automobiliai nepasižymėjo tokiu radikaliu dizainu. WiLL prekės ženklas gyvavo tik iki 2004 metų.

Toyota WiLL Vi automobilius dažė tik pastelinėmis spalvomis, bet entuziastais dabar jiems suteikia ryškumo. (Mic, Wikimedia(CC BY 2.0)

Specialiai jaunimui skirti produktai retai sulaukia sėkmės. Viena vertus, taip rinkoje pozicionuodami savo produktus gamintojai atsisako vyresnių pirkėjų. Kita vertus, korporacijos dažnai nesupranta, ko iš tikrųjų nori jaunimas. WiLL Vi yra išskirtinio dizaino automobilis, bet išskirtinis dar nereiškia gražus. Paklauskite Fiat Multipla kaip jam sekasi būti išskirtiniu.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia