Dabar jau visiškai aišku, kad ateityje sunkvežimiai važinės neteršdami aplinkos. Žinome, kad šį procesą skatina tokie vardai kaip Tesla, Cummins, Daimler, Volvo, Scania ir Nicola, bet ar žinojote, kad ir Toyota nori šios naujos rinkos dalies? Liepos pabaigoje Toyota žengė dar vieną labai didelį žingsnį link aplinkai nežalingų sunkvežimių – parodė vilkiką su savo vandenilio kuro elemento technologija.

Aišku, Toyota kol kas didžiųjų vilkikų negamina – šį pagamino Kenworth. Originaliai jis turėjo naudoti įprastą dyzelinį variklį, tačiau Toyota jau eilė metų dirba prie vandenilio kuro elementų kūrimo. Pernai buvo bandomas panašus sunkvežimis Alfa, tačiau šiuometinė laboratorija ant ratų yra kur kas pažangesnė.

Alfa vandenilio stotelėse turėjo apsilankyti maždaug kas 322 km. Šiuometinis neseniai pristatytas vilkikas Beta nuvažiuojamą atstumą išplečia iki daugiau nei 480 km. Tai, aišku, nėra daug, lyginant su įprastais sunkvežimiais, kurie tarp apsilankymų degalinėse įveikia ir daugiau nei 1000 km, ar su Tesla Semi, kuris vienu įkrovimu turėtų įveikti apie 900 km. Tačiau tai – tik pirmieji Toyota žingsniai ir bandymai įrodyti, kad vandeninio technologija turi ateitį, apie tokių sunkvežimių pardavimą kol kas net negalvojama.

Toyota Beta vandeniliu varomas sunkvežimis yra sukurtas naudojant Kenworth bazę, važiuoklę ir kėbulą – tik jėgainė yra pagaminta Toyota rankomis. (Toyota nuotrauka)

Alfa per metus nuvažiavo beveik 16 tūkstančių kilometrų, per kuriuos išryškėjo technologijos trūkumai. Naujasis vilkikas Beta yra pažangesnis ir turi vietą vairuotojo poilsiui. Tai reiškia, kad su juo bus galima leistis ir į kur kas ilgesnes keliones, vykdyti realių logistikos operacijų bandymus. Toyota teigia, kad kompanijoje yra daug entuziastų, kurie nori pamatyti šį projektą tampant realybe. Inžinierių komanda tobulino Alfa projekto mazgus, gerino sunkvežimio elektroniką, kad tik Beta priartėtų prie svajonės. Darbai vyksta JAV, kuri šiuo metu yra tarsi ekologiškų sunkvežimių vystymo centras – čia veikia ir Nikola kompanija, kuri greitai ketina į gatves paleisti savo vandenilinius sunkvežimius bei plėsti stotelių tinklą.

Toyota Beta sunkvežimio gamyba sukoncentruota į 47 sekundes:

Tik Toyota kol kas negalvoja apie konkurenciją su Nikola – dabar domina tik technologijos patikimumas ir jos pritaikymo galimybės. Iš esmės Beta sunkvežimis yra varomas dviem Mirai automobilio kuro elementais. Beta, kaip ir Alfa, išvysto 1795,6 Nm sukimo momentą ir daugiau nei 500 arklio galių. Maksimalus Beta sunkvežimio svoris – 36,3 tonos. Bent šiek tiek apie sunkvežimius išmanantis žmogus iš karto pasakys, kad to tikrai negana ir Toyota su tuo sutinka. Beta vilkikas tėra vienas nedidelis žingsnelis į priekį, dar viena bandymų mašina.

Štai kas dabar slepiasi po sunkvežimio variklio gaubtu. (Toyota nuotrauka)

Beta yra patogesnis, labiau rafinuotas ir išbaigtas projektas. Jis padės toliau vykdyti technologinius bandymus JAV keliuose, o šie testai ilgainiui turėtų leisti sukurti ir komerciškai naudingus sunkvežimius. Vandenilio kuro elementas yra įrenginys, kuriame vandenilis susijungia su deguonimi iš aplinkos. Reakcijos metu išsiskiria energija, kuri yra paverčiama elektra ir gali sukti automobilio ar sunkvežimio ratus. Tuo pačiu gali būti įkraunamos ir baterijos – Beta turi 12 kWh bateriją.

Tarp sustojimų užsipildyti vandenilio bakus Beta gali nuvažiuoti daugiau nei 480 km. (Toyota nuotrauka)

Vandeninio kuro elementų technologija transportui turi keletą trūkumų. Visų pirma, vandenilio gamybai reikia nemažai energijos, kurią būtų galima panaudoti tiesiogiai baterijoms įkrauti. Šią problemą Toyota sprendžia kurdama atsinaujinančios energetikos centrus, kuriuose vandenilis bus išskiriamas ne iš vandens, o iš mėšlo. Procesui gali būti naudojama žaliaisiais metodais sukurta elektra. Antra, vandenilio atomai yra tokie maži, kad jie tiesiog pasprunka iš bako ir su laiku net nenaudojamas automobilis ar sunkvežimis po truputį prarastų savo degalus. Galiausiai, vandenilio kolonėlių nėra tiek daug, o ir intensyviai plėtrai reikia daug investicijų.

Tačiau Toyota nėra vienintelė tikinti vandenilinių sunkvežimių ateitimi. Nikola taip pat kuria vandeniliu varomą vilkiką ir žada iki 2019 metų pabaigos JAV pastatys 364 vandenilio kolonėles. Vandenilio užsipilti yra lengviau nei įkrauti baterijas, o vienintelis šalutinis vandenilio kuro elementų produktas yra vanduo. Todėl bus įdomu pamatyti, kas išeis iš Toyota ir Nikola projektų.

Taip pat skaitykite:

Nikola jau išsirinko vietą savo įspūdingų hibridinių sunkvežimių gamyklai;

Tesla Semi elektrinis vilkikas;

Daimler elektriniai sunkvežimiai;

Cummins elektrinis vilkikas;

Volvo mano, kad elektriniai sunkvežimiai padės sumažinti kamščius miestų gatvėse;

Volvo dujomis varomi vilkikai aplinkai gali nekainuoti papildomo CO2.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia