Elektrinių pikapų, matyt, ateityje nepritrūksime. Vieną siūlo Rivian, vieną ruošia Tesla, iš pelenų keliasi ir pikapą ketina pristatyti Hummer, o ir Ford kuria elektrinį F-Series gamos papildymą. Savo pikapo viziją ką tik pristatė ir Nikola – kompanija, norinti sukelti revoliuciją krovininių automobilių rinkoje.

Nikola – tai JAV kompanija, ketinanti gaminti vandeniliniais kuro elementais aprūpintus elektrinius sunkvežimius. Skirtumas nuo iš tinklo įkraunamų elektrinių sunkvežimių, kokius kuria Tesla, Daimler, Volkswagen ir dar keli kiti gamintojai, yra tas, kad Nikola vilkikai elektrą gaminsis patys, naudodami vandenilio kurą. Klausimų kelia infrastruktūra ir kai kurie technologiniai sprendimai, tačiau Nikola nėra tik neaiškių svajotojų kompanija. 2014 metais įkurta Nikola pristatė jau ne vieną produktą, užsakymus skaičiuoja šimtais, o pirmuosius sunkvežimius į gatves ketina paleisti jau artimiausiu metu.

Tai jei kandi Tesla Semi, kodėl neįkandus ir Tesla Cybertruck?

Nikola ką tik pristatė pikapo koncepciją Badger. Iš karto pasakysime, kad šis pikapas šiek tiek primena Toyota Tacoma, tačiau tai tikrai nėra kopija. Dar daugiau – kai kuriems žmonėms patiks labiau tradicinė pikapo forma. Ir ne tik dėl estetinių, bet ir dėl praktinių priežasčių – priešingai nei Cybertruck, Badger turi paprastą ir plokščią krovinių kėbulą, pasiekiamą iš visų trijų pusių.

Nikola Badger yra didelis ir pasiruošęs iššūkiams. (Nikola nuotrauka)

Kaip ir Cybertruck ar Rivian R1T, Nikola Badger turi keturias dureles ir erdvų saloną. Badger ilgis – 5,89 m (palyginimui – Cybertruck ilgis – 5,89, R1T – 5,48 m), plotis – 2,16 m. Salono eskizuose matome du didelius ekranus ir porą mažesnių, atstojančius šoninius veidrodėlius. Pabrėžiame – kol kas turime tik eskizus ir negalime prognozuoti tolesnės šio projekto ateities, nors gamintojas yra nusiteikęs rimtai.

Badger salonas – modernus, bet kartu ir pažįstamas. (Nikola nuotrauka)

Nikola Badger nebijos ir bekelės. Ne tik dėl to, kad turi nepriklausomą keturių varomų ratų pavarą, bet ir dėl to, kad yra gana aukštas, turi rimtus bamperius, slenksčių bei ratų arkų apsaugas. Priekyje matome ryškius LED žibintus, kurie pravers ir ieškant nuotykių gamtoje, ir dirbant statybų aikštelėje. Nikola teigia, kad būtent darbui Badger ir yra tinkamiausias – jis net 12 valandų gali tiekti energiją įprastiems statybų aikštelės įrankiams bei turi integruotą oro kompresorių.

Kokia energija gins Nikola Badger pirmyn?

Elektros. Kažkodėl prakalbus apie vandenilinius automobilius žmonės dažnai ima painiotis, sakydami, kad elektriniai automobiliai jiems patinka labiau. Vandenilinius kuro elementus turintys automobiliai irgi yra elektromobiliai. Skirtumas tas, kad elektrą jie gaminasi patys. Šis procesas neišskiria CO2 ar kitų aplinkai žalingų teršalų – Badger aplinkai padovanos tik šiek tiek garų. Vandeniliniame kuro elemente susijungia vandenilio kuras (H) su deguonimi (O2). Reakcijos metu išsiskyrusi energija panaudojama varikliams sukti ar baterijoms įkrauti, o šalutinis produktas tėra senas geras H2O.

Nikola Badger yra šiek tiek ilgesnis už Rivian R1T, bet beveik identiško ilgio kaip Tesla Cybertruck. (Nikola nuotrauka)

Taigi, Nikola Badger bus elektrinis. Elektros energiją jis pasigamins 120 kW vandenilio kuro elementu. Geriausia tai, kad 8 kg vandenilio talpa gali būti pripildyta vos per kelias minutes – lygiai kaip ir tradicinio automobilio degalų bakas. Žinoma, jei tik surasite vandenilio kolonėlę.

Jums nepatinka vandenilio kuro elementai? Nieko baisaus – panašu, kad Nikola siūlys dvi Badger versijas. Viena turės tik 160 kWh bateriją, kita – ir bateriją, ir vandenilio kuro elementą. Pastaroji versija bus universalesnė, ne tokia priklausoma nuo infrastruktūros, bet brangesnė, nors kainos šiuo metu dar nėra paskelbtos. Žinoma, vandenilio kuro elementą turintis Badger bateriją galės įsikrauti pats ar pasisemti energijos įprastose įkrovimo stotelėse. Badger taip pat turės 15 kW elektros lizdą įrankiams, elektriniams paspirtukams ar kitiems elektriniams daiktams.

Nikola teigia, kad Badger bus sukurtas darbui. (Nikola nuotrauka)

Nikola Badger su pilna bateriją ir pilnu vandenilio baku galės įveikti 965,6 km. Tai – didelis atstumas, pranokstantis brangiausio Cybertruck galimybes (805 km tarp įkrovimų). Tačiau turėkite omenyje – Cybertruck jau matėme, o štai Badger – dar ne. Vien baterijos energijos Badger pakaks 482 km įveikti.

Ar Nikola Badger bus greitas?

Maksimali Badger galia – 906 AG. Tačiau tokios galios šis pikapas negali išlaikyti ilgesnį laiką. Įprastai palaikoma galia – 455 AG. Badger turės superkondensatorių sistemą, leidžiančią greičiau pajudėti iš vietos. Rezultatas – 97 km/val. greitis bus pasiekiamas per 2,9 s.

Nikola Badger bus varomas visais ratais ir iki 100 km/val. įsibėgės per maždaug 3 sekundes. (Nikola nuotrauka)

Tačiau juk tai – pikapas, todėl svarbūs ir kiti skaičiai. Nikola Badger galės patempti 3629 kg priekabą. Čia Nikola nusileidžia Tesla pasiūlymui – Cybertruck galės patempti net 6350 kg svorį.

Kada galime tikėtis pamatyti Badger keliuose?

Nikola ketina oficialiai pristatyti Badger šių metų rugsėjį. Maždaug tuo metu naująjį pikapą bus galima ir užsisakyti, tada jau žinosime kainą ir kitas detales. Nikola teigia, kad gamybai jau ruošiamasi, pasirinkti partneriai ir dabar derinamos smulkmenos – Badger iš tikrųjų yra rimtas projektas.

Dabar planuojama, kad Nikola Badger bus galima užsakyti jau šį rudenį. (Nikola nuotrauka)

Nikola taip pat planuoja JAV sukurti 700 vandenilio kolonėlių tinklą. Jų prireiks ne tik Badger pikapui, bet ir markės vilkikams. Kita vertus, galima neabejoti, kad nemaža dalis Badger pirkėjų pasirinks versiją be vandenilio kuro elemento.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia