BMW E30 – tai trečios serijos BMW, gamintas 1982-1994 metais (tiesa, jau 1990 metais prasidėjo E36 gamyba). E30 yra kultinis automobilis tikraja to žodžio prasme. Jis ir savo laiku buvo labai populiarus, o dabar jis yra klasikinis BMW, apie kurį svajoja daugybė automobilių entuziastų. Tik retas E30 lieka originalus.

Jums patinka E30? Paskaitykite 7 įdomius faktus apie šį modelį. Bet ilgoje BMW istorijoje yra ir daugiau įdomių modelių ir koncepcijų – esate girdėję apie pamestą Garmisch? O apie įspūdingąjį BMW 3.0 CSL, kuris buvo komplektuojamas su sparnu bagažinėje?

Beje, pažiūrėkite šį filmuką apie Martyno E30 (ir prenumeruokite Nodum.lt kanalą YouTube):

Pirminė E30 versija buvo dviduris sedanas – būtent toks buvo ir ankstesnis E21. Tačiau mažesnius automobilius mylinčios šalys – Prancūzija, Italija ir kitos – labai norėjo keturdurio trečios serijos BMW, nes penktos serijos modelis jiems buvo per didelis, o dviduris sedanas – nepakankamai praktiškas. Taigi, buvo sukurta visa eilė skirtingų E30 versijų, įskaitant universalą, kabrioletą, keturdurį ir dvidurį sedaną. Ir visi tie automobiliai (išskyrus, galbūt, pirmąjį M3) yra gausiai modifikuojami. Iš tikrųjų, rasti visiškai originalų E30 nėra taip paprasta, nors tai tikrai nėra retas automobilis – per 12 metų BMW pagamino daugiau nei 2,3 milijonus E30. 

Viena iš populiariausių modifikacijų yra pakabos žeminimas. Daugybė BMW E30 savininkų mano, kad originalus automobilio aukštis atrodo prastai, nes ratų arkos nėra pakankamai užpildytos. Daugelis sutinka, kad bent šiek tiek arčiau žemės prispaustas E30 atrodo geriau, sportiškiau. Be to, sužemėjęs svorio centras bent jau teoriškai turėtų pagerinti posūkių įveikimą ir stabilumą. Bet ar žinojote, kad ši modifikacija buvo suspindusi ir vieno iš BMW E30 kūrėjų mintyse?

BMW E30 originaliai yra gana aukštas, bet tokie tais laikais buvo praktiškai visi kasdieniški automobiliai (gamintojo nuotrauka)

BMW E30, žinoma, sukūrė kelių žmonių komanda, bet Boykas Boyeris pelnytai yra laikomas pagrindiniu šio modelio dizaineriu. Jis E30 kėbului suteikė tas įsimintinas aštrias ir tiems laikams pakankamai modernias linijas. E30 atrodo solidžiai, be perdėtos agresijos ar dramatiškų bruožų. Atrodo, kad jis puikiai dera praktiškai prie bet kokios aplinkos, o toks universalumas dizaine nėra lengvai pasiekiamas. Nors E30 yra Boyerio pieštuko kūrinys, komandai (taigi, ir Boyeriui) vadovavo labai garsus vokiečių automobilių kūrėjas Clausas Luthe. Ir jis visą laiką prašė nuleisti E30 žemyn.

Kaip Nodum.lt pasakojo garsus automobilių dizaino istorijos ekspertas, kelių knygų autorius Steveas Saxty, Luthe manė, kad tarpas tarp padangos ir arkos vizualiai yra per didelis. Jis nurodė savo komandai nuleisti E30 žemyn. Tačiau tuomet buvo atliekami patikimumo, tvirtumo bandymai, kurie parodė, kad šiam automobiliui reikia didesnės pakabos eigos, kad važiuoklė patikimai atlaikytų didesnius kelio nelygumus. Taigi, automobilis buvo pakeltas.

Modifikuotas E30 2025-ųjų Vilnius Auto Show

Šiais laikais entuziastų pamėgti E30 į prastus kelius nevažiuoja, todėl Luthe norą galima išpildyti. Aišku, kartais E30 visiškai priplojamas prie asfalto – Luthe galvojo apie daug subtilesnį važiuoklės sužeminimą. Bet tai – skonio reikalas. Įdomiausia šios istorijos detalė yra tai, kad jei jūs manote, kad originalus E30 yra per aukštas, jūsų nuomonė sutampa su jo kūrėjo mintimis.

Ankstesnis straipsnisKodėl eglutės rašto padangas naudoja traktoriai, o visureigiai – ne?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia