Ką ir kaip lenktynių metu geria Formulės 1 vairuotojai? Kodėl juos apskritai troškina?

Ką ir kaip lenktynių metu geria Formulės 1 vairuotojai? Kodėl juos apskritai troškina?

Formulės 1 lenktynės gali trukti iki 2 valandų. Per šį laiką vairuotojai dėl karščio praranda labai daug skysčių. Pačios lenktynės labai sekina organizmą dėl reikalingo didžiulio susikaupimo ir patiriamų apkrovų. Tačiau šiokia tokia atgaiva yra leidžiama – vairuotojai lenktynių metu gali atsigerti. Tiesa, jie geria ne paprastą vandenį.

Formulės 1 taisyklėse nurodoma, kad lenktynės negali trukti ilgiau nei 2 valandas. Na, nebent dėl kokių nors priežasčių (pavyzdžiui, ekstremalių oro sąlygų) teisėjams tektų trumpam stabdyti lenktynes. Laiko limitas numatytas ne tik dėl televizijos tvarkaraščio griežtumo, bet ir dėl lenktynininkų sveikatos.



Vidutinė temperatūra Formulės 1 bolido kabinoje lenktynių metu yra apie 50 laipsnių. Žinoma, kuo karščiau lauke, tuo karščiau darosi ir ankštoje vairuotojo kabinoje. Įkaista bolido variklis, transmisija, padangos, lenktynių metu neblogai įšyla ir asfaltas, todėl lenktynininkams darosi labai karšta. Jie dėvi kelis ugniai atsparių drabužių sluoksnius ir šalmus. Taigi, jie tas dvi valandas tiesiog kepa. Ir nesiskundžia.

Prie visko galima įprasti ir Formulės 1 lenktynininkai yra geras šio fakto įrodymas. Tačiau per vienas lenktynes jie vis tiek praranda 2-4 litrus skysčių – tiek jie išprakaituoja. Dehidratacija yra ne šiaip nepatogumas, bet ir saugumo problema. Skysčių netekusios smegenys lėčiau priima sprendimus, suprastėja lenktynininko reakcijos laikas, tampa labai sunku susikoncentruoti. Taigi, jei tik tai įmanoma, lenktynininkai turi palaikyti teigiamą skysčių pusiausvyrą organizme. Tik kaip?

Temperatūra Formulės 1 bolide pasiekia 50 laipsnių. (Wikimedia)

Iš tikrųjų, nors jūs to ir nematote, kai kurie Formulės 1 dalyviai lenktynių metu kartas nuo karto atsigeria. Kabinos pakraštyje yra tvirtinama nedidelė talpa su skysčiu. Kadaise lenktynininkai patys turėjo per šiaudelį siurbti specialistų paruoštą gėrimą, tačiau tai buvo labai sunku dėl lenktynių metu patiriamų apkrovų. Taigi, vėliau boliduose pasirodė labai paprastos elektrinės pompos, kurios skystį purškė tiesiai į lenktynininko burną. Lenktynininkui tereikia nuspausti ant vairo esantį mygtuką.

Kas tai per skystis? Receptas priklauso nuo lenktynininko, tačiau šiame mišinyje visada yra vitaminų, gliukozės, kalio, kalcio, magnio ir kitų medžiagų. Tai, beje, nėra unikalu – mineralais praturtintus skysčius varžybų metu geria praktiškai visi sportininkai.

O kaip dėl svorio? Na, to skysčio bolide būna gal apie 1,5 l arba dar mažiau, o pati sistema yra labai lengva ir paprasta. Jūsų automobilio langų apiplovimo sistema yra labai panaši į tą, kuri Formulės 1 vairuotojams padeda atsigerti. Tačiau apie svorį vis tiek kartais pagalvojama.

Lewisas Hamiltonas, dabartinis Formulės 1 čempionas, buvo vienas iš pirmųjų visiškai atsisakęs gėrimo sistemos. Dabar be gėrimų važiuoja vis daugiau Formulės 1 lenktynininkų. Tokio drastiško sprendimo motyvas visada tas pats – bolido svoris. Kai kovojama dėl sekundės dalių ir tie pora kilogramų yra svarbūs. Kai kurie pilotai prieš kiekvienas lenktynes sprendžia šį klausimą – šaltesnio klimato šalyse gėrimų atsisakoma dažniau.

Tikriausiai jau spėjote pagalvoti ir apie gamtinius reikalus. Iš tikrųjų, lenktynės nėra jau tokios ilgos, kad lenktynininkai pradėtų galvoti apie apsilankymą tualete. Tačiau jei visgi prireikia, tai tokie reikalai atliekami vietoje – tiesiai bolide. Pasak Hamiltono, jis net norėdamas negalėtų šlapintis bolide, tačiau kiti prie to pripranta. Sklando gandai, kad kai kurie vairuotojai dėvi ir suaugusiesiems skirtas sauskelnes, bet lenktynininkai nėra linkę to pripažinti. Juolab, kad ir be jų šlapinamasi tiesiai bolide – tai numato ir bolido, ir aprangos gamintojai.



Taip pat skaitykite:

Kodėl kiekviena Formulės 1 komanda lenktynėse turi po du bolidus?

Keista priežastis, kodėl slikai Formulėje 1 net 10 metų buvo uždrausti;

Kiek mygtukų turi nauji Formulės 1 bolidų vairai?

Formulėje 1 dalyvavo ir moterys;

Kodėl Formulės 1 bolidai bandymuose važinėja apkarstyti keistomis grotomis?

Kodėl Formulės 1 čempionatas taip vadinasi? Kas yra ta Formulė – bolidas ar lenktynės?

Naujas Ferrari F1 bolidas nudažytas matiniais dažais, bet tikrai ne dėl grožio;

Ar įsivaizduojate tai šių dienų Formulėje 1? Anksčiau vairuotojai sustodavo pavežti varžovus;

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.