Rolls-Royce – garsus Jungtinės Karalystės prabangių automobilių gamintojas. Nors šios kompanijos laiko juosta primena punktyrinę liniją, Rolls-Royce šiandien yra gyva kaip niekad. Ir šios markės automobilius gatvėje visada lengvai atpažinsite. Vienas iš skiriamųjų Rolls-Royce bruožų – nesisukantys logotipai kiekvieno rato centre. Kaip jie veikia?

Charlesas Rollsas ir Henryis Royceas Rolls-Royce kompaniją įkūrė dar 1904 metais. Jau visai greitai Rolls-Royce skelbė, kad gamina geriausius automobilius pasaulyje. Ir tai tikriausiai buvo tiesa – Rolls-Royce  automobiliai buvo visiškai naujas prabangos lygis. Rolls-Royce, beje, gamino ne tik automobilius, bet ir reaktyvinius lėktuvų variklius. 1971 metais, kai pasaulis pasitiko krizę, Rolls-Royce galėjo ir dingti iš automobilių pasaulio, tačiau tuomet kompaniją įsigijo britų vyriausybė. Ir prasidėjo Rolls-Royce ėjimas per rankas.

1980 metais automobilių gamintojas Rolls-Royce buvo atskirtas nuo lėktuvų variklių gamintojo ir parduotas Vickers. 1998 metais Vickers automobilių gamintoją, kuriam priklausė ir Bentley, pardavė Volkswagen. Tai labai nepatiko BMW kompanijai, kuri jau kurį laiką tiekė variklius Rolls-Royce ir Bentley automobiliams. BMW surado išeitį – iš lėktuvų variklių gamintojo įsigijo teisę naudoti Rolls-Royce vardą ir logotipą. Tuomet pranešė Volkswagen, kad jiems nebetieks savo variklių. Tai Volkswagen pastatė į labai nemalonią padėtį – kompanija negalėjo greitai imti naudoti savo variklių, o BMW juos spaudė savo Rolls-Royce vardo ir logotipo licencijomis.

Dar Volkswagen laikų Rolls-Royce Silver Seraph – tiesioginis Ghost protėvis, dėvėjęs paprastus ratų gaubtus. (Mr.choppers, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

BMW ir Volkswagen galiausiai pasiekė susitarimą. BMW prižadėjo ir toliau tiekti variklius iki 2003 metų, o tada ketino imtis savojo Rolls-Royce plėtojimo ir gamybos. Taip ir įvyko – Volkswagen 1998-2003 metais gamino Rolls-Royce automobilius, o tuomet visos teisės į šią markę atiteko BMW. Per tuos penkerius metus BMW pastatė gamyklą ir paruošė naująjį Phantom.

Nesisukantis logotipas Rolls-Royce Phantom ratlankio centre. (Gamintojo nuotrauka)

Būtent tas Phantom, pasirodęs 2003 metais, ir tapo pirmuoju Rolls-Royce automobiliu su stacionariais logotipais ratų centruose. Dabar šis dizaino elementas puošia visus naujus Rolls-Royce. Nežinote, kas tai yra? Rolls-Royce automobiliai dėvi ypatingus ratlankius, kurių centre yra garsusis RR logotipas. Nepaisant rato sukimosi jis visada išlieka taisyklingoje padėtyje. Logotipai nesisuktų net jei koks nors Rolls-Royce Wraith lėktų 200 km/val. greičiu.

Kam to reikia? Niekam. Tai – tiesiog įdomus dizaino elementas, suteikiantis ir taip labai retiems automobiliams papildomo išskirtinumo. RR logotipas visose markės automobilių nuotraukose išlieka taisyklingoje padėtyje – tuo kiti gamintojai pasigirti negali.

Rolls-Royce Phantom – markės logotipas ratų centre nesisuka ir važiuojant didesniu greičiu. (Gamintojo nuotrauka)

Tai, beje, nėra toks jau mechaniškai sudėtingas išradimas. RR ženklelis yra sumontuotas ant guolio ir apačioje turi svarelį, kuris užtikrina, kad logotipas niekada neapsivers. Kai automobilis sustoja galima pamatyti, kaip tas logotipas porą sekundžių linguoja į šalis. Tai, žinoma, yra brangi detalė, tačiau Rolls-Royce pirkėjai į tai nekreipia dėmesio – niekas, kas skaičiuoja pinigus, nevairuoja Rolls-Royce.

Įdomu tai, kad nors tas logotipas laisvai sukasi ratlankio atžvilgiu, pirštu jo nepasuksite. Juk koks pro šalį einantis žmogus galėtų sustoti ir imti žaisti su pastatyto Rolls-Royce ratlankiais. Rolls-Royce inžinieriai apie tai pagalvojo – besisukantis logotipas yra paslėptas už plono akrilo stikliuko. Jis neleidžia logotipo pajudinti ranka ir saugo guolį nuo dulkių ir vandens.

Rolls-Royce Wraith – kad ir kaip šis automobilis stovėtų, logotipai nebūtų apsivertę. (Gamintojo nuotrauka)

Besisukantys ratlankių komponentai iš tikrųjų nėra Rolls-Royce ar BMW išradimas. JAV dar 20 amžiaus pabaigoje ėmė populiarėti vadinamieji spineriai – laisvai besisukantys ratų gaubtų elementai. Kai kurie spineriai turi svarelius ir nesisuka – taip sukuriama ore plūduriuojančio ar slystančio automobilio iliuzija.

Tokie ratlankiai savo populiarumo viršūnę pasiekę 20 amžiaus pradžioje.

Žinoma, nereikia nei sakyti, kad Rolls-Royce sprendimas yra kur kas elegantiškesnis ir skoningesnis.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia