M520 Goer sunkvežimis, kurį Caterpillar gamino 1972-1976 metais, buvo puikiai vertinama karinė mašina. Tačiau kartu tai buvo ir kiek keistas sunkvežimis, turintis visą eilę neįprastų savybių.
Nodum.lt aprašė jau ne vieną keistą sunkvežimį, tačiau daugelis jų buvo nišinės transporto priemonės. M520 Goer yra ypatingas tuo, kad 1972-1982 metais tai buvo pagrindinis JAV Sausumos pajėgų bekelės sunkvežimis. Ir kariai jį vertino puikiai, nepaisant to, kad jis neturėjo šarvuotos kabinos ar pakabos.
JAV Sausumos pajėgos itin pajėgaus bekelės sunkvežimio ėmė ieškoti dar šeštojo dešimtmečio viduryje. Buvo nuspręsta, kad tai turėtų būti mašina, naudojanti komercinės sunkiosios technikos komponentus. Tarp reikalavimų buvo ir keturi varomi ratai, vairavimas per lankstų rėmą, didelės žemo slėgio padangos, puikios bekelės įveikimo savybės. Savo pasiūlymus pateikė Clark Equipment, Le Tourneau-Westinghouse ir Caterpillar Tractor Company – su šiomis kompanijomis Sausumos pajėgos pasirašė technikos vystymo kontraktus, tačiau stambų užsakymą galiausiai gavo Caterpillar.
Nepaisant to, kad projektas prasidėjo dar šeštojo dešimtmečio viduryje ir keli prototipai pradėjo tarnybą dar 1966 metais, Caterpillar sutartį pasirašė tik 1971-aisiais. Joje buvo numatyta 1300 sunkvežimių gamyba – Caterpillar įsipareigojo pagaminti 812 M520 krovininišų sunkvežimių, 371 M559 autocisternų ir 117 M553 techninės pagalbos mašinų. 1972 metais prasidėjo keturis metus trukusi gamyba.
M520 atrodė kaip išties neįprastas karinis sunkvežimis. Jis turėjo nešarvuotą nuimamą kabiną. Modulinis dizainas padėdavo sumažinti sunkvežimio aukštį transportuojant, tačiau kariams jis taip pat suteikdavo galimybę dirbti gryname ore. Kita vertus, M520 savo įgulai nesuteikė jokios apsaugos. M520 aukštis be kabinos siekė tik 2,44 metrus, ilgis – 9,65 m, plotis – 2,74 m. Pastarasis rodiklis, beje, irgi buvo šiek tiek neįprastas – M520 buvo platesnis už daugelį tuometinių sunkvežimių, nes buvo sukurtas išskirtinai darbui bekelėje. Tuščias M520 svėrė apie 12 tonų.
8,6 litrų 6 cilindrų variklis, išvystantis 192 AG (143 kW) buvo tiesiai už kabinos. Per šešių laipsnių transmisiją jis suko visus keturis sunkvežimio ratus. Tiesa, važiuodamas keliu M520 buvo varomas tik priekiniais ratais. Ankstyvieji Cat D333 varikliai galėjo naudoti praktiškai bet kokius degalus, tačiau vėlesni D333C buvo išskirtinai tik dyzeliniai.
Turbūt keisčiausia M520 savybė buvo tai, kad šis sunkvežimis neturėjo jokios pakabos. Tai yra, jokių spyruoklių, amortizatorių ar kažko panašaus. Ašys neturėjo jokių galimybių judėti rėmo atžvilgiu. Vienintelis dalykas, sugeriantis kelio nelygumus buvo didelės padangos, todėl M520 rimtai pakratydavo kabinoje sėdinčius karius. Tai buvo pagrindinė priežastis, kodėl maksimalus 50 km/val. greitis buvo pasiekiamas tik važiuojant asfaltu.
M520 buvo vairuojamas lankstaus rėmo pagalba. Tai yra, sukant vairą priekiniai ratai nepasisukdavo rėmo atžvilgiu – vietoje to, visas rėmas lenkdavosi perpus. Priekinėje platformos dalyje buvo variklis ir kabina, galinėje – krovinių skyrius. Ta lanksti jungtis rėmo viduryje bekelėje padėdavo ant žemė išlaikyti visus ratus – taip buvo kompensuojamas pakabos trūkumas. Tačiau šis sprendimas kėlė ir keletą problemų.
Visų pirma, toks vairavimo mechanizmas buvo sudėtingesnis ir ne toks patikimas. Antra, nepatyrusiems kariams jis galėjo būti ir pavojingas. Jei vairuotojas lipdamas į kabiną įsikibdavo į vairą ir jį pasukdavo, užvestas sunkvežimis netikėtai imdavo lenktis pusiau. Kita vertus, tai gerino pakankamai didelio sunkvežimio manevringumą.
M520 buvo tikra amfibija. Jo korpusas nepraleido vandens, todėl jis neblogai plūduriavo. Tiesa, vandenyje jis buvo gana lėtas, nes pirmyn yrėsi tik savo ratų pagalba. M520 korpuse buvo ir pompa, skirta pašalinti susikaupusį vandenį – kariai greitai išmoko jos pagalba apipurkšti pro šalį riedančius tarnybos draugus.
M520 Goer tarnavo pakankamai trumpai – vos 10 metų. Nors bekelėje jis pasirodė puikiai, pakabos trūkumas stipriai apribojo jo greitį važiuojant duobėtais keliais. Be to, neįprasti išmatavimai kėlė logistikos problemų. Jį pakeitė 1982 metais tarnybą pradėjęs Oshkosh HEMTT, kuris, beje, yra gaminamas ir naudojamas iki šiol, yra greitesnis, pajėgesnis, geriau apsaugotas ir patikimesnis.