Daug sportinių automobilių šiandien turi dinamiškų kėbulo elementų – pakylantys spoileriai, užsidarančios grotelės ir paslepiamos rankenėlės atlieka savo aerodinamines funkcijas. Tačiau automobilių, kurie gali keisti savo formą, neturime. O galėjome turėti – 2008 metais BMW pristatė koncepcinį automobilį GINA, kurio kėbulas priminė roplio odą.

GINA ilsėjosi užsimerkusi. (BMW nuotrauka)

Ar norėtumėte automobilio, galinčio keisti savo formą? Jis galėtų prisitaikyti prie įvairių sąlygų, kartais tapdamas labiau ar mažiau aerodinamišku. Jis taip pat galėtų pasikeisti ir tam, kad geriau atspindėtų jūsų nuotaiką – gal pirmadienį norėsite agresyviau atrodančios mašinos, o penktadienį – ko nors linksmesnio ir taikesnio. Būtent tokiu automobiliu BMW GINA ir žadėjo būti.

BMW GINA Light Visionary Model kūrimas prasidėjo dar 2001 metais. Tiesa, darbai nevyko labai intensyviai, nes projektui nebuvo suteiktas aukštas prioritetas. Chriso Bangleo sukurta koncepcija galiausiai buvo pristatyta 2008 metais ir iš karto sulaukė labai daug dėmesio.

BMW GINA koncepcija, 2008 m. (Gamintojo nuotrauka)

BMW GINA – tai dvivietis roudsteris, kurio dizaine susipina futuristiški ir klasikiniai dizaino elementai. Sportinio Z4 pagrindu sukurtas koncepcinis modelis pasižymi moderniu siluetu ir lengvai atpažįstama BMW nosimi, tačiau turi per pusę padalintą nuožulnų priekinį stiklą, kuris labiau primena 20 amžiaus pradžios dizainą. Šoniniai veidrodėliai yra sumontuoti aukštai prie priekinio stiklo, taip nepertraukdami lygių kėbulo linijų. Tačiau kalbėti apie GINA dizainą ir nepaminėti šio automobilio odos tiesiog neįmanoma.

GINA yra labai minkštas automobilis. Jo kėbulą sudaro aliuminio ir anglies pluošto rėmas, aptrauktas ypatingu sintetiniu audiniu – poliuretanu dengtu elastanu. BMW teigė, kad ši elastinga medžiaga yra visiškai atspari atmosferos poveikiui – ji nebijo temperatūrų pokyčių, ultravioletinių spindulių ar vandens.

BMW GINA buvo aptrauktas elastingu sintetiniu audiniu. (Gamintojo nuotrauka)

Tiesa, BMW taip pat pažymėjo, kad ši medžiaga ilgai (o ne visada) išlaikys savo formą, nes jos konstrukcijoje buvo ir tankus tvirtas tinklas. Visas GINA kėbulas buvo suformuotas vos iš 4 šios medžiagos lapų – čia beveik nėra siūlių. Automobilio priekis – kapotas, bamperiai ir abi priekinės durelės – buvo aptrauktas vientisu tokio audinio gabalu. Žinoma, šios medžiagos lankstumas leido atidaryti dureles – jos įkypai kyla į viršų, kurdamos žmogaus odą primančias klostes.

GINA durelės ir visa priekinė kėbulo dalis buvo aptraukti vienu audinio lakštu, todėl medžiaga raukšlėjosi kaip tikra oda. (BMW nuotrauka)

Tas aliuminis po GINA oda esantis rėmas yra reguliuojamas – jis juda elektrinių ir elektro-hidraulinių įrenginių pagalba. Taip keičiamas kapoto ar galinės automobilio dalies siluetas. BMW GINA turi tikriausiai realistiškiausius atsimerkiančius priekinius žibintus – jie iš tikrųjų markstosi kaip žmogaus ar kokio roplio akys. Jei vairuotojas norėtų pažvelgti į variklį, kapoto centre atsiveria pusės metro ilgio plyšys, leidžiantis patikrinti tepalų lygį ar papildyti langų ploviklio atsargas.

Variklį buvo galima pasiekti per kapote atsiveriantį plyšį. (BMW nuotrauka)

Įdomu ir tai, kad ta minkšta GINA oda buvo peršviečiama, todėl galiniai žibintai yra visiškai paslėpti ir šviečia kiaurai per kėbulą. Tai reiškia, kad kai tie žibintai yra išjungti, jų visiškai nesimato. Tai GINA dizainui suteikė elegantiško švarumo, tačiau visiškai nepakenkė būtinoms automobilio funkcijoms. Kita vertus, būtų sunku įsivaizduoti, kaip šis automobilis atrodytų su bagažine ir valstybiniais numeriais.

Priklausomai nuo važiavimo greičio ar vairuotojo norų keitėsi ir galinės automobilio dalies forma. O kur galiniai žibintai? (BMW nuotrauka)

BMW teigė, kad kėbulo forma, ypač gale paslėptas spoileris, pagal poreikį gali keisti GINA aerodinamines savybes, užtikrinančias stabilumą kiekvienoje situacijoje. Vėlgi, kaip jau įsivaizduojate, spoileris kilo tempdamas tą elastingą audinį.

Štai kur galiniai žibintai. (BMW nuotrauka)

Ir GINA salonas buvo pilnas judančių detalių. Vairuotojui atsisėdus į savo vietą, į nustatytą aukštį pakyla galvos atrama, o vairas ir prietaisų panelė pasislenka šiek tiek arčiau. Kėbulo medžiaga tarsi nuteka ir į saloną, taip sukuriant vieningą dizaino kalbą tarp automobilio išorės ir vidaus. O štai pavarų perjungimo svirtis irgi yra po įtempto audinio apdaila.

BMW GINA salonas irgi buvo aptrauktas minkšta medžiaga – atkreipkite dėmesį į pavarų perjungimo svirties apdailą. (BMW nuotrauka)

BMW niekada net negalvojo apie GINA gamybą. Tai buvo proga išbandyti naujas medžiagas ir pritraukti dėmesio į kitus markės automobilius. Tačiau GINA iš tikrųjų yra įdomus automobilis ir būtų smagu, jei kada nors ši idėja būtų atgaivinta.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia