Amerikiečiai myli pikapus ir JAV turi jų labai daug. Bet tai nereiškia, kad gamintojai amerikiečiams gali įsiūlyti bet ką. Štai Dodge Dakota Sport Convertible nebuvo sutiktas labai šiltai ir dabar yra vadinamas vienu keistesnių 9-ojo dešimtmečio pikapų.
Ar žinote, kodėl pikapai tokie populiarūs JAV? Galbūt ir Lietuvoje jie būtų bent šiek tiek populiaresni, jei čia nebūtų laikomi sunkvežimiais.
Dodge Dakota šiaip nebūtų kažkuo išskirtinis. Tai – amerikietiškas nuo 1986 metų gaminamas vidutinio dydžio pikapas. Pirmos kartos Dakota, gaminta iki 1996 metų, buvo laikoma pigesniu pasirinkimu tiems, kuriems Dodge Ram galbūt buvo per brangus ar per didelis. Standartinis pirmos kartos Dakota variklis turi tik keturis cilindrus, bet vėliau atsirado ir V6 bei V8 versijos. Šiame automobilyje panaudota daug detalių iš kitų Dodge ir Chrysler modelių, kad tik gamybos kaštai būtų mažesni.
Vos pasirodęs Dodge Dakota sulaukė komercinio pasisekimo – pikapams JAV taip būna. Jau 1989 metais Dodge visus nustebino Dakota pikapo kabrioletu. Visureigių su nuimamais stogais buvo ir anksčiau – juk net pirmasis Jeep, Antrojo pasaulinio karo herojus, stogo neturėjo. O štai pikapai su nuimamais stogais yra daug retesni. Jei krovinių kėbulas yra atviras, kodėl nenukėlus stogo ir nuo kabinos? Tradiciniai pikapai tam palankūs jau vien dėl to, kad visas jų standumas yra užkoduotas ne kėbulo skardose, o masyviame plieniniame rėme.
Idėja nurėžti Dodge Dakota stogą kilo Jerry Yorkui, vienam iš aukšto rango Chrysler vadovų. Yorkas labiau garsėjo kaip puikiai verslą suprantantis žmogus – šie įgūdžiai vėliau jį vedė į tokias kompanijas kaip IBM ir Apple. Tačiau pagal išsilavinimą jis buvo inžinierius. Be to, jis tikrai mėgo automobilius. Yorkas gerai suprato amerikiečių meilę pikapams ir manė, kad Dakota kabrioletas galėtų būti sėkmingas jau vien dėl savo išskirtinumo.
Kabrioletu Dakota tapo gana lengvai. Plieninis stogas buvo nupjautas ir pakeistas viniliniu. Jokio elektrinio stogo mechanizmo Dakota kabrioletas negavo – stogą nuvynioti reikia rankomis. Už kabinos, kurioje telpa trys žmonės, išdygo didelis saugos lankas, kad automobiliui apsivertus jame esančių žmonių galvos ir kaklai liktų sveiki. Ir viskas! Šią konversiją Chrysler prašymu atliko American Sunroof Company – kabrioletų stogų specialistai.
Dakota kabrioletai buvo parduodami tik su Sport komplektacija, kuri pasižymi geresne stereo sistema, ryškiais lietais ratlankiais, kiek kitokia salono apdaila ir 3,9 litrų V6 varikliu, kuris išspaudžia pribloškiančią 93 kW galią. Pirkėjai galėjo rinktis 5 laipsnių mechaninę arba 4 laipsnių automatinę transmisiją. Vėliau Dakota buvo komplektuojama ir su daug galingesniais varikliais, įskaitant V8, bet kabrioleto versija jų nesulaukė.
Standartiniai Dodge Dakota pikapai buvo gana paklausūs, o štai kabrioleto versija sunkiai rado pirkėjų. Kodėl? Amerikiečiai mėgsta pikapus ir kabrioletus, bet maišyti šių dviejų žanrų nėra didelės prasmės. Pikapų rinka apskritai yra gana konservatyvi ir tokie išsišokėliški sprendimai pirkėjams dažniausiai neįtinka. Tas vinilinis stogas net nėra labai geras ir sulankstytas užima naudingą vietą krovinių kėbule. Be to, triukšmo salone dėl minkšto stogo yra daugiau. Dakota net nėra toks įdomus, kad pateisintų tokį ekscentrišką sprendimą – Dakota Sport toli gražu nėra sportinis automobilis. Galbūt vėlesni modeliai su V8 kabrioleto charakterį būtų priėmę lengviau? Kas dabar pasakys.
Dodge Dakota kabrioleto gamyba dėl prastų rodiklių greičiausiai būtų buvusi nutraukta jau 1990 metais, bet susitarimai su American Sunroof Company vertė gaminti šį pikabrioletą iki 1991 metų. Tada šis eksperimentas baigėsi ir kartojamas nebebuvo.
Dabar Dodge Dakota kabrioletai dažnai lankosi automobilių parodose, kur sulaukia daug dėmesio. Buvo ir kitų pikapų-kabrioletų, bet Dakota savo laiku mynė naują, nebūtinai lengviausią ir nebūtinai teisingą taką.