Jei skaitote Nodum.lt (o reikėtų ir draugams apie tai pasigirti), tai žinote, kad Dakaro ralio motociklų padangos nėra tik šiaip pripūstos – jos turi užpildus. Jie tarnauja kaip savotiška apsauga nuo prakirtimų ir pradūrimų. Ir jų dėka Dakaro motociklininkams bei keturratininkams nereikia atsarginių ratų.

Čia kyla klausimas – kodėl tos pačios technologijos nenaudoja automobiliai? Ir ne tik Dakaro ralyje, bet ir šiaip – juk ir gatvėmis važiuojančius automobilius kartais kamuoja išsileidusios pradurtos padangų. Atsarginiai ratai nyksta iš standartinės įrangos sąrašų, tai kodėl negalima pritaikyti tos bekelės motociklų padangų užpildų technologijos sportiniams ir nesportiniams automobiliams?

Laisvydas Kancius ir jo keturratis Dakare. Tai yra didžiausios padangos, kurios prieš greičio ruožą gali būti užpildytos. (STORY Racing nuotrauka)

Užpildai Dakaro visureigiams netinka

Kempinės struktūros sintetinės gumos masės kameros, vadinamieji mūsai arba putėsiai (nuo angliško mousse), yra prieinamos visiems bekelės motociklų entuziastams. Tačiau gamintojai visada perspėja, kad motociklas su taip užpildytomis padangomis negali būti naudojamas viešo naudojimo keliuose.

Dakaro bolidai turi dideles padangas, kurios perkaistų, jei naudotų kokias nors kameras. (Ministerio de Defensa del Perú, Wikimedia(CC BY 2.0)

Nors kiekviena tokia padangos spurga parduodama su specialiu tepalu, trintis tarp padangos ir to intarpo yra neišvengiama. O kur yra trintis, bus ir karštis. Trintis ir aukšta temperatūra viduje su laiku suėda tą intarpą arba net pačią padangą. Bekelėje, kur greitis mažesnis, tai yra mažesnė problema. O štai kelyje perkaitusios padangos sukeltos avarijos pasekmės būtų didesnės. Būtent dėl to gamintojai neleidžia tų padangų intarpų naudoti kelyje.

Didesnėse padangose ir trintis yra didesnė. Dakaro visureigiai ypač agresyviai dėvi savo padangas, kai tuo tarpu motociklininkai vikriai siuva tarp akmenų ir kitų kliūčių. Tie nuolatiniai smūgiai labai greitai sudėvėtų tas kietas kameras. Be to, visureigiai slėgį padangose reguliuoja didesniame diapazone. Važiuojant per smėlį reikia minkštesnių padangų, važiuojant kietu paviršiumi – kietesnių. Padangų užpildai apriboja galimybę laisvai reguliuoti slėgį padangose.

Audi RS Q e-tron 2023-iųjų Dakaro ralyje. (Audi nuotrauka)

Štai dėl ko padangų intarpai Dakaro visureigiuose nėra naudojami – dėl trinties bei karščio ir poreikio reguliuoti slėgį pagal situaciją. Vietoje to jie vežasi po 2-3 atsarginius ratus ir padangų remonto rinkinius.

Kodėl įprastų automobilių padangos taip nesaugomos?

Na, o paprastiems keliais važiuojantiems automobiliams jokių kamerų tiesiog nereikia. Padangas mes praduriame ar prakertame per daug retai, kad susitaikytume su papildoma kažkokių intarpų kaina ir jų keliamomis problemomis. Lenktynėse tos spurgos keičiamos ar bent jau iš naujo sutepamos po kiekvieno greičio ruožo. Tokia priežiūra su kasdieniu automobilio naudojimu būtų nesuderinama. Taigi, anksčiau ar vėliau įvyktų perkaitimas ir avarija.

Run-flat tipo padangos pjūvis. (BMK Wikimedia, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Be to, yra geresnių išeičių. Ketvirtajame praeito amžiaus dešimtmetyje, kai padangų sprogimai buvo daug dažnesni, net keli gamintojai pristatė pažeidimams atsparias padangas, kurios leidžia tęsti kelionę, nei jei yra pradurtos.

Run-flat technologija kartais naudojama ir dabar. Tokiose padangose yra storas guminis žiedas, kuris bent iš dalies palaiko padangos formą net jei ji išsileidžia. Priešingai nei paminėtos minkštos kameros, šis žiedas yra labai standus ir mažai liečia padangos šonus, todėl trintis yra minimali. Run-flat padangos yra brangesnės, sunkesnės ir sunkiau montuojamos. Be to, jei tokia padanga yra praduriama, vairuotojui tenka važiuoti lėčiau ir iš karto ieškoti dirbtuvių.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia