Dakaro ralis – tai milžiniškas išbandymas ir žmonėms, ir technikai. Ilgi ir nepaprastai sudėtingi greičio ruožai slopina elektromobilių mėgėjų entuziazmą – 2020-ųjų Dakaro ralyje visiškai elektrinių dalyvių nėra. Tačiau yra vienas hibridas – Renault C460 Hybrid Edition siekia sukurti istoriją.

2017-aisiais ispanų elektromobilis Acciona 100% EcoPowered įveikė Dakaro ralį. Galbūt 58-oji vieta tarp 58 finišavusių dalyvių neatrodo kaip didžiulis pasiekimas, tačiau elektromobiliui tai tolygu pergalei. Ateities Dakaro raliams jau ruošiami kiti elektriniai visureigiai ir motociklai, tačiau šiemet, 2020-aisiais, Dakaro ralyje visiškai elektrinių dalyvių nėra.

Tačiau olandų komanda Riwald Dakar Team į sunkiausias automobilių ištvermės varžybas atsivežė hibridinį sunkvežimį. Ir jis, galbūt, yra ateities pranašas.

Renault C460 Hybrid Edition – hibridinis sunkvežimis, siekiantis kirsti 2020-ųjų Dakaro finišo liniją. (Riwald Dakar Team nuotrauka)

Gertas Huzinkas, komandos vairuotojas, kartu su broliu Ewaldu valdo metalo laužo perdirbimo kompaniją Riwald. Atliekų perdirbimas ir kiti ekologiški sprendimai visada buvo prie Huzinko širdies, kaip ir automobilių sportas. Taigi, jis nusprendė leistis į nuotykį – tapti pirmuoju lenktynininku įveikusiu Dakaro ralį su hibridiniu sunkvežimiu.

Renault C460 Hybrid Edition buvo sukurtas čekų kompanijos MKR Technology, prie projekto taip pat prisidėjo ZF Friedrichshafen, Renault Trucks, Hendrickson, AxleTech, Eurol ir dar kelios kompanijos. Komanda iš pat pradžių buvo iškėlusi tikslą turėti galingą, greitą, bet ir manevringą lenktyninį sunkvežimį. Kartu su 700 kg sveriančia hibridine jėgaine (elektros variklis+baterijos) Renault C460 Hybrid Edition sveria 8,5 t.

Hibridinė sistema suteikia keletą svarbių privalumų, susijusių su galios kreive, įsibėgėjimu ir stabdymu. (Riwald Dakar Team nuotrauka)

Renault C460 Hybrid Edition yra laidais neįkraunamas hibridas – energijos jis pasisemia stabdymo metu bei tiesiog iš vidaus degimo variklio darbo. Ant stogo, beje, galima pamatyti ir saulės energijos elementus. Dyzelinis sunkvežimio variklis išvysto 1040 AG ir 4600 Nm, o elektrinė sistema prideda dar 205 AG ir 1600 Nm. Kur ši papildoma galia praverčia?

Riwald Dakar Team vardina savo sunkvežimio privalumus: greitas bėgėjimasis iš vietos, papildoma galia važiuojant per klampų smėlį, tolygus stabdymas leidžiantis nuo stačių kopų. Elektriniai varikliai greičiau reaguoja į akceleratoriaus paspaudimus, todėl Renault C460 Hybrid Edition smagiai juda iš vietos. Patekęs į feš-fešą, jei tokio pasitaikys Saudo Arabijoje, hibridinis sunkvežimis gali pasidžiaugti tais papildomais niutonmetrais ir lygesne galios kreive. Galiausiai, Renault C460 Hybrid Edition turi regeneracinę stabdymo sistemą, kuri vairuotojui atleidus akceleratorių ne tik įkrauna baterijas, bet kartu stabdo sunkvežimį. Taip tausojama stabdžių sistema, o mašina lėtėja kur kas tolygiau.

Renault C460 Hybrid Edition kūrėjai didelį dėmesį skyrė ir saugumui. (Riwald Dakar Team nuotrauka)

Galiausiai, tikriausiai ne vienam skaitytojui kilo klausimų dėl hibridinio lenktyninio sunkvežimio saugumo. Apie tai pagalvojo ir Renault C460 Hybrid Edition kūrėjai, todėl sistema gali atjungti baterijas jei užfiksuojama per aukšta ar per žema temperatūra, ar trumpasis jungimas. Jei pastebėta kažkas negero, baterijas vieno mygtuko paspaudimu gali atjungti ir kabinoje važiuojantis mechanikas. Pats baterijų modulis yra pripildytas specialiu geliu, kuris užkerta kelią gaisrams.

Renault C460 Hybrid Edition yra tik pirmasis žingsnis, pasirodęs pačiu laiku, kai visas pasaulis nagrinėja aplinkosaugos bei elektrinio transporto temas. Ateityje hibridinių sunkvežimių Dakaro ralyje tikrai bus daugiau.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia