Hyundai Veloster yra kompaktiškas sportiškas hečbekas iš Pietų Korėjos. Jis atrodo kaip labai jaunatviškas automobilis iš to paties žanro kaip Volkswagen Scirocco. Bet Scirocco yra dviduris, o Veloster turi trejas dureles.

Hyundai Veloster yra varomas priekiniais ratais, bet tai nereiškia, kad jis negali būti sportiškas. Tokie kupė automobiliai kaip Opel Calibra, Ford Probe ir Peugeot RCZ irgi yra varomi priekiniais ratais. Daug geriausių karštųjų hečbekų yra tokie.

Hyundai Veloster konceptas 2007 metais. Tuomet jis turėjo tik dvejas dureles. (Marcin Cieślak, Wikimedia CC BY 2.5)

2007 metais Seule pristatytas Hyundai HND-3 konceptas iš karto atrodė kaip gamybai ruošiamas prototipas. Nors praeityje Hyundai turėjo įdomių automobilių, šios markės įvaizdžiui reikėjo šio to neįprasto ir viliojančio. HND-3 virto Veloster, kuris 2011 metais pasirodė automobilių salonuose. Ir sulaukė pasisekimo. 2018 metais Hyundai pristatė antrąją Veloster kartą, kurios gamyba tęsėsi iki 2022-ųjų.

Išsamiai išdėstyti Veloster technines specifikacijas nėra šio straipsnio tikslas. Bet jei trumpai, standartinis pirmos kartos Veloster turi 1,6 litrų keturių cilindrų variklį, kuris didžiojoje pasaulio dalyje išspaudžia 103 kW. Sportiškesnis Veloster Turbo, pasirodęs 2012 metaus, pasižymi 137 kW galia (150 kW Šiaurės Amerikoje).

Pirmos kartos Hyundai Veloster. (OSX, Wikimedia)

Geriausias pasirinkimas vairavimo entuziastams ir taupiems buvo mechaninė 6 laipsnių transmisija. Bet Hyundai specialiai Veloster sukūrė ir dviejų sankabų pavarų dėžę (na, su pavarų perjungimo mentelėmis už vairo), kuri veikia daug greičiau ir leidžia pasijausti Formulės 1 pilotu. Greičiausias pirmos kartos Veloster iki 100 km/val. bėgėjasi 7,4 s.

Su antros kartos Veloster pasirodymu išplėstas variklių meniu – šalia tos 1,6 litrų jėgainės atsirado ir 1,4 ir 2,0 litrų variklių pasirinkimas. Greičiausia antros kartos modelio versija yra Veloster N su 2,0 litrų 202 kW varikliu ir 8 laipsnių dviejų sankabų transmisija. Jis iki 100 km/val. bėgėjasi vos 5,6 sekundes ir yra vienas greičiausių karštųjų hečbekų.

Hyundai Veloster N. (Gamintojo nuotrauka)

Taigi, Hyundai Veloster yra gana greitas ir smagus, bet kodėl jis turi trejas dureles?

Trejos Hyundai Veloster durelės

Dizaineriai pasistengė, kad kasdieniško Hyundai i20 hečbeko giminaitis Veloster atrodytų sportiškai ir įsimintinai. Pirmiausia į akis krenta nuožulni, kupė primenanti stogo linija ir atletišką stovėseną pabrėžiančios išryškintos ratų arkos. Lengvai pikta veido mimika Veloster tikrai tinka, bet nei pirmoji, nei antroji šio modelio karta neišsiskyrė perdėtai ryškiu dizainu. Galinė Vėloster dalis patinka ne visiems – sumažintas bagažinės dangtis, mažytis galinis stiklas, vizualiai iškelti galiniai žibintai ir perdėtai didelis bamperis atrodo kiek keistai.

Abi Veloster kartos turi trejas dureles. Tai yra, galinės durelės yra tik keleivio pusėje, o vienišos vairuotojo durelės yra šiek tiek ilgesnės. Priklausomai nuo eismo krypties konkrečioje šalyje, ta dviejų durelių pusė gali būti kairėje arba dešinėje.

2021-ųjų Hyundai Veloster Turbo. Vairuotojo pusėje – vienos durelės, keleivio pusėje – dvi. (Gamintojo nuotrauka)

Toks kėbulo asimetriškumas yra labai neįprastas. Žinoma, yra automobilių, kurie turi tik vienerias galines dureles, bet daugelis jų yra mikroautobusai. 2007-2014 metais gamintas Mini Clubman turi dvejas dureles dešinėje pusėje, nepriklausomai nuo to, kur sėdi vairuotojas, bet galinės durelės ten yra labai mažos.

Toks Hyundai sprendimas, beje, nebuvo pigus. Įprastai automobilių kėbulai skirtingose rinkose yra daugmaž vienodi – vairas gali būti kairėje ar dešinėje salono pusėje, bet durelės nesiskiria. Sukūrusi tokį asimetrišką Veloster Hyundai turėjo kurti atskiras kėbulo skardų štampavimo formas skirtingos eismo krypties šalims. Be to, neišvengiamai skiriasi ir visa salono apdaila. Dėl to papildomos galinės minėto Clubman durelės visada yra dešinėje – taip tiesiog pigiau.

Veloster salono apdaila skiriasi priklausomai nuo eismo krypties. (Gamintojo nuotrauka)

Hyundai pasirūpino, kad galinės Veloster durelės atsivertų į šaligatvio pusę, o Mini nusprendė, kad tai nėra taip svarbu.

Tai kodėl Hyundai Veloster turi trejas dureles? Kodėl ne dvejas kaip Scirocco ar ketverias kaip i20 ar i30?

Dvejos durelės visada yra keleivio pusėje, kad keleiviai galėtų išlipti šaligatvio pusėje. (Damian B Oh, Wikimedia CC BY-SA 4.0)

Hyundai Veloster buvo sukurtas kaip sportiškas jaunatviškas kupė. Jis turėjo būti dviduris – toks buvo ir minėtas koncepcinis HND-3. Žemėjanti stogo linija, sportiškas charakteris ir dvejos durelės yra klasikinis derinys. Tačiau Hyundai nusprendė, kad Veloster gali sudominti ne tik jaunimą, bet ir tuos, kurie, pavyzdžiui, turi vaikų. Tai ką rinktis – keturių durelių praktiškumą ar kupė stilių? Hyundai nusprendė rinktis kompromisą – vienerias dureles vairuotojo ir dvejas – keleivio pusėje. Kitaip tariant, Veloster turi kupė stilių vienoje pusėje ir šeimyninio hečbeko praktiškumą kitoje.

Tiesa yra ta, kad tikrieji kupė neturi praktiškų galinių sėdinių. Porsche 911 techniškai yra keturvietis, bet suaugęs žmogus ant galinės sėdynės patogiai tikrai neprisės. Tuo tarpu Veloster buvo sukurtas i20 ir i30 pagrindu, todėl vietos gale tikrai yra, net jei aukšto ūgio žmogus ten netilptų. Taigi, tomis vienišomis galinėmis durelėmis Hyundai tarsi atrakino papildomą praktiškumą, kuris galėjo būti pranašumu prieš Volkswagen Scirocco.

Vairuotojo pusėje Veloster turi vieneres ilgesnes dureles. (Elise240SX, Wikimedia CC BY-SA 4.0)

Be to, galinės durelės svarbios ir saugumui. Autoįvykiuose dažniausiai pažeidžiama priekinė automobilio dalis. Vienos Veloster galinės durelės yra dar vienas evakuacijos kelias.

Taigi, vienerios Hyundai Veloster galinės durelės ten atsirado dėl praktiškumo. Per jas ir vaikams lengviau įlipti, ir vaiko kėdutę lengviau sumontuoti. Be to, Scirocco šio privalumo neturi. O vairuotojo pusėje paliktas sportiško kupė stilius, pažadėtas su pirmuoju konceptu.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia