Ferrari logotipas – vienas garsiausių pasaulyje. Net ir tie žmonės, kurie visiškai nesidomi automobiliais, atpažįsta Ferrari logotipą. Tačiau neapsigaukite – nuotraukoje tikrai ne Ferrari, nors logotipas atrodo beveik identiškai. Tiesą sakant tai – vokiečių kompanijos kūrinys.

Tai – tikrai ne Ferrari, nors logotipas panašus (Buch-t, Wikimedia(CC BY-SA 3.0 de)

Kadaise Enzo Ferrari buvo garsus italų lenktynininkas. 1923 metais Ferrari laimėjo lenktynes Ravenoje ir ten sutiko kunigaikštienę Paoliną. Jos sūnus Francesco Baracca buvo italų naikintuvų asas, tarnavęs Pirmojo pasaulinio karo metais. Baracca, kuris žuvo 1918-aisiais, savo lėktuvus puošė piestu stojančiu žirgu. Kunigaikštienė pasiūlė lenktynininkui Ferrari tokiu žirgu puošti savo automobilius. Ir jis sutiko.

Tiesa, Enzo Ferrari žirgas buvo kitoks nei tas, kurį naudojo Baracca. Lėktuvus puošė raudonas žirgas debesies fone. Tuo tarpu Ferrari pasirinko juodą žirgą geltoname fone. Juoda spalva simbolizavo netektį, o geltona – Modeną, gimtąjį Enzo Ferrari miestą. Ferrari žirgo uodega buvo nukreipta viršun, o Barracos – žemyn.

Francesco Baracca prie savo raudonu žirgu puošto lėktuvo. (Wikimedia)

Ir taip šuoliuojantis žirgas (Cavallino Rampante) tapo Ferrari simboliu. Ir prekės ženklu, kurį mes visi taip gerai pažįstame. Tačiau tas mažytis automobilis viršuje tikrai nėra Ferrari.

Tai – Steinwinter Junior 50 – mažytis miesto automobilis, trumpai gamintas praeito amžiaus devintojo dešimtmečio pabaigoje.  Ir taip – Steinwinter logotipas labai primena Ferrari simbolį.

Steinwinter – tai 1969 metais įkurtas Vokietijos automobilių gamintojas. Steinwinter iš pradžių gamino Fiat mechaninius komponentus naudojančius automobilius. Pavyzdžiui, bagį Amigo su varikliu iš  Fiat 126:

Steinwinter Amigo bagis su šuoliuojančio žirgo logotipu. (Buch-t, Wikimedia(CC BY-SA 3.0 de)

Po to kompanija gamino Fiat 500 kėbulą dėvintį Junior. Tuo pat metu buvo gaminamas ir Steinwinter 250 L – Fiat 126 su mažyčiu 0,25 litrų Goggomobil varikliu.

Steinwinter 250L išsaugojo visus Fiat 126 bruožus. (Buch-t, Wikimedia(CC BY-SA 3.0 de)

Na, o paskutinis Steinwinter automobilis buvo jau matytas Junior 50. Jis turėjo 50 kubinių centimetrų variklį, išvystantį 4,5 AG.

Steinwinter Junior 50. (Alf van Beem, Wikimedia)

Steinwinter vardas jums turbūt girdėtas dėl šio įspūdingo prototipo – ypatingai žemo sunkvežimio 2040. Apie jį galite paskaityti čia.

Steinwinter 2040 visas tilpo po specialiai jam sukurta puspriekabe.

Tai kaip išėjo, kad Steinwinter logotipas yra toks panašus į Ferrari šuoliuojantį žirgą? Tik pažvelkite į juos!

Žinoma, užrašai skiriasi, bet spalvos ir net žirgo poza yra praktiškai identiški. Pasirodo, viskas labai paprasta. Steinwinter kompanija veikė Štutgarte – mieste, kurio herbas taip pat yra juodas šuoliuojantis žirgas geltoname fone. Tas pats žirgas matomas ir kitos Štutgarto kompanijos logotipe – ar kada įsižiūrėjote į Porsche simbolį?

Pačiame Porsche logotipo centre – Štutgarto herbas.

Tiesa, Štutgarto žirgas yra šiek tiek kitoks. Steinwinter pasistengė pastatyti Štutgarto žirgą stačiau ir taip buvo gautas į Ferrari logotipą panašus simbolis. Tiesą sakant, spėliojama, kad pilotas Baracca savo žirgą taip pat galėjo nusižiūrėti nuo Štutgarto herbo, bet kas dabar tai gali žinoti. Akivaizdu, kad Steinwinter kompanija žinojo apie šį panašumą ir, galbūt, bandė juo pasinaudoti. Tuo tarpu Ferrari, atrodo, į tai nekreipė dėmesio – reti Steinwinter automobiliai nė iš tolo nepriminė Ferrari modelių.

Į Ferrari logotipą panašius simbolius naudoja ir kitos kompanijos. Dviračių gamintojas Iron Horse Bicycles taip pat naudojo juodą žirgą geltoname fone, o Norfolk Southern Railway geležinkelių kompanijos žirgas yra su nuleista uodega ir baltame fone, bet vis tiek labai panašus. Austrų degalinių tinklas Avanti taip pat naudoja labai panašų simbolį.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia