HMS Porcupine tarnybą pradėjo 1942 metais – eskadrinis minininkas turėjo medžioti vokiečių povandeninius laivus. Vos pradėjęs tarnybą Dygliakiaule pavadintas laivas tapo savotišku didvyriu – Viduržemio jūroje padėjo išgelbėti 241 transportinio Nyderlandų laivo Nieuw Zeeland keleivį. Šį karinį transportinį laivą torpeda atakavo vokiečių U-380. Tuomet Porcupine net nenujautė, kad šis darbas taps paties laivo likimo pranašu.

HMS Porcupine nebuvo kažkuo labai ypatingas laivas. Jis buvo pastatytas gana greitai – užsakytas 1939 metų spalį, vandenyje eskadrinis minininkas atsidūrė jau tų pačių metų gruodį. Darbai judėjo greitai ir 1942 metais Porcupine iškeliavo pasitarnauti Didžiosios Britanijos ir sąjungininkų naudai Antrajame pasauliniame kare.

Praėjus nedaug laiko po to, kai Porcupine sudalyvavo Nieuw Zeeland gabentų karių gelbėjimo operacijoje, pati Dygliakiaulė buvo užpulta vokiečių povandeninio laivo U-602. Laivas buvo apšaudytas 1942 metų gruodžio 9 dieną netoli Gibraltaro. Į Porscupine pataikė vos viena torpeda, tačiau ji sprogo praktiškai pačiame laivo viduryje ir vos nepadalino jo pusiau. Ataka nusinešė 7 vyrų gyvybes, tačiau laivas išsilaikė. Išgyvenusieji į vandenį metė įvairius daiktus, kad laivas būtų stabilus ir Porcupine kažkokiu būdų nenukeliavo į dugną.

Būdamas sveikas Porcupine atrodė maždaug taip (nuotraukoje tos pačios klasės eskadrinis minininkas Oribi).

Kitas eskadrinis minininkas Vanoc išgelbėjo likusią įgulos dalį, o pats Porcupine buvo nutemptas į Arzeu uostą Alžyre. Iš ten 1943 metų balandį Porcupine buvo nutemptas į Oraną, kur buvo paskelbta, kad laivas yra neremontuotinas. Buvo pašalinta visa Porcupine ginkluotė, o pats laivas buvo perpjautas pusiau, nes jo pusės ir taip vos besilaikė drauge. Inžinieriai pasirūpino, kad Porcupine dalys būtų pakankamai stabilios ir jas būtų galima tempti. Taip Porcupine gabalais 1943 metų birželį parkeliavo į Portsmutą.

HMS Pork – buvusio Porcupine priekinė dalis.

Į Angliją sugrįžęs laivas buvo šmaikščiai pramintas HMS Pork ir HMS Pine. O kaip gi kitaip – juk Porcupine buvo nebe vienas, o du korpusai. Pirma mintis, žinoma, buvo laivą tiesiog nurašyti į metalo laužą. Dvi jo dalys buvo apgadintos, o remontas būtų prilygęs naujo laivo statyboms. Tačiau tuomet kažkam atėjo mintis, kad HMS Pork ir HMS Pine dar gali pasitarnauti.

Tempiamas HMS Pine – abi laivo dalys tapo gyvenamosiomis patalpomis. (Pelman, L (Lt), Royal Navy official photographer, Wikimedia)

1944 metų sausio 14 dieną HMS Pork ir HMS Pine oficialiai tapo plūduriuojančiomis kareivinėmis – padalintame laive gyveno jūreiviai. Šiai funkcijai atlikti nereikėjo variklių, ginklų ar valdymo įrenginių, todėl ją šie laivai puikiai atliko iki 1946 metų kovo 1 dienos, kuomet  HMS Pork ir HMS Pine ketinta atsisakyti. Visgi vos po mėnesio laivai sugrįžo į tarnybą ir taip dirbo iki rugpjūčio pabaigos.

Vėliau tiek HMS Pork, tiek HMS Pine buvo parduoti kaip metalo laužas. Tačiau Porcupine iki šiol atsimenamas kaip nenoro pasiduoti simbolis – net padalintas pusiau šis laivas toliau savaip pasitarnavo karinėms reikmėms.

Taip pat skaitykite:

Mokslinė platforma RP FLIP dažnai palaikoma skęstančia;

Kur dingo Baychimo? Laivas-vaiduoklis mažiausiai 38 metus gyveno savarankiškai;

10 faktų apie kruizinius laivus, kurių galbūt nežinojote;

Kodėl šio laivo nosis tokia keista?

Jei nebūtų nuskendęs, ar Titanikas plaukiotų ir šiandien? 

Kas nutinka, kai kruiziniame laive miršta žmogus?

Kiek automobilių telpa didžiuliame vandenynų autovežyje?

Kodėl laivai po vandeniu turi apvalią atsikišusią nosį?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia