Antros kartos Volkswagen Golf jums tikrai yra gerai pažįstamas automobilis. Tiesą sakant, šį straipsnį tikriausiai skaito ir ne vienas buvęs, o gal ir esamas Golf MK.2 savininkas – juk jis buvo toks populiarus! Tačiau šio kasdieniško automobilio šešėlyje sėdi kelios įdomios mažai žinomos Golf versijos. Pavyzdžiui, ar esate matę Golf G60 Rallye?

Volkswagen Golf G60 Rallye yra labai retas, bet vieną-kitą veikiantį pavyzdį galima pamatyti įvairiuose renginiuose. (Volkswagen nuotrauka)

Pirmos kartos Volkswagen Golf, gamintas nuo 1974 m., pakeitė automobilių pramonę. Golf MK.1 savo laiku buvo pigus, bet kartu ir labai modernus. Giorgetto Giugiaro sukurtame kėbule variklis sėdi priekyje ir suka priekinius ratus, todėl Golf salonas yra labai erdvus ir praktiškas. Golf Mk.1 pakeitė pasenusį Käfer, o 1983 metais Golf Mk.2 pakeitė jį (čia galite paskaityti apie visas Golf kartas).

Antros kartos Volkswagen Golf yra šiek tiek didesnis ir apvalesnis už savo pirmtaką, bet pagrindiniai dizaino elementai buvo išsaugoti. Pavyzdžiui, mums gerai pažįstamas Golf Mk.2 turi tas pačias apvalias akis, nors Šiaurės Amerikoje jis kelią nušviesdavo stačiakampiais žibintais. Europoje pardavinėtas Golf G60 Rallye irgi naudoja stačiakampius žibintus, bet tai net nėra įdomiausia šio automobilio detalė.

Volkswagen Golf G60 Rallye

Volkswagen išpopuliarino karštojo hečbeko žanrą su 1975 metais debiutavusiu pirmos kartos Golf GTI. Nors Volkswagen kukliai svajojo parduoti apie 5 tūkstančius Golf Mk.1 GTI, šio modelio pardavimai viršijo 462 tūkstančius. Taigi, buvo akivaizdu, kad GTI versijos reikės ir antros kartos Golf.

Standartinis 1989-ųjų Golf GTI. (Thibautsl, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Golf Mk.2 GTI naudojo 1,8 l variklį su Bosch benzino įpurškimo sistema. Įprastas Golf GTI vairuotojus džiugino 82,4 kW galia, o GTI 16V (16 vožtuvų) jau išspaudė 102 kW. Volkswagen Golf GTI, o vėliau ir Golf GTI 16 V tapo atpažįstamu Pasaulio ralio čempionato (WRC) dalyviu.

Norėdami dalyvauti WRC, gamintojai turi pardavinėti gatvėms skirtas lenktyninių automobilių versijas. Tokios WRC homologacijos taisyklės paskatino ne vieno legendinio automobilio sukūrimą ir 1989-ųjų Volkswagen Golf G60 Rallye yra vienas iš tokių. Šis automobilis, dažniausiai vadinamas tiesiog Rallye Golf, pakankamai ryškiai skiriasi nuo įprasto Golf Mk.2, todėl yra lengvai atpažįstamas.

Raliui pasiruošęs Golf. (Volkswagen nuotrauka)

Rallye Golf turi stačiakampius žibintus, po kuriais tilpo papildomos grotelės efektyvesniam variklio aušinimui. Platesnę Rallye Golf važiuoklę pabrėžia ir įrėmina plokščios pūstos ratų arkos, sujungtos plačia slenksčių apdaila. Panašiai buvo nudailintos ir BMW E30 M3, Lancia Integrale ir Audi Quattro ratų arkos – su šiais automobiliais Rallye Golf susitikdavo WRC trasose. Rallye Golf salone nėra išskirtinių bruožų, tačiau įsitaisę sportinėse sėdynėse greitai suprastumėte, kad tai – ne paprastas Golf Mk.2

Įdomu tai, kad Rallye Golf variklis yra mažesnis nei įprasto GTI. Golf GTI turi 1,781 l variklį, Rallye Golf – 1,763. Volkswagen turėjo sumažinti variklio darbinį tūrį dėl WRC techninių reikalavimų, tačiau G60 kompresoriaus dėka Rallye Golf vis tiek išvysto 118 kW galią. Rallye Golf naudoja keturių varomų ratų sistemą Syncro, kuri pirmą kartą Golf pristatyta 1986 metais. Syncro buvo sukurta kartu su austrų Steyr-Daimler-Puch.

Neskaitant pūstų arkų, žemesnės važiuoklės ir stačiakampių žibintų, Rallye Golf išoriškai nuo įprasto Golf skyrėsi nedaug. (Lebubu93, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Volkswagen Amerikos padalinio viceprezidentas Jamesas Fulleris buvo didelis Rallye Golf gerbėjas. 5 tokie automobiliai į JAV įvertinimui buvo atsiųsti dar prieš oficialią gamybos pradžią ir Fulleris manė, kad Rallye Golf čia būtų labai sėkmingas. Bet planus nutraukė tragedija.

1988 metais Fulleris žuvo – teroristai susprogdino Boeing 747, kuriuo jis iš Vokietijos skrido namo. Žuvo visi 259 lėktuve buvę žmonės, dar 11 žmonių užmušė ant Škotijos žemės krentančios lėktuvo nuolaužos. Fullerio mirtis stipriai sumažino Rallye Golf galimybes pasirodyti JAV, kur jis būtų vadintas Rallye GTI. Likę kompanijos vadovai manė, kad Volkswagen turi saugoti savo kaip pigių automobilių gamintojo vardą ir Rallye Golf į platesnius vandenius neišplaukė.

Pasaulį išvydo tik penki tūkstančiai tokių automobilių. (Volkswagen nuotrauka)

Brangus Rallye Golf ir dar brangesnis Golf Limited

1989 metais Volkswagen Golf G60 Rallye kainavo 50 tūkstančių Vokietijos markių – dvigubai daugiau nei įprastas Golf GTI. Tačiau Volkswagen vis tiek pardavė 5 tūkstančius tokių automobilių ir dabar jų vertė auga.

Volkswagen Motorsport norėjo sukurti geriausią įmanoma Golf Mk.2, todėl 1989 metais pristatė Golf Limited. Receptas buvo paprastas – pagerinti Rallye Golf mechaniniai komponentai buvo sudėti į aukščiausios komplektacijos kėbulą. Golf Limited turi dar galingesnį variklį – autosporto taisyklių nevaržomas 1,8 litrų agregatas išvysto 150 kW. Golf Limited iki 2003 metų buvo galingiausias automobilis šio modelio istorijoje. Iki 100 km/val. jis bėgėjasi tik 6,4 s.

1990-ųjų Volkswagen Golf Limited. (Wikimedia)

Volkswagen Golf Limited turi keturis elektrinius langus, stoglangį, ABS, šildomas sėdynes, vairo stiprintuvą ir daug kitos įrangos. Nors naudotas įprastas Golf kėbulas, išoriškai Golf Limited išsiskyrė labai brangiais BBS ratlankiais, juodais VW logotipais, mėlyna juostele apjuostomis grotelėmis ir papildomu ženkleliu ant jų. Volkswagen Motorsport meistrai patys rankomis surinko visus 71 Golf Limited, todėl 68,5 tūkstančių markių kaina buvo pateisinamai didelė. Dauguma Golf Limited buvo parduoti aukštas pareigas užimantiems Volkswagen žmonėms.

Ilgoje Volkswagen Golf istorijoje būta daug įdomybių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad Volkswagen Golf Mk.1 gamyba baigėsi tik 2009 metais? O gal esate matę neįprastai spalvotą Volkswagen Golf Harlekin? Kiti gamintojai irgi linksminosi su Golf – italai sukūrė kabrioletą-visureigį Biagini Passo, o Lichtenšteine gimęs keistas sportinis automobilis Jehle Saphier naudojo Golf variklį.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia