Kodėl kai kurie šakiniai krautuvai nešioja baltas arba geltonas padangas? Kuo jos ypatingos?

Kodėl kai kurie šakiniai krautuvai nešioja baltas arba geltonas padangas? Kuo jos ypatingos?

Šakiniai krautuvai yra svarbesnės mašinos, nei gali pasirodyti. Daugelis iš toliau atvežtų prekių vienu ar kitu metu yra keliavusios ir tokios mašinos glėbyje. Šakinių krautuvų būna labai įvairių – skiriasi galia, dydis, pajėgumas, naudojamas galios šaltinis ir net paskirtis. Kartais skiriasi net padangų spalva – ne viename sandėlyje surasite baltas padangas dėvintį šakinį krautuvą. Tik kam reikalingos šviesios padangos?

Baltas padangas kadaise nešiojo ir automobiliai. Tiesa, dėl visiškai kitų priežasčių. Padangos baltais bortais kadaise buvo laikomos stilinga automobilio detale, kurią vėliau išstūmė pasikeitusios mados ir naujos automobilių dizaino tendencijos. Tuo tarpu šakiniai krautuvai baltas ar geltonas padangas nešioja ir dabar, ir tai tikrai nėra mados ar dizaino reikalas.



Šviesaus gumos mišinio padangos yra brangesnės, tačiau turi vieną privalumą – ant sandėlio grindų jos nepalieka juodų žymių. Tikriausiai prisimenate, kaip mokykloje ant sporto salės parketo nebuvote leidžiami su juodapadžiais batais, nes slysdami jie palikdavo sunkiai pašalinamas linijas. Dažname sandėlyje tai nėra labai didelė problema – juk tai nėra reprezentacinės patalpos, kurių išvaizda būtų labai svarbi. Tačiau kartais investicijos į brangesnes šviesaus gumos mišinio padangas yra tiesiog neišvengiamos.

Baltos padangos yra brangesnės, tačiau kartais kitos pasirinkimo nėra, kai svarbu išvengti juodų padangų žymių ant sandėlio grindų. (Tennen-Gas, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Maisto produktų, vaistų, gyvūnų pašaro ir panašių gaminių sandėliai yra nuolat valomi. Pašalinti tas juodas gumos žymes nuo grindų tikrai nėra lengva, prie jų lengviau kimba kiti nešvarumai, jos trukdo grindų plovimo technikai. Tai, beje, priklauso ir nuo grindų dangos – juodos žymės dažniau papuošia labai lygias grindis (parketą, epoksidinę dervą), o štai betoninės grindys tam yra atsparesnės. Taigi, kai kurie sandėliai stengiasi išvengti tų erzinančių žymių savo šakinius krautuvus apaudami šviesesnėmis padangomis.

Šviesios padangos pačios greitai susitepa, tačiau bent jau nepalieka sunkiai išvalomų žymių ant grindų. (Patsy Lynch, Wikimedia)

Baltos šakinių krautuvų padangos įprastai yra brangesnės už juodas. Juodų padangų mišinį sudaro natūrali guma, cinko oksidas bei juodoji anglis (dažnai ne visai teisingai vadinama suodžiais). Juodoji anglis padangoms suteikia tvirtumo ir apsaugo nuo žalingo ultravioletinių spindulių poveikio. Kitaip tariant, anglis sulėtina padangų dėvėjimąsi ir prailgina jų tarnavimo laiką. Gaminant šviesaus mišinio padangas, kurios įprastai yra baltos, geltonos ar šviesiai pilkos, anglis pakeičiama silicio dioksidu ar net kreida – šios dalelės gumai suteikia reikiamas savybes, tačiau padangos yra baltos ir nepalieka jokių žymių ant grindų. Kainą didina ir papildomų apsauginių priemonių nuo UV spindulių poreikis.

Baltomis padangomis apsiavę šakiniai krautuvai įprastai dirba viduje, tačiau niekas nedraudžia jiems išriedėti ir į lauką. (Snowmanradio, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Šviesios krautuvų padangos turi ir kitų trukumų. Jos nepalieka žymių, tačiau tai nereiškia, kad jos nedyla. Iš tikrųjų, tokios padangos dyla net 25 % greičiau. Dildamas toks gumos mišinys pavirsta dulkėmis – nors prie grindų prilipusių žymių ir nėra, tenka tvarkytis su kitokiais padangų dėvėjimosi produktais. Žinoma, dulkės yra lengvai sušluojamos su kitais nešvarumais. Įdomu ir tai, kad tokias šviesias padangas dėvinti technika yra mažiau apsaugota nuo statinės elektros iškrovų, todėl rekomenduojama pasirūpinti įžeminimo įtaisais.

Šviesaus mišinio padangos greičiausiai turi daugiau trūkumų nei privalumų. Tačiau kartais jos yra tiesiog būtinos ir gerai, kad yra gamintojų, kurie siūlo tokį reikalingą gaminį. Rinkoje nesunku surasti įvairių tipų baltų padangų šakiniams krautuvams – ir vientiso mišinio, ir pneumatinių. Baltos padangos praverčia ir oro uostų viduje važinėjantiems apsaugos automobiliams bei kitai technikai.



Taip pat skaitykite:

Scania pristatė autonominį karjerų sunkvežimį;

Kodėl rekordinį greitį pasiekusio Bugatti Chiron padangos buvo peršviestos Rentgeno spinduliais?

Koks slėgis palaikomas didžiųjų karjerų sunkvežimių padangose?

Kodėl anksčiau automobiliai nešiodavo padangas su baltais kraštais?

Kam skirtas šis ilgakojis sunkvežimis?

Kas yra vakuuminiai ekskavatoriai ir kokiais privalumais jie pasižymi?

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.