Įsivaizduokite, kad turite sunkvežimį ir norite padidinti jo galią. Galite ieškoti naujo variklio, montuoti turbokompresorius, geresnes išmetimo, įsiurbimo, aušinimo sistemas, tačiau rezultatus ribos noras išlaikyti mechaninį sunkvežimio patikimumą. DAF manė, kad surado geresnę išeitį – į savo Paryžiaus-Dakaro ralio sunkvežimį sumontavo du variklius. Taip gimė DAF Turbotwin, tačiau jis pateko į skaudžią avariją ir tapo sustabdytų lenktynių priežastimi.

HINO500 Series yra pažangūs šiuolaikiniai Dakaro sunkvežimiai, tačiau jie išvysto 493-515 kW galią. Panašia galia gali pasigirti ir kiti sunkieji Dakaro ralio dalyviai, tačiau nemanykite, kad tai yra progreso rezultatas. Anksčiau sunkvežimiai išvystė kur kas daugiau galios. Štai minėtas dviejų variklių DAF Turbotwin išvystė maždaug 740 kW.

Šis DAF kūrinys buvo tiesiog gąsdinančiai greitais. Tuo metu devintojo praeito amžiaus dešimtmečio pabaigoje Dakaro ralyje dominavo Peugeot 205 T16 bolidai. Tai buvo išskirtinai greiti automobiliai, tačiau dviejų variklių DAF varžėsi net su jais, nepaisant to, kad buvo nelyginamai sunkesnis. O kaip gi kitaip – šis pakvaišęs DAF Turbotwin turėjo po vieną turbokompresorinį dyzelinį 11,6 litrų variklį kiekvienai ašiai.

DAF Turbotwin II – šis dviejų variklių monstras dalyvavo 1988-ųjų Paryžiaus-Dakaro ralyje. (P.Kemps, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Turint omenyje, kad DAF 1987 metų Paryžiaus-Dakaro ralyje turėjo galingiausią sunkvežimį, kuris išvystė didžiausią greitį ir pasižymėjo geriausiu pravažumu, nieko keisto, kad būtent šiam gamintojui atiteko nugalėtojo titulas sunkvežimių klasėje. Antrąją vietą užėmęs sunkvežimis atsiliko net 14 valandų – DAF Turbotwin niekam nepaliko šansų.

Tačiau užmigti ant laurų DAF neketino ir kitais metais pristatė dar labiau pašėlusią Turbotwin versiją. Naujasis sunkvežimis turėjo daugiau aliuminio dalių savo rėme, kad būtų kiek įmanoma lengvesnis, o bendra dviejų 11,6 litrų variklių galia išaugo iki 910 kW. Šis sunkvežimis svėrė 10,5 tonas ir pagal galios/svorio santykį lenkė visus konkurentus.

DAF Turbotwin varžosi su Peugeot 405 T16 1988-ųjų Paryžiaus-Dakaro ralyje

Su naujuoju Turbotwin 1988 metų Paryžiaus-Dakaro lenktynės DAF ėjosi neblogai. Abu DAF sunkvežimiai veržėsi link lyderio pozicijų ir aktyviai lenktyniavo su Peugeot 405 T16 automobiliais, kurie galiausiai ralį ir laimėjo. Tačiau aštuntojo etapo pradžioje Theo van de Rijt’o vairuojamas Turbotwin 180 km/h greičiu rėžėsi į stačią smėlio kopą. Sunkvežimis kulversčiais nusirito tolyn ir subyrėjo į gabalus. Inžinierius Kees’as van Loevezijn’as buvo išsviestas iš sunkvežimio ir žuvo vietoje. Kiti du ekipažo nariai buvo išgabenti į ligoninę ir visiškai pagijo.

1988 metai Paryžiaus-Dakaro raliui buvo išties tamsūs. Šių lenktynių metu žuvo net 6 žmonės – 3 dalyviai ir 3 žiūrovai, tarp kurių buvo 10 metų mergaitė, ėjusi per kelią, ir mama su dukra. Dakaro ralio dalyviai taip pat buvo apkaltinti krūmyno gaisro sukėlimu. DAF po Loevezijn’o žūties pasitraukė iš lenktynių ir visiškai nutraukė sporto programą. 1988 metų Dakaro ralio nugalėtojo titulas sunkvežimių klasėje atiteko čekų vairuojamam Tatra 815.

1989 metais sunkvežimiai Paryžiaus-Dakaro ralyje nedalyvavo – šios lenktynės buvo atnaujintos tik 1990 metais. Dviejų variklių sunkvežimiai buvo uždrausti, įsigaliojo naujos taisyklės.

Daugiau apie Dakarą:

Kodėl Dakaro sunkvežimių įgulą sudaro trys žmonės?

Į Dakarą su Vespa motoroleriu;

7 tragedijos, parodančios Dakaro ralio pavojingumą;

„500 šiknaskylių prie starto linijos“;

Kodėl Dakaro ralis nebeaplanko Dakaro?;

10 įdomių faktų apie Dakaro ralį, kurių galbūt nežinojote: mėgėjų procentas, Margaret Thacher sūnaus bėdos ir kuris automobilis laimėjo daugiausiai kartų.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia