Gyvenimas 20 amžiaus pabaigos automobilių turguje atrodė kitaip. Stereotipiškai kitokia kultūra, pažymėta grynųjų pinigų pilnais juosmeniniais krepšiais, čeburekų kvapu ir melu buvo antropologiškai įdomus fenomenas. Trumpi treningai, aštraliežuviai perpardavinėtojai, per rankas siunčiami šiltų gėrimų termosai ir rusiško žargono kakafonija yra nykstanti mūsų automobilinio gyvenimo detalė, bet Lietuvoje sukurtas stalo žaidimas „Perekupai: Nesisuksi-Negyvensi!“ tarsi įamžina seną automobilių turgaus įvaizdį.

Stalo žaidimas „Perekupai: Nesisuksi – Negyvensi!“

Stalo žaidimas „Perekupai“ – tai šaržuotas žvilgsnis į senąją automobilių turgaus kultūrą. „Perekupai“ kūrėjai „Slightly Magic Games“ padovanojo vieną žaidimą Nodum.lt autoriui, todėl noriu apie jį papasakoti.

Kas yra „Perekupai: Nesisuksi-Negyvensi!“?

„Perekupai: Nesisuksi-Negyvensi!“ – tai stalo žaidimas, kurio tikslas – uždirbti kiek įmanoma daugiau pinigų pardavinėjant automobilius – Cvekus, Agurkus, Čemodanus, Kolibrius ir kitus. Turėsite užsidirbti perpardavinėdami naudotus automobilius istoriniame dešimtojo dešimtmečio turgaus konteknoste.

„Perekupus“ dominančių automobilių pavadinimai – kadaise gatvėje gimusios pravardės.

Tai – lietuviškas stalo žaidimas, primenantis vadinamuosius laukinio kapitalizmo laikus, kai retas turėjo internetą, iš pardavėjo buvo tikimasi apgavystės, o žinios mirgėdavo nuo kriminalinio pasaulio naujienų. Užsukite į automobilių… tai yra, mašinų turgų, kur sukiojasi Elvyra Abjanskietė, Ėrikas Tulpė, Algimantas Kalpokas ir krūva įvairaus pastabumo pirkėjų. Ar sugebėsit prasisukti? Nesisuksi – negyvensi.

Kam pasiūlyti „Japoną“?

Kas sukūrė „Perekupus“?

„Perekupai“ – tai pirmasis „Slightly Magic Games“ projektas. Kaip minėta, šis žaidimas buvo sukurtas Lietuvoje, todėl daug kam turėtų sužadinti prisiminimus. O gal ir nostalgiją (tik ne man, bet apie tai – vėliau).

„Perekupų“ pakuotės turinys.

„Perekupų“ pakuotėje – taisyklės, personažų istorijos, 6 žaidėjų kortos (žaidimą gali žaisti 2-6 žmonės), 20 pirkėjų kortų, 44 prijomų ir šmutkių (papildomų veiksmų) kortos, 40 siurprizų kortų, 48 mašinų kortos, geras ryšulys įvairaus nominalo pinigų (baksų) ir dešimtainis kauliukas. Viena vertus, elementų labai daug ir bent jau pradžioje jų gausa kelia nerimą. Kita vertus, automobilių ir veiksmų kortų gausa yra sveikintina jau vien todėl, kad dėl jų žaidimas yra įvairesnis – dvi partijos niekada nebus vienodos. Tiesa, žaidime nėra 44 skirtingų automobilių modelių – modeliai kartojasi, bet skiriasi kitoje kortos pusėje pažymėti trūkumai.

Žaisime „Perekupus“. Žaidimą gali žaisti 2-6 žmonės.

„Perekupų“ tikslas – surinkti kiek įmanoma daugiau pinigų. Žaidimas pereina į galutinę stadiją, kai kas nors surenka 5000 baksų. Tuomet visi užbaigia ėjimus ir skaičiuojamas nugalėtojas. Jis nebūtinai bus tas, kuris pirmasis surinko 5000 pinigų, nes paskutiniai ėjimai gali būti pelningi.

Žaidžiantys perekupai stengiasi parduoti automobilius, įvertindami siurprizus (pavyzdžiui, automobilio trūkumus), pirkėjų pastabumą ir priešininkų keliamus rūpesčius. Prireiks ir šiek tiek sėkmės, ir sumanumo. „Perekupai“ įtraukia ir verčia pagalvoti, nors iš pradžių atrodo, kad sėkmė metant kauliuką yra svarbesnis veiksnys.

Kiekvienas „Perekupų“ personažas turi savo gyvenimo istoriją.

Sudėtinga? Na, „Perekupų“ kūrėjai savo Facebook puslapyje dažnai atsako į žaidėjų klausimus. Bet žaidžiant taisyklės greitai yra perkandamos, ypač jei esate stalo žaidimų mėgėjas.

„Perekupai“ – tai pinigų apyvartos žaidimas, todėl skaičiavimo išvengti neįmanoma. Pardavus automobilį reikės suskaičiuoti už jį gautas pajamas ir tai prasideda nuo nurodytos mašinos vertės. Prie jos pridedama arba atimama galiojančių siurprizų vertė, laimėtos/pralaimėtos derybos, patinka/nepatinka vertė, kiti prijomų ir šmutkių efektai, atimami likę matomi defektai.

Prijomų ir šmutkių (papildomų veiksmų) kortos.

Laimės tas, kuris pasirinks pelningus automobilius ir protingai nuspręs, kada trūkumus geriau remontuoti, o kada galima surizikuoti. Sėkmės faktorius nėra mažas – kauliuko metimais nusprendžiamos laimėtos/pralaimėtos derybos, pirkėjo pastabumas, o ir siurprizų kaladė ne visiems yra vienodai dosni. Bet logiškas veiksmų apgalvojimas irgi yra labai svarbus.

Kiekvienas automobilis turi matomų defektų, bet dažnas turi ir siurprizų, kuriuos teks ištraukti.

Ar „Perekupai“ yra smagus žaidimas?

„Perekupai“ stebina grafika ir humoru – pasirinktas meno stilius ir kalba pabrėžia, primena ir kartu šaržuoja 20 amžiaus pabaigos automobilių turgaus kultūrą. Dėmesys detalėms yra pagirtinas. Kartu su žaidimu gausite nedidelę knygelę, kurioje aprašyti žaidimo personažai ir yra svarbiausių sąvokų žodynas. Žinoma, tai – smulkmena, bet tekstas yra neblogai parašytas ir padeda įsijausti į žaidimą. Turint lakią vaizduotę iš tikrųjų galima susitapatinti su savo veikėju – pasijuskite kaip Vitia Kuftikas ar Ėrikas Tulpė. Kai kurie aprašymai atrodo kiek perspausti (Elvyra Abjabanskienė yra užsakiusi žmogžudystę, o  Jonas Arkadijus Valerijevičius Reznikovas žmones mato kaip mėsą ir kaulus), kiti atrodo lengviau atpažįstami. Ne visiems bus priimtinas ir žopelių, girtučių ir birkučių humoras (tai yra žodžiai ir vardai iš žaidimo), bet tikrame automobilių turguje būtumėte girdėję dar ne to.

Kalėdinės pramogos.

Tiesa, aš gimiau 1992 metais ir pirmą kartą tikrame automobilių turguje buvau 2017-aisiais. Marozų, larisų, kebabų, bambalių, garažynų ir, neišvengiamai, turgų kultūra man yra svetima ir atstumianti. Nejaučiu jai jokios nostalgijos. Tačiau ir man patinka „Perekupų“ ir tai sako nemažai. Delfinų, Bulkų, Kolibrių ir kitų automobilių pardavinėjimas įtraukia, verčia pasverti galimas rizikas, įvertinti kitų žaidėjų strategiją ir suteikia galimybę pasilinksminti. Be to, ant kortų ir knygelėje esantys tekstai kelia šypseną.

„Perekupai“ pasižymi įdomiu meniniu stiliumi. Nors automobiliai yra lengvai atpažįstami, kūrėjai tyčia vengė prekinių ženklų naudojimo. Personažai nupiešti šaržuotai, šiek tiek primena animacinio filmuko ar komiksų veikėjus.

„Perekupai“ pasižymi savitu meniniu stiliumi, kuris atsispindi ir grafikoje, ir tekstuose.

Žaidimo estetiką kūrė laisvai samdoma dailininkė Eglė Zioma, kuri yra anksčiau dirbusi prie įvairių žaidimų projektų, knygų iliustracijų (pavyzdžiui, A. Tapino „Vilko Valandos“). Kuriant žaidimo taisykles daugiausia prisidėjo Justas Brazauskas ir Martynas Valikonis, nors pats konceptas buvo sugalvotas bendromis kūrėjų jėgomis. Tekstus sukūrė Simonas Jatkonis, kuris sėkmingai aprašė tą laikmetį atspindinčias istorijas.

Rekomenduočiau?

Be jokios abejonės rekomenduočiau „Perekupus“ kiekvienam stalo žaidimų ir senos automobilių kultūros mėgėjui. Tai – smagi pramoga vakarui, primenanti juokingą pinigų ir apgaulės flirtą tarp pirkėjo ir perpardavinėtojo.

„Perekupai“ yra smagi, įtraukianti ir pralinksminanti pramoga, sukurta Lietuvoje. Šį žaidimą lengva rekomenduoti.

Nepaisant to, kad tai – humoro ir aštraus šaržo kupinas kūrinys, pasižymintis meniškai patrauklia forma, „Perekupai“ kviečia ir pagalvoti. Kai tik perkąsite taisykles, pajusite kylantį azartą ir gerėjantį strateginį mąstymą. Juk senas Delfinas po gero prijomo gali atrodyti kaip naujas, o geras perpardavinėtojas gali tyliai ramiai pakišti koją turgaus kaimynui.

Įsigyti stalo žaidimą „Perekupai“ galite oficialiame puslapyje. Taip pat užsukite ir į „Perekupų“ FB puslapį, kur rasite nemažai taisyklių paaiškinimų.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia