Japonijos automobilių gamintojas Subaru turi labai ryškų įvaizdį. Vien išgirdę šios markės vardą tikriausiai pagalvojate apie sportinius sedanus, lekiančius ralio trasomis. Tačiau Subaru tikrai išbandė ir sportinių kupė žanrą. Šta Subaru SVX yra labai įdomus ir retas dešimtojo dešimtmečio automobilis.

Jums patinka prisiminti 20 amžiaus pabaigos kupė? Paskaitykite Nodum.lt straipsnį apie Opel Calibra. Gražuolis Peugeot 406 Coupé irgi yra labai įdomus – jis galėjo būti Fiat. Ford Probe tikriausiai dar prisimenate, o štai Renault Fuego šioje svetainėje yra vadinamas pamirštu kupė.

Subaru SVX su BBS ratlankiais ir spoileriu – abu šie dalykai buvo siūlomi SVX pirkėjams. (AB12, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

1989-ųjų Tokijo automobilių paroda, kaip visada, viliojo Japonijos automobilių inovacijomis ir nerealistiškais koncepciniais automobiliais. Vienas įdomesnių automobilių toje parodoje – Subaru Alcyone SVX konceptas, kuris net tada atrodė kaip gamybai ruošiamas modelis.

Subaru Alcyone SVX neiškilo iš nieko. 1985-1991 metais Subaru gamino dvidurį kupė XT. Šis labai kampuotas, aštraus dizaino automobilis tais 1989 metais dar buvo gana jaunas. Tačiau jo ryškus dizainas, puikiai tikęs devintojo dešimtmečio madoms, seno greičiau nei konservatyvesni automobiliai. Be to, Subaru norėjo kiek kilstelti savo flagmaną į vos aukštesnį prabangos lygį. Subaru norėjo šiek tiek labiau kostiuminio kupė ir patikėjo jo kūrimą automobilių dizaino genijui Giorgetto Giugiaro.

Giugiaro sukūrė labai aptakų automobilį tiek išvaizdos, tiek oro pasipriešinimo prasme. Jis įgijo laikmečio dvasią atspindinčias formas. Ir, svarbiausia, atrodė tinkamas Alcyone vardui.

Alcyone – tai angliškas ryškiausios Sietyno žvaigždės Alkionės (ar Alcionės) pavadinimas. Sietyno žvaigždynas vaizduojamas ir Subaru logotipe, todėl galite suprasti, kad ryškiausios žvaigždės vardas buvo rezervuotas ryškiausiam markės automobiliui. Tiesa, taip šie automobiliai – Alcyone XT ir Alcyone SVX – vadinti tik Japonijoje, todėl nenustebkite, jei šio pavadinimo nesate girdėję. SVX reiškia Subaru Vehicle X (Subaru automobilis X).

Subaru automobilis X

Subaru SVX gamyba prasidėjo 1991 metais. Tai – 4,63 m ilgio ir 1,77 m pločio automobilis, sveriantis apie 1,6 tonas. Sunkus? Taip, bet ne be reikalo – dauguma SVX turi keturių varomų ratų sistemą. Šio automobilio dizainas yra labai suapvalintas, bet turi ir aštresnių, ryškesnių bruožų. Pavyzdžiui, grotelės priekyje yra padalintos į kelis horizontalius plyšius, kurie sukuria įspūdį, kad SVZ turi tik visai mažas groteles, vizualiai jungiančias priekinius žibintus. Galiniai SVX žibintai yra sujungti į vientisą raudoną brūkšnį, kurio viduryje išdidžiai užrašytas modelio pavadinimas. Tačiau, aišku, ryškiausias Subaru SVX dizaino elementas yra langai.

Į kelis siaurus plyšius padalintos grotelės ir keisti šoniniai langai – išskirtinis SVX bruožas. (DY5W-sport, Wikimedia (CC BY-3.0)

Subaru norėjo susieti savo flagmano dizainą su aviacija. Iš dalies dėl to, kad markės savininkė korporacija Fuji Heavy Industries (dabar – Subaru Corporation) gamina ir orlaivius. Viršutinė automobilio dalis buvo suformuota taip, kad primintų stiklinį greito lėktuvo gaubtą. SVX turi didelius langus, kurių stiklai beveik liečia vienas kitą. Kitaip tariant, stiklai dengia net ir statramsčius – šoniniai langai liečia priekinį ir galinį. Nuleisti tokio dydžio ir formos stiklus į dureles būtų neįmanoma, todėl SVX turi mažesnius atidaromus liukus.

Subaru SVX savo laiku tikrai išsiskyrė iš minios, bet nebuvo dėmesio reikalaujantis, perdėtai ryškaus dizaino automobilis. SVX salone – oda, mygtukais reguliuojamos sėdynės, moderni klimato kontrolės sistema ir kiti malonūs patogumai, kurie tais laikais nebuvo tokie dažni. Kai kurie Šiaurės Amerikai skirti SVX turi automatinius saugos diržus ir priekines oro pagalves.

Dviejų spalvų pasirinkimas tik paryškina naikintuvo gaubto efektą. (Greg Gjerdingen, Wikimedia (CC BY 2.0)

Beje, įdomus faktas – Subaru siūlė įsigyti SVX su dekoratyviu spoileriu, bet JAV ši detalė pavertė automobilį per sunkiu jo importo kategorijai, todėl spoileris buvo siunčiamas atskirai. Kaip aksesuaras, nes nieko jis nedarė (kaip Lamborghini Countach atveju). Japonijoje, kur SVX buvo pirmasis tikrai prabangus ir didelis Subaru, šį automobilį buvo galima komplektuoti su BBS ratlankiais. Bet gimtojoje šalyje jis nebuvo populiarus dėl didesnių tokioms mašinoms taikomų mokesčių.

Tik du pedalai?

Po Subaru SVX kapotu – 3,3 litrų plokščias 6 cilindrų variklis. Įsivaizduokite V6 ir suspauskite jį tol, kol V taps plokščia horizontalia linija – tokius variklius Subaru mėgsta (jie vadinami boxer), nes jie yra kompaktiški ir padeda išlaikyti žemą svorio centrą. Ilgą laiką tai buvo didžiausias Subaru variklis, jis nenaudoja turbinos ir išspaudžia bent 162 kW galią (kai kuriuose SVX modeliuose – vos vos daugiau). SVX turi 4 laipsnių automatinę pavarų dėžę, nes Subaru neturėjo mechaninės, kuri tiktų šiam varikliui. Net ir automatinė transmisija iš pradžių turėjo patikimumo problemų.

Gana paprastas ir klasiškas SVX salonas. (FotoSleuth, Wikimedia (CC BY 2.0)

Daugelis SVX turi visų varomų ratų sistemą. Tiesą sakant, SVX siūlytas net su dviem keturių ratų sistemomis – paprastesne ACT-4 JAV ir pažangia VTD visur kitur. Japonijoje Alcyone SVX kurį laiką buvo siūlomas net ir su visų vairuojamų ratų sistema. Kadangi pardavimai buvo prasti, Subaru bandė sumažinti SVX kainą JAV ir 1994-1995 metais siūlė ir tik priekiniais ratais varomą versiją, bet ir ji netapo hitu.

SVX iki 100 km/val. bėgėjasi maždaug 7,5 s. Tai nėra ypatingai greitas automobilis, bet apžvalgininkai teigė, kad jis yra gana smagus vairuoti. Ir, beje, SVX yra labai aptakus, todėl bėgėjasi sklandžiai ir, bent jau ant popieriaus, naudoja mažiau benzino.

Subaru SVX dabar yra gana retas. (Charles01, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Po penkių metų

Subaru turėjo nutraukti SVX gamybą jau 1996 metais. Automobilis buvo gaminamas vos penkis metus. Subaru žinojo, kad tai nebus pats perkamiausias automobilis pasaulyje, bet tikėjosi kasmet parduoti bent 10 tūkstančių SVX – neparduodavo nė pusės tiek.

Iš viso Subaru pardavė tik beveik 24,4 tūkstančius SVX automobilių, daugiau nei pusę jų – JAV. Subaru SVX savo laiku buvo tiesiog per brangus. Ir dabar tai yra pakankamai retas automobilis. Iš dalies dėl to, kad daug jų tiesiog surūdijo – keturių varomų ratų sistema tiesiog kvietė naudoti SVX ir žiemą, o druska yra negailestinga kalė.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia