Kasyklose dirba įvairi technika. Žemose požeminėse šachtose, į kurias įprasta technika netilptų, darbuojasi specialiai šiai aplinkai sukurti krautuvai. Kokia tai technika? Pažvelkime į kelias Caterpillar R3000H savybes.

Kuomet sakome, kad R3000H yra žemo profilio, žinome, neturime omenyje kažkokio labai mažo krautuvo. Iš tiesų Caterpillar R3000H yra gana didelis, tačiau jo aukštis yra mažesnis nei tų krautuvų, kurie yra skirti darbui paviršiuje. Palyginimui, antžeminio Caterpillar 986K aukštis siekia daugiau nei 4 metrus, o štai R3000H – tik šiek tiek daugiau nei 3 metrus.

Žemas Caterpillar R3000H aukštis, žinoma, nėra atsitiktinumas. Požeminės kasyklos yra skirtos vertingai žaliavai išgauti. Didžiausi telkiniai dažnai nėra lengvai pasiekiami. Didelės šachtos kalnakasybos kompanijoms kainuoja didelius pinigus, todėl visada, kai tik tai įmanoma, stengiamasi apsiriboti mažesnių išmatavimų šachtomis, kuriomis vyksta tik transportavimas. Taigi, žemas R3000H ūgis yra didelis privalumas. Kita vertus, norint pasiekti nedidelį aukštį, variklį teko sumontuoti toli gale. Caterpillar R3000H ilgis – apie 11,5 m. Jau vien atstumas tarp ašių siekia 3,78 m. Tuo tarpu R3000H  plotis siekia apie 3,2 m.

Caterpillar R3000H aukštis siekia vos daugiau nei 3 metrus, o ilgis – apie 11,5 metrus. (Gamintojo nuotrauka)

Atvykęs į kasybos vietą R3000H įrodo, kad ne ūgis yra svarbiausia. Šis frontalinis krautuvas savo kaušą gali iškelti į 6,2-6,3 metrų aukštį (priklauso nuo kaušo). Taip jis pakrauna lygiai tokius pat žemus sunkvežimius, kurie vėliau rūdą veža perdirbimui. R3000H taip pat gali kasti ir stumdyti skaldą, akmenis, tiesti požeminius kelius. Gamintojas siūlo didelę įvairių priedų įvairovę. Pavyzdžiui, vieni kaušai yra skirti kietai uolienai, o kiti – ne tokioms tankioms medžiagoms.

Caterpillar R3000H tikrai nėra galingiausias krautuvas pasaulyje – patys galingiausi dirba paviršiuje. Ši mašina turi 15,2 litrų Cat C15 variklį, išvystantį 305 kW galią. Žinoma, visi keturi ratai yra varomi, o krautuvas vairuojamas rėmui lankstantis pusiau. Tuščias R3000H sveria 58,3 tonas, todėl, kaip galite įsivaizduoti, jis nėra labai greitas. Įdomu tai, kad maksimalus greitis pasiekiamas įjungus ketvirtą atbulinį bėgį – su šia pavara R3000H įsibėgėja iki 31,3 km/h. Tuo tarpu važiuodamas į priekį R3000H gali įsibėgėti tik iki 28,2 km/h. Tačiau juk ne greitis šiai mašinai yra svarbiausias.

Tokie krautuvai dirba po žeme – nedideli išmatavimai padeda važiuoti žemomis transportinėmis šachtomis. (Gamintojo nuotrauka)

Caterpillar R3000H gali pakelti 20 tonų svorį. Tiksliau, gali pakelti ir daugiau, tačiau gamintojas nurodo tokią optimalią ribą – keldamas ne daugiau nei 20 tonų R3000H tarnaus ilgiau. Kita vertus, jei krautuvo operatorius bus per daug godus, R3000H gali imti verstis pirmyn – gamintojas nurodo, kad tai įvyksta keliant daugiau nei 47,3 tonas. Šio krautuvo variklis yra toli gale, kad būtų išlaikytas geras balansas.

CAT pasistengė, kad vairuotojo vieta būtų kiek įmanoma saugesnė ir patogesnė. Vairuotoją saugo labai tvirta kabina, kuri yra sukurta atlaikyti apsivertimams. Visi valdymo prietaisai yra išdėstyti taip, kad būtų labai lengvai pasiekiami. Beje, įdomu tai, kad Caterpillar R3000H neturi vairo – jis yra vairuojamas vairasvirte, ant kurios yra ir pavarų perjungimo jungikliai. Saugumo dėlei variklį galima išjungti ir iš lauko – jei pastebėtų problemą, darbininkai tai iš karto ir padarytų.

Galiausiai, tikriausiai nieko nenustebins faktas, kad toks didelis krautuvas Caterpillar R3000H turi 1539 litrų degalų baką. R3000H  varikliui reikia 34 litrų alyvos,  transmisijai – 62 litrų, o hidraulinei sistemai – 140 litrų hidraulinio skysčio. Tai yra įspūdingi skaičiai, todėl tokių mašinų išlaikymas yra pakankamai brangus. Tačiau tai – didžiulės pramonės darbo įrankiai, kurie uždirba labai didelius pinigus.

Caterpillar R3000H yra tik vienas iš po žeme dirbančios technikos pavyzdžių. Tai yra milžiniškos mašinos, kurios dirba ten, kur prasideda ir nemažai daiktų, kuriuos visi naudojame.

Taip pat skaitykite:

Kaip kranas gali būti naudojamas grunto tankinimui?

Liebherr LR 13000 – galingiausias vikšrinis kranas pasaulyje;

Liebherr LTR 1220 gali ne tik pakelti 220 tonų, bet ir su šiuo svoriu judėti pirmyn;

Liebherr LTM 11200-9.1 – 1200 tonų pakeliantis mobilus kranas;

Liebherr R9800 – vienas didžiausių karjerų ekskavatorių pasaulyje;

Iki kokio slėgio pripučiamos didžiausių karjerų sunkvežimių padangos?

Stipriausias pasaulio kranas Taisun;

100 tonų sveriančių ALMA radijo teleskopo antenų transporteriai;

Kaip pervežami milžiniški karjerų sunkvežimiai?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia