Didelis prabangus Rolls-Royce kupė yra arogantiška elegancija ant ratų. Ir, žinoma, labai patogus ir stilingas būdas keliauti per visą žemyną. Rolls-Royce Camargue tikrai buvo labai elegantiškas ir labai patogus, bet žurnalistai nusprendė, kad tai – vienas blogiausių visų laikų automobilių. Kodėl? Ir kokius sunkiai pastebimus Rolls-Royce markės pasikeitimus slėpė Camargue kėbulo linijos?

1975-1986 metais Rolls-Royce pagamino 531 Camargue automobilį. (Jagvar, Wikimedia)

Rolls-Royce Camargue buvo pristatytas 1975 metais ir iš karto tapo pačiu brangiausiu pasaulio automobiliu. Tai buvo Rolls-Royce markės flagmanas, geriausia ką britų automobilių gamintojas gali pasiūlyti. Tačiau tuo pat metu tai buvo tiesiog ilgas kupė, Rolls-Royce gamoje pastatytas šalia kito ilgo kupė Corniche.

Corniche II tais 1975 metais dar nebuvo senas – šis automobilis buvo gaminamas nuo 1971-ųjų. Be to, savo ilgiu jis buvo identiškas naujajam Camargue – abu automobiliai buvo pagaminti ant tos pačios bazės ir turi daug bendrų mechaninių komponentų. Tačiau Rolls-Royce laikė Camargue visiškai nauju modeliu, kuris gali rinkai pasiūlyti dar aukštesnį prabangos ir stiliaus lygį. Corniche virto kupė turtuoliams, kurie negali įpirkti Camargue.

Rolls-Royce Camargue inovacijos ir dizainas

Pietų Prancūzijos Kamargo regiono vardu pakrikštytas Rolls-Royce Camargue buvo sukurtas patogioms ilgoms kelionėms. Prabangiai įrengtame salone dominuoja oda ir medis. Čia telpa 4 žmonės – net ir Camargue gale yra pakankamai erdvu. Juk šio automobilio ilgis – net 5,169 m. Kitaip tariant, Camargue yra ilgesnis už standartinį šiuolaikinį Range Rover visureigį. Camargue buvo to paties ilgio kaip ir Silver Shadow limuzinas, kurio pagrindu jis buvo sukurtas.

Camargue buvo pirmasis automobilis su dviejų zonų klimato valdymo sistema. (Norbert Schnitzler, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Rolls-Royce labai didžiavosi savo klimato kontrolės sistema, kuri buvo tobulinama net 8 metus. Tai buvo pirmoji dviejų zonų klimato valdymo sistema pasaulyje – laikais, kai daugelis automobilių turėjo primityvius šildytuvus ir ventiliatorius, tai buvo nemažas pasiekimas. Camargue turėjo ir Silver Shadow hidropneumatinę važiuoklę, kurią Rolls-Royce nuo 1965 metų gamino pagal Citroën licenciją. Ši važiuoklė suteikė stabilumo ir komforto.

Išoriškai Rolls-Royce Camargue niekuo labai nenustebino, bet tai nėra blogai. Subtilūs sprendimai ir dizaino švara išduoda ant kieno popieriaus pieštas šis automobilis – Camargue yra Pininfarina dizaino namų Paolo Martino kūrinys (jis sukūrė ir įspūdingą Ferrari Modulo koncepciją).

Rolls-Royce Camargue su vinilu dengtu stogu. (Spanish Coches, Wikimedia (CC BY 2.0)

Rolls-Royce Camargue pasižymi griežtomis tiesiomis kėbulo linijomis, kurios, žinoma, buvo formuojamos rankomis. Camargue neturi per daug chromo detalių – jos yra skoningos ir tinka prie šio automobilio charakterio. Tikriausiai geriausiai šio automobilio dizainą apibūdina du žodžiai – solidus ir elegantiškas. Kai kurie pirkėjai savo Camargue gražino viniliniais stogais – tokia buvo tų laikų mada, ypač populiari JAV. Dvigubas išmetimas Camargue išvaizdai suteikia sportišką prieskonį, nors tai toli gražu nėra greitas vingiuotų kelių ryklys.

Po ilgu Camargue kapotu burzgia 6,75 litrų V8 variklis. Jis per 3 laipsnių automatinę transmisiją, kurią gamintojas įsigijo iš General Motors, suka galinius automobilio ratus. Rolls-Royce didžiavosi, kad Camargue pavarų perjungimo svirtis turi stiprintuvą ir juda labai lengvai. Beje, Corniche turi tą pačią jėgainę, nors Camargue su 156 kW yra šiek tiek galingesnis. Aišku, 2,3 tonas sveriančio automobilio tokia galia nepaverčia sportiniu. Nors maksimalus 200 km/val. greitis yra neblogas rodiklis, iki 100 km/val. Camargue bėgėjasi net 10,5 s. Be to, vokiečių žurnalistai teigė, kad didėjant greičiui Camargue praranda dalį savo patogumo.

Rolls-Royce Camargue pasižymi griežtomis, bet elegantiškomis kėbulo linijomis. (Jagvar, Wikimedia)

Rolls-Royce Camargue gamybos metu buvo ne kartą atnaujintas. 1977 metais jis gavo vairo stiprintuvą iš Silver Shadow, 1979-iais nepriklausomą galinę važiuoklę iš Silver Spirit. Devintajame dešimtmetyje JAV pasiekė Camargue su Bosch įpurškimo sistema.

Nepastebimi pasikeitimai Rolls-Royce

Įsižiūrėkite į Camargue groteles – ar pastebite, kad jos yra pasvirusios atgal? Tikriausiai ne, nes nuotraukose šis 7 laipsnių nuolydis yra beveik nematomas, o ir dizaineriai bandė jį užmaskuoti. Tačiau Ekstazės dvasios skulptūrėlės įkurdinimas ant tokių grotelių Rolls-Royce buvo naujiena – Camargue tapo pirmuoju markės automobiliu su ne visiškai statmenomis grotelėmis. Tai padaryta aerodinamikos vardan, bet Camargue vis tiek godžiai rijo benziną.

Rolls-Royce Camargue 1999 metais. Galbūt taip ir neatrodo, bet šio automobilio grotelės nėra visiškais stačios. (Alice Volkwardsen, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Camargue turėjo ir dar vieną nematomą pasikeitimą – jis buvo sukurtas pagal metrus ir centimetrus, o ne pėdas ir colius. Tikriausiai prie to prisidėjo italų Pininfarina. Aišku, vis tiek naudoti coliniai varžtai bei veržlės, bet tai buvo pirmasis Rolls-Royce žingsnis prie Si mato vienetų.

Vienas blogiausių automobilių istorijoje?

Rolls-Royce Camargue nuo pirmųjų savo pasirodymo dienų sulaukė nemažai kritikos. Visų pirma, daug kas nesuprato, kaip šis automobilis gali būti toks brangus. 1975 metais Camargue kainavo nuo 29,25 tūkstančių svarų (apie 160 tūkstančių šių dienų pinigais). Ką reiškia ši kaina? Na, Camargue buvo dvigubai brangesnis už artimą giminaitį limuziną Silver Shadow. Dvigubai brangesnis! Palyginimui, Jungtinėje Karalystėje 1975 metais BMW 2002 Tii nekainavo nė 3,7 tūkstančių svarų, nors irgi buvo laikomas brangiu automobiliu. Kai 1981 metais Camargue pasiekė Vakarų Vokietijos rinką, jis buvo beveik 6 kartus brangesnis už patį brangiausią Mercedes-Benz.

Bet nieko tokio – prestižas kainuoja ir vien kaina Camargue nepaverstų vienu blogiausių automobilių pasaulyje. Tačiau būtent į tokius sąrašus jis dažnai yra įtraukiamas. Kodėl? Daugiausia dėl išvaizdos.

Nors mūsų akims Camargue atrodo neblogai, žurnalistai jį vertino kaip vieną blogiausių visų laikų automobilių. (Akela NDE, Wikimedia (CC BY-SA 2.0 fr)

Aišku, Camargue dar neturėjo tų tradicinių Rolls-Royce dizaino elementų – nei atgal atveriamų savižudžių durelių, nei to ypatingai stabilaus logotipo ratų centruose. Tačiau labiausiai žurnalistams kliuvo Camargue veidas. Galbūt Nodum.lt autorius Camargue vadina solidžiu ir elegantišku, bet Richardas Porteris savo 2005-ųjų knygoje „Crap Cars“ jį pavadino „absoliučiai siaubingu“. Daug kritikos sulaukė Camargue žibintų apdaila, kampai, nuobodus siluetas. Camargue ne kartą buvo įtrauktas į baisiausiai atrodančių automobilių dešimtukus (ar šimtuką The Daily Telegraph atveju). Aišku, Camargue veidas nėra toks garsus kaip Fiat Multipla, bet žmonėms jis nepatiko. Na, bent jau tiems, kurie jo vis tiek neįpirko.

Nepaisant kritikos, 1975-1986 metais Rolls-Royce pardavė 531 Camargue. Buvo svarstoma ir Bentley versija su turbokompresoriumi – 1985 metais vienas Camargue buvo papuoštas tos giminingos markės stiliumi. Tačiau darbais šis planas nevirto.

Ne patys gražiausi ratlankiai, bet beveik 5,2 metrų ilgio Rolls-Royce Camargue vis tiek yra įspūdingas kupė. (Alice Volkwardsen, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Jei jums patinka įdomūs kupė automobiliai, kviečiame paskaityti Nodum.lt straipsnius apie Volvo 262C, koncepcinį Maybach Exelero ir prancūziškai itališką Peugeot 406 Coupé.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia